گزارش ورزشی هفته؛

استقلال از اسب افتاده نه از اصل/ تساوی سروقت پرسپولیس/ ذوب‌آهن و مشکلی که باید حل کند

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۵:۴۲:۱۲
کد خبر: ۸۲۱۱۵۷
استقلال از اسب افتاده نه از اصل/ تساوی سروقت پرسپولیس/ ذوب‌آهن و مشکلی که باید حل کند
نمایندگان فوتبال کشورمان در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند به بردی دست پیدا کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ما بردی را در پی نداشت. ذوب‌آهن در اصفهان با نتیجه تساوی بدون گل مقابل الزورا متوقف شد و پرسپولیس در استادیوم آزادی برابر پاختاکور ازبکستان متوقف شد و استقلال هم در قطر مقابل الدحیل با نتیجه 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد. بی تردید این نتایج برای نمایندگان کشوری که سال گذشته یکی از نمایندگانش در فینال این رقابت‌ها حضور داشتند نمی‌تواند نتیجه درخشانی به شمار بیاید.

صداوسیما پیش از آغاز بازی پرسپولیس در گزارشی به عملکرد این تیم پرداخت اما این گزارش  یک جمله مهم داشت که به نظر نگارنده می‌تواند وصف حال تیم‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باشد، گوینده در آخرین جملات خود در آن برنامه گفت برانکو و پرسپولیس آموختند که اگر هزار بار زمین بخورند باید هزار و یک بار از زمین بلند شوند و دوباره آغاز کنند.

*استقلال از اسب افتاده، نه از اصل

شاید شکست استقلال کام هواداران این تیم را بیشتر از همه تیم‌ها تلخ کرده باشد اما به قول معروف از اسب افتادیم و نه از اصل، استقلال در گروه بسیار سختی قرار دارد که نام گروه مرگ حداقل در غرب آسیا را به خود اختصاص داده است. اما میثم منیعی هافبک چپ پای سابق آبی‌پوشان با بیان این موضوع که باید بازی قبل را فراموش کنیم به خبرنگار برنا می گوید: استقلال در سخت‌ترین گروه ممکن افتاده و یک گروه گروه مرگ است. شما شک نکنید امسال یک پای فینال از گروه استقلال خواهد بود. به هر حال بازی با الدحیل تمام شد و استقلال باید تمرکز خود را بروی بازی‌های آینده بگذارد. تیم العین هم بسیار قدرتمند است اما استقلال با حمایت تماشاگرانش در آزادی می‌تواند این تیم را شکست دهد. امتیاز میزبانی برای تیم‌های ایرانی بسیار مهم است و باید از آن به بهترین شکل بهره ببرند.

منیعی درخصوص بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان نیز اظهار داشت: در لیگ استقلال یکی از مدعیان است و با تیم‌های بالا سر خود در جدول نیز در آینده بازی دارد، ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که قهرمان لیگ در هفته‌های آخر مشخص خواهد شد و استقلال به عنوان یکی از مدعیان شانس شکست حریفان در بازی رود رو و قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

*تساوی پرسپولیس و درس بزرگی که سرخپوشان گرفتند

شاید بازیکنان پرسپولیس با اتکا به نایب قهرمانی سال گذشته و اینکه مقابل یک تیم صعود کرده از  پلی‌اف بازی می‌کنند، کمی تیم حریف را  دست کم گرفتند و بی‌تردید سرخپوشان از این تساوی درس بزرگی گرفتند. هادی مهدوی‌کیا در این‌باره به برنا می‌گوید: به نظر من این تساوی در زمان خوبی اتفاق افتاد و باعث شد پرسپولیسی‌ها کمی به خودشان بیایند، اینکه ما سال گذشته فینالیست شدیم و حالا فکر کنیم می‌توانیم خیلی راحت هر تیمی را ببریم اشتباه است. پرسپولیس نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته، ضمن اینکه پاختاکور به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود و با ارائه یک بازی بسته و فیزیکی توانست در تهران یک تساوی ارزشمند برای خود کسب کند.

مهدوی‌کیا درباره بازی بعدی پرسپولیس در لیگ مقابل نساجی و سه شنبه هفته آینده مقابل السد قطر عنوان کرد: در لیگ کار برای پرسپولیس سخت نیست، تیم برانکو شخصیت قهرمانی در لیگ و حتی آسیا را نیز دارند اما این موضوع منوط به این است که بدانند هر حریفی یک جایگاهی دارد و در چارچوب تاکتیک‌های مستطیل سبز هر تیمی بهتر بازی کند نتیجه خواهد گرفت.

مربی تیم کیا در رده سنی نوجوانان در پایان خاطرنشان کرد: می‌توانیم به تفکرات برانکو بسیار خوش‌بین باشیم، چرا که پرسپولیس تجربه بین‌المللی بسیار خوبی دارد. شما شک نکنید هر چقدر ما از السد ترس داریم و برای بازی استرس داریم آنها چندین برابر آن از پرسپولیس هراس دارند و می‌دانند باید مقابل نایب قهرمان آسیا بازی کنند. به هرحال امیدوارم پرسپولیس از این تساوی در لیگ قهرمانان آسیا درس بزرگی گرفته باشد و در بازی‌های آینده بتواند دل هواداران را شاد کند.

*ذوب آهن و مشکل روانی این تیم

شاید بتوان گفت در میان تیم‌های ایرانی ذوب آهن در گروه  ساده‌تری نسبت به سایر تیم‌ها قرار دارد. تیمی که مقابل الزورا هر کاری کرد به غیر از گل زدن. حسین چرخآبی پیشکسوت اصفهانی فوتبال در این‌باره به خبرنگار برنا می‌گوید: خدا نکند، شخصیت و تجربه برد از تیمی خارج شود، آن زمان شما بهترین بازی را هم انجام بدهی  نمی‌توانی گل بزنی و در آخر هم دروازه‌بان حریف را بهترین بازیکن زمین خواهی کرد. وقتی شما از طرفین و از عمق به دروازه حریف نزدیک میشوی و ایجاد فرصت می‌کنید پس می‌توانی با اتکا به قدرت فنی خود دروازه حریف را باز کنی.

چرخابی درباره مشکل ذوب‌آهن اینگونه اظهار نظر کرد: به نظرم تمام مشکلات ذوب‌آهن روحی روانی است و یک روانشناس ورزشی که سابقه موفقی در زمینه فوتبال داشته باید در کنار تیم باشد و به آنها از نظر روحی و روانی کمک کند.

*دوری از حاشیه و تمرکز رمز موفقیت

در پایان نگارنده ضمن آرزوی موفقیت برای تک‌تک نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا با تاکید بر این موضوع که برد آنها می‌تواند در روحیه مردم تاثیر مثبت داشته باشد و با تایید صحبت‌های نفرات  بالا معتقد است حمید درخشان درباره تیم‌های ایرانی شاید بهترین نظر را داده است، او به برنا می گوید: تنها یک هفته از 6 هفته گذشته و همه تیم‌ها این شانس را دارند که به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شوند. تمرکز بازیکنان نکته بسیار مهمی است البته در عین حال مسولان باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید به بهترین نحو در این برهه عمل کنند. حواشی همواره کنار تیم‌ها است و می‌تواند عاملی باشد در برهم زدن تمرکز بازیکنان و تمامی مسولان این باشگاه‌ها که نمایندگان ایران در آسیا هستند باید از هرگونه حاشیه دوری کنند و تیم‌ها با تمام توان به جدال با حریفان در هفته دوم بروند و در یک کلام می‌توان گفت دوری از حاشیه و تمرکز رمز موفقیت تیم‌های ما در هفته‌های آینده خواهد بود.

نظر شما