حمید بنی‌تمیم در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مربیان تیم‌های جوانان از سطح مسابقات انتخابی راضی بودند/ حسن یزدانی نشان داد بازهم نفر برتر جهان است/ در سالی که گذشت در ۹۰ درصد مسابقات روی سکو بودیم

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۵:۴۸:۲۸
کد خبر: ۸۲۱۶۶۵
مربیان تیم‌های جوانان از سطح مسابقات انتخابی راضی بودند/ حسن یزدانی نشان داد بازهم نفر برتر جهان است/ در سالی که گذشت در ۹۰ درصد مسابقات روی سکو بودیم
سرپرست فدراسیون کشتی گفت: ما طی چند سال گذشته در رده سنی جوانان عناوین زیادی از جمله قهرمانی جهان کسب کردیم و بنده وقتی با کادر فنی تیم‌های ملی صحبت می‌کردم از سطح فنی این رقابت‌ها رضایت داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسابقات انتخابی کشتی آزاد و فرنگی در رده سنی جوانان هفته گذشته برگزار شد و ابتدا آزادکاران و پس از آن کشتی‌گیران فرنگی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی با هم رقابت کردند که این مسابقات با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی درباره برگزاری این مسابقات به خبرنگار برنا گفت: تمام تلاش ما در فدراسیون این است که برنامه‌ای گنجانده شده در تقویم فدراسیون از قلم نیفتد و برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های آزاد و فرنگی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، براساس برنامه تقویم فدراسیون کشتی بوده است.

وی افزود: طی چند سال گذشته در این رده سنی جوانان عناوین زیادی از جمله قهرمانی جهان کسب کردیم و بنده وقتی با کادر فنی تیم‌های ملی صحبت می‌کردم از سطح فنی این رقابت‌ها رضایت داشتند. به هر ترتیب باید این رقابت‌ها هر چه سریعتر برگزار می‌شد تا نفرات برتر خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنند. در سال آینده ابتدا مسابقات قهرمانی آسیا و پس از آن مسابقات قهرمانی جوانان جهان را پیش‌رو داریم و از این رو در تلاش هستیم هر تیم حداقل در یکی دو تورنمنت حضور داشته باشد.

سرپرست فدراسیون کشتی در ادامه با اشاره به اهمیت این رده سنی خاطرنشان کرد: از تیم سال گذشته کشتی فرنگی که در جهان قهرمان شد، همین حالا نفراتی در پیکره تیم بزرگسالان قرار دارند و همواره سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان هم این رقابت‌ها را رصد می‌کنند، چراکه پشتوانه‌سازان تیم‌های ملی بزرگسالان در آینده همین جوانان امروز هستند.

از بنی‌تمیم  نظرش را درباره نتایج تیم ملی کشتی آزاد در جام دانکلوف بلغارستان که با دو طلا و یک برنز برای کشورمان همراه بود پرسیدیم، وی در این‌باره به برنا گفت: به اعتقاد من نتایج به صورت کلی قابل قبول بود، رضا یزدانی بعد از یک دوره دوری از میادین خیلی خوب جواب داد، حسن یزدانی نیز نشان داد همچنان با اختلاف از رقبای دیگر در 86 کیلوگرم سرتر از بقیه آزادکاران است. اگرچه نمی‌توان این مسابقات را با رقابت‌های جهانی قیاس کرد اما بنده امیدوارم این مسابقات در کسب آمادگی ملی‌پوشان ثمربخش بوده باشد و ما سال آینده از مسابقات انتخابی المپیک در قزاقستان به امید خدا و با همت و تلاش شبانه‌روزی بچه‌ها و کادر فنی دست پر بازگردیم.

سرپرست فدراسیون کشتی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد فدراسیون در سال 97 عنوان کرد: اگر در مجموع نتایج که شامل بازی‌های آسیایی جاکارتا  و سایر مسابقات است را بخواهیم در نظر بگیریم از 100 درصد رقابت‌ها در 90 در صد آنها روی سکو رفتیم و فکر می‌کنم تنها مردم از مسابقات جهانی رضایت نداشتند. به هر حال روی هم رفته بنده عملکرد کشتی ایران را در سال 97 مثبت ارزیابی می‌کنم و امیدوارم در سال آینده نیز بتوانیم روند موفقیت‌آمیز بهتری را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز