دکتر مسعود سلطانی‌فر:

امیدوارم موزه ورزش را قبل از پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسانیم/ قدم‌های اساسی برای گردآوری و ارائه تاریخ ورزش ایران برخواهیم داشت

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۱:۳۲
کد خبر: ۸۲۲۳۳۰
امیدوارم موزه ورزش را قبل از پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسانیم/ قدم‌های اساسی برای گردآوری و ارائه تاریخ ورزش ایران برخواهیم داشت
وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ امروز مشاهده کردیم که چه تعداد بالایی از مدال‌ها و یادبودها و کاپ‌ها از سوی فدراسیون‌ها و ورزشکاران کشورمان تقدیم موزه شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اهدال مدال قهرمانان ورزشی به موزه کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز مشاهده کردیم که چه تعداد بالایی از مدال‌ها و یادبودها و کاپ‌ها از سوی فدراسیون‌ها و ورزشکاران کشورمان تقدیم موزه شد. حجم بالای جوایز یادبودها و مدال‌ها موید این موضوع بود که هر چه سریعتر باید موزه ورزش را افتتاح کنیم کاری که با همت صالحی‌امیری انجام شده و بخشی از ساختمان کمیته ملی المپیک به این موضوع اختصاص یافته و تا امروز با همگرایی خوبی نیز پیش رفته است. در حال حاضر بخش زیادی از ویترین‌ها آماده شده است و تلاش ما این خواهد بود تا قبل از پایان سال 97، موزه ورزش را به بهره‌برداری برسانیم.

او افزود: در ملاقات‌هایی که با روسای فدراسیون‌ها و قهرمانان داشتم آنها اعلام کردند که چند برابر هدایایی که اهدا شد همچنان درون خانه‌ها و داخل فدراسیون‌‌ها وجود دارد که تا امروز متاسفانه به دلیل نبود موزه و مکانی که تاریخ ورزش ایران را نشان بدهد به اطلاع مردم نرسیده است. امیدوار هستیم با این کار خوب که مورد استقبال قرار گرفته است قدم اساسی برای گردآوری و ارائه تاریخ ورزش ایران به نسل جدید فراهم کنیم تا مکانی برای افتخار به گذشته و امید به آینده باشد.

سلطانی‌فر گفت: همچنین قرار است ساختمان اصلی موزه ورزش ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد و مراحل اولیه این کار نیز انجام شده است. موزه‌ای که می‌تواند نقش خود را در رشد و توسعه ورزش کشور و افتخارآفرینی ورزشکارانی که تلاش خود را برای برافراشته شدن پرچم ایران انجام دادند، باشد و با جدیت صالحی امیری و وزارت ورزش در حال پیگیری است.

نظر شما