عبدالحمید احمدی:

رویکرد به موضوع حضور چهره‌های شاخص ورزشی در فضای مجازی باید ایجابی باشد

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۳:۴۷:۰۵
کد خبر: ۸۲۰۵۴۲
رویکرد به موضوع حضور چهره‌های شاخص ورزشی در فضای مجازی باید ایجابی باشد
آخرین جلسه اتاق فکر فرهنگی ورزش و جوانان در سال 1397 با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و سایر اعضای این اتاق برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه اتاق فکر فرهنگی ورزش و جوانان درخصوص هم اندیشی برای به کارگیری ظرفیت ها و استعدادهای چهره ها و نخبگان ورزشی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی بر گزار شد.

در این جلسه معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به اهمیت موضوع حضور چهره ها و نخبگان ورزشی در ورزش کشور گفت: فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی مجازی، واقعیتی غیرقابل انکار است که می توان با نگاه واقع بینانه از آن به عنوان یک فرصت در مسیر توسعه مشارکت اجتماعی بهره برد.

وی با بیان راهگشا نبودن موضوع فیلترینگ فضای مجازی گفت: تجربه فیلترینگ براساس گزارش ها نشان داد که برخورد سلبی نمی تواند مشکلی حل کند کما اینکه این موضوع باعث گسترش استفاده از انواع فیلترشکن ها شده که در جای خود یک مسئله مهم در فضای جامعه و فضای مجازی است. بنابراین رویکرد به موضوع فضای مجازی، سلبیرتی ها و بویژه حضور چهره های شاخص ورزشی در فضای مجازی باید ایجابی باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی بیان داشت: رسانه ها و بویژه صدا و سیما باید در معرفی و برجسته سازی چهره ها با رعایت مصالح ملی و اجتماعی ملاحظات لازم را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: از مهم ترین راهکارهای موثر در این موضوع هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها و نهادهای موثر و مرتبط است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: نهادهای ورزشی باید به لحاظ حقوقی در تعامل با ورزشکاران و مربیان شفاف تر و دقیق تر عمل کنند. در واقع پاسخ گو نبودن چهره های ورزشی در قبال عملکردشان و فقدان چارچوب های قانونی بین باشگاه ها و ورزشکاران یکی دیگر از ضعف هایی است باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

نظر شما