نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰؛

شهنازی: فدراسیون دوومیدانی برای کسب ۵ سهمیه المپیک هدف‌گذاری کرده‌اند

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۶:۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۱۶۲۳۲
شهنازی: فدراسیون دوومیدانی برای کسب ۵ سهمیه المپیک هدف‌گذاری کرده‌اند
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: توقع ما از ۴ دوومیدانی کار دیگر، ثبت رکورد قابل قبول است تا بتوانیم به برنامه‌های مدنظر خود در المپیک برسیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شاهرخ شهنازی، سخنگوی ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک، شنبه 4 اسفند ماه، در طی جلسه‌ای که با حضور مسئولین فدراسیون قایقرانی و دوومیدانی برگزار شد، بیان کرد: طبق برنامه‌ای که پیش از این تنطیم شده بود، جلسه‌ای با روسای فدراسیون‌های دوومیدانی و قایقرانی و کادر فنی این دو فدراسیون داشتیم. ابتدا فدراسیون دوومیدانی درباره نحوه کسب سهمیه و برنامه‌هایی که برای آن دارند، توضیحات دقیقی دادند. در ماده‌های مختلف با توجه به شرایطی که فدراسیون دوومیدانی دارد، برای ۵ سهمیه المپیک 2020 توکیو هدف گذاری کرده‌اند. طبق توضیحاتی که ارائه کردند، تمام تلاش فدراسیون دوومیدانی بر این است که سهمیه‌ها کیفی باشد و نه کمی، چون نمی‌خواهند سهمیه‌ای کسب شود اما در المپیک نتیجه مورد نظر بدست نیاید. فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد، در المپیک 2020، ابتدا از مرحله مقدماتی صعود کنند و در بهترین شرایط بتوانند به مرحله فینال راه یابند.

وی افزود: این توضیحات به صورت کارشناسی و بررسی شده،  در ستاد بازی‌ها مطرح شد و اعضای ستاد نقطه نظرات خود را ارائه کردند. در نهایت قرار بر آن شد، فدراسیون دوومیدانی، پس از مسابقات آسیایی و رقابت‌های جهانی جلسه‌ای با ستاد بازی‌های برگزار کنند و نتایج رقابت‌ها را بررسی کنند و برای مراحل بعدی تصمیم گیری شود. در رشته دوومیدانی احتمال مدال آوری احسان حدادی را بیشتر از سایر دوندگان می‌دانیم. خوشبختانه فدراسیون با احسان حدادی توافقات خوبی داشته و درحال حاضر در آمریکا با مربی خود تمرین میکند. توقع ما از ۴ دوومیدانی کار دیگر، ثبت رکورد قابل قبول است تا بتوانیم به برنامه‌های مدنظر خود در المپیک برسیم.

شهنازی ادامه داد: سرمربیان رشته‌های مختلف قایقرانی از جمله کانو، کایاک و ....توضیحاتی در بخش بانوان و آقایان ارائه دادند. باتوجه به توضیحات فدراسیون قایقرانی، هدف گیری روی کسب سهمیه المپیک است، زیرا مدال آوری در رشته قایقرانی المپیک بسیار مشکل است.

سخنگوی ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک در پایان گفت: البته درباره کسب سهمیه قایقرانی توضیحات فنی خوبی را ارائه دادند، که قرار شد با توجه به پیش رو بودن انتخابات این فدراسیون، پس از مشخص شدن مجموعه مدیریتی فدراسیون قایقرانی جلسه‌ای در اردیبهشت ماه برگزار شود تا در آن جلسه بصورت مفصل صحبت کنیم.

نظر شما