با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛

جلسه هماهنگی اجرای طرح بورسیه ورزشی جوانان

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۳:۴۲:۰۹
کد خبر: ۸۲۰۰۲۹
جلسه هماهنگی اجرای طرح بورسیه ورزشی جوانان
صبح امروز و با حضور رئیس و مدیران مراکز آکادمی ملی المپیک، جلسه هماهنگی اجرای طرح بورسیه ورزشی جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، توانمندسازی نخبگان ورزشی و ایجاد فرصت استفاده از امکانات برتر ورزشی و آموزشی برای دختران و پسران مستعد و همچنین تسهیل و زمینه‌سازی موفقیت دختران نخبه در رویدادهای ورزشی از جمله مهمترین اهداف آکادمی ملی المپیک است.

در همین راستا آکادمی ملی المپیک در نظر دارد با حمایت کمیته ملی المپیک و با هماهنگی کامل با فدراسیون‌های ذیربط طرح بورسیه ورزشی جوانان را در سه سطح استعدادها (ورزشکاران مستعد مناطق محروم)، امیدها (نوجوانان ورزشکاری که امکان شرکت در بازی‌های المپیک جوانان 2022 را دارند) و ستاره‌های المپیک (ورزشکاران ملی‌پوش نخبه دارای سوابق قهرمان) برگزار نماید.

صبح امروز و با حضور رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و مدیران مراکز آموزش، مدیریت ورزشی، مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی، مرکز پزشکی ورزشی و روابط عمومی این آکادمی نخستین جلسه هماهنگی اجرای این طرح برگزار و مقرر شد ورزشکاران دختر و پسر نخبه در قالب این طرح از از خدمات ورزشی، آموزشی، روان‌شناسی ورزشی، تمرینات آبی و پزشکی‌ورزشی زیر نظر متخصصین و کارشناسان آکادمی ملی المپیک برخوردار گردند.

تلاش می‌شود از طریق اجرای طرح امیدها و ستاره‌های المپیک به فدراسیون‌های ورزشی در تأمین خدمات ورزشی، حمایتی و پشتیبانی کمک شود و توانمندسازی نخبگان نوجوان و جوان ورزش کشورمان در قالب برنامه‌ای حرفه ای و جامع شکل گیرد.

در همین راستا برای هر یک از ورزشکارانی که در طرح بورسیه آکادمی پذیرفته شوند پرونده‌ای در خصوص شاخص‌های مورد نظر شورای بورسیه تشکیل و اطلاعات ورزشکاران در بدو ورود و همچنین در پایان طرح ثبت شده و به فدراسیون مربوطه ارائه خواهد شد.

خدماتی که در قالب این طرح به بورسیه‌ها ارائه خواهد شد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با شرایط سنی، مراحل رشد، ویژگی‌های روانی و وضعیت تحصیلی نوجوانان و جوانان تطابق داشته باشند. از مهمترین سرفصل‌های اجرایی در این طرح می‌توان به این موارد اشاره کرد:

آموزش‌های بنیادین ذهنی، آموزش مهارت‌های زندگی (تصمیم‌گیری و حل اختلاف)، درمان مشکلات ساختاری اندام‌ها، معاینه کامل پزشکی و تشکیل مدیکال پروفایل، آموزش پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، انجام تست‌های میدانی جهت تخمین آسیب‌های ورزشی، آموزش تغذیه ورزشی، ارائه برنامه تمرینی، انجام ارزیابی‌های دوره‌ای و پایش پیشرفت عملکرد تمرینی، برندسازی شخصی، سواد رسانه‌ای و مدیریت فضای مجازی، آموزش المپیزم، تمرینات آبی و ماساژ.  در زمان اجرای طرح بورسیه، تأمین محل اسکان، تغذیه و ایاب و ذهاب ورزشکاران بر عهده آکادمی خواهد بود.

نظر شما