فاز اول موزه ملی ورزش تا پایان امسال افتتاح می‌شود؛

سلطانی‌فر: آرزوی جامعه ورزش با رویکرد فرهنگی کمیته ملی المپیک تحقق یافت

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۴:۳۲:۴۱
کد خبر: ۸۱۶۱۵۶
سلطانی‌فر: آرزوی جامعه ورزش با رویکرد فرهنگی کمیته ملی المپیک تحقق یافت
وزیر ورزش و جوانان گفت: موزه ملی ورزش ایران یکی از مطالبات و خواسته های جامعه ورزش ایران بود و کار ارزنده ای در حال شکل گیری است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر در جلسه اهدا مدال های قهرمانان و نشان های افتخار برخی فدراسیون های ورزشی که ظهر امروز در محل وزارتخانه برگزار شد، احداث موزه ملی ورزش ایران را کار ارزنده ای در تاریخ ورزش دانست و گفت: با زحمات، تلاش، حمایت و پشتیبانی صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و با توجه به رویکرد فرهنگی که دارند، آرزوی چندین ساله خیل عظیم قهرمانان، پیشکسوتان و دست اندرکاران ورزش، در احداث موزه امروز تحقق پیدا کرده تا مدال ها، نشان های افتخار، لوح ها، دستاوردها و یادمان های ارزشمند آنها در قالب موزه ورزش باعث افتخار نسل فعلی و آیندگان شود بطوریکه به گذشته ورزش ایران افتخار کنند و به آینده هم امیدوار باشند.

وزیر ورزش و جوانان ارزش و اعتبار موزه ملی ورزش ایران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با افتتاح این موزه  که مطالبه و خواست جامعه ورزش بود، نسل آینده متوجه خواهند شد که تاریخ ورزش ایران با تلاش ها، ایثارگری ها و افتخارات چه مردان و زنانی شکل گرفته است.

دکتر سلطانی فر حرکت قهرمانان ورزش ایران در اهدا مدال های  خود به موزه ملی ورزش را ستایش کرد و گفت: قطعا بسیاری از این مدال ها و یادمان ها شاید ارزشمند ترین دارایی های یک ورزشکار هستند اما آنها  کار ارزنده ای را انجام داده اند.

وزیر ورزش و جوانان به افتخارآفرینی های برخی ورزشکاران از جمله محمد نصیری دارنده سه مدال طلا،نقره و برنز المپیک اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا بسیاری از علاقمندان به خاطر دارند که محمد نصیری  در المپیک 1976 مونترال که برنز دریافت کرد فقط یک ثانیه با مدال طلا فاصله داشت . این قهرمان ارزنده وقتی مدال برنز خود را تثبیت کرد برای دریافت مدال طلا خیز برداشت که وزنه را هم تا روی سینه خود به خوبی بالا کشید اما شاید فقط یک ثانیه تا کسب مدال فاصله داشت.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه ملت ایران از قهرمانی ها و افتخارآفرینی ها ورزشکاران خود خاطرات زیادی دارند اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی که صورت گرفته، فعلا بخشی از کمیته ملی المپیک به عنوان فاز اول موزه ملی ورزش در نظر گرفته شده و تا قبل از پایان امسال نیز به افتتاح می رسد و موزه اصلی المپیک و پارالمپیک هم در کنار همین مکان و متناسب با شان و شکوه ورزشماران تا دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حرکت توسعه کشور با محوریت جوانان تبیین شده و امیدوارم نسل جوان بتواند با آگاهی، اشراف، بینش عمیق و ژرف اندیشی در مسیر توسعه کشور نقش موثری را ایفا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز