افشین داوری:

زمینه میزبانی جام لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال جهان برای ایران فراهم شده است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۲:۵۸:۴۱
کد خبر: ۸۱۶۰۸۷
زمینه میزبانی جام لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال جهان برای ایران فراهم شده است
سرپرست فدراسیون والیبال در سفر به چهارمحال وبختیاری از میزبانی ایران در لیگ ملت‌های والیبال 2019 جهان خبر داد و گفت: اکنون زمینه میزبانی جام لیگ ملت‌های 2019 والیبال جهان برای ایران فراهم شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران صبح امروز 4 اسفندماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: والیبال ایران در یک دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که در رده سنی نوجوان ایران در رنکنیگ نخست جهانی، در جوانان رتبه چهارم، در امیدهای جهان رتبه ششم و در بخش بزرگسالان نیز رتبه هشتم جهانی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: این اتفاق مهم در حالی رخ داده است که در یک دهه پیش، تیم ملی ایران در برابر ژاپن به سختی امتیاز می گرفت اما اکنون ایران در آسیا یک تیم قدرتمند است به گونه ای که 13 والیبالیست ایرانی در لیگ های مهم جهانی از جمله اروپا توپ می زنند و این نشان می دهد که والیبال ایران به چه قدرتی تبدیل شده است.

داوری استعدادیابی برای تیم های ملی را یکی از اصول فدراسیون دانست و عنوان کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استانهایی است که از نظر استعداد و ژنتیک می تواند در این زمینه اثرگذار و موجب تغذیه تیم ملی کشورمان به لحاظ بازیکن باشد.

وی از میزبانی ایران در لیگ ملت های والیبال 2019 جهان خبر داد و گفت: اکنون زمینه میزبانی جام لیگ ملت‌های 2019 والیبال جهان برای ایران فراهم شده است.

سرپرست فدراسیون والیبال تصریح کرد: این لیگ به میزبانی ارومیه و اردبیل برگزار می شود که ارومیه، خردادماه سال آینده میزبان یک هفته از مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال 2019 که با حضور تیم‌های کانادا، روسیه، لهستان و ایران برگزار می شود، خواهد بود.

در ادامه استاندار چهارمحال و بختیاری نیز این استان را دارای استعدادهای مهم ورزشی دانست و خواستار بسترسازی برای حضور یک تیم والیبال در لیگ های کشوری شد. 

اقبال عباسی اظهار داشت : این استان دارای آب و هوای مطلوب برای اردوهای تیم های ملی است و پیشنهاد می شود تیم های ملی در 6 ماه از سال حداقل یکبار در این استان اردو برگزار کنند.

سرپرست فدراسیون والیبال برای شرکت در مجمع سالانه هیات والیبال چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

نظر شما