محمدرضا داورزنی:

ووشو مورد حمایت ۱۰۰درصدی وزارت ورزش‌وجوانان است

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۲:۳۹:۳۰
کد خبر: ۸۱۹۵۱۳
ووشو مورد حمایت ۱۰۰درصدی وزارت ورزش‌وجوانان است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ووشو به عنوان فدراسیونی موفق و الگو مورد حمایت صددرصدی وزارت ورزش است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخابات فدراسیون ووشو اظهار داشت: برای چهارمین بار انتخابات ووشو را داشتیم و با توجه به مسیر کاملاً موفق ووشو در این سال‌ها، این دوره نهایتاً دو نفر ثبت نام کرده بودند.

او افزود: ووشو در این سال‌ها با همدلی و انسجام زیاد قهرمان جهان شده است و در این چند سال اخیر موفقیت‌های زیادی را داشته که این انتخابات نشان از موفقیت ووشو است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: برای چهارمین بار در انتخابات فدراسیون ووشو آقای علی نژاد موفق شدند. مسیر ووشو ١٠٠ درصد موفق بود و با همدلی ووشو قهرمان جهان شده است.ووشوکاران ما در همه میادین موفق بوده‌اند اما در این دوره علی نژاد تمایلی به ادامه کار نداشت ولی با این‌حال دوستان مختلفی درخواست کردند که او برگردد.

داورزنی ادامه داد: ١٢ سال قبل هشتم جهان بودیم و الان قهرمان هستیم که نشان می‌دهد ووشو کاری مهم را انجام داده است. امروز علی نژاد رکوردی را هم زد که همه اعضا در چهار دوره متوالی رأی کامل را به او دادند. امیدوارم ووشو با قدرت به کارش ادامه دهد تا همین مسیر ادامه پیدا کند و پرچم کشور ما در همه میادین بالا برود.

داورزنی درخصوص حمایت وزارت ورزش از ووشو نیز گفت: فکر می‌کنم اگر بیشتر دقت کنیم تنها رشته رزمی که در آزادی آکادمی دارد ووشو است. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همواره کنار فدراسیون ووشو بوده و از برنامه‌هایش حمایت می‌کند. البته خود علی نژاد و اعضای هیأت رئیسه و دوستان هم در فدراسیون پیگیر کار بوده و واقعاً خوب کار کرده‌اند اما باید بدانیم که بدون حمایت وزارت ورزش و کمیته واقعاً قسمتی از این موفقیت‌ها کسب نمی‌شد.

او ادامه داد: همواره نوع برنامه‌ریزی ها طوری بوده که این رشته حمایت را داشته باشد. آرزو می‌کنیم این مسیری که ووشو در حال حاضر آن را طی می‌کند المپیکی شود و شاهد حضور ووشوکاران در المپیک باشیم اما در غیر این صورت هم چیزی از ارزش‌های این رشته برای ما کم نمی‌کند. قطعاً تلاش ما این است که در منابع مالی کمک کنیم اما شرایط عمومی کشور را در نظر می‌گیریم. ما تلاشمان مدیریت منابع مالی است و علی نژاد هم به خوبی این موضوع را می‌داند و آن را مدیریت کرده است.

داورزنی‌ گفت: وزارت ورزش به رشته‌های موفق خود کمک بیشتری می‌کند که رشته‌ها جایگاهشان را حفظ کنند ما از ووشو صد درصد حمایت می‌کنیم.

او درخصوص قول وزارت ورزش برای توسعه آکادمی ووشو نیز گفت: در کنار کنار مجموعه ووشو چند رشته دیگر هم قرار است از سوی شرکت توسعه تجهیز شکل بگیرند که آکادمی بسازند تا در کنار محل آکادمی ووشو چند فدراسیون رزمی دیگر هم بیایند و آکادمی بسازند. توسعه فدراسیون ووشو نیز زیر نظر اقای علی نژاد در حال بررسی است.

نظر شما