رئیس انجمن والیبال نشسته:

سه رویداد مهم امسال را با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم/ به دنبال برگزاری جام حذفی در سال ۹۸ هستیم

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۱:۱۶:۵۸
کد خبر: ۸۲۳۲۸۷
رئیس انجمن والیبال نشسته ایران گفت: سه رویداد مهم جهانی و آسیایی را در سال 97 با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین، علی کشفیا رئیس انجمن والیبال نشسته طی گفتگویی با روابط عمومی این فدراسیون بیان کرد: در سال ۹۷ توانستیم ۳ رویداد مهم جهانی و آسیایی را با موفقیت پشت سر بگذاریم. در ابتدای اردیبهشت ماه ا97، ایران میزبان اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته مردان بود که تیم ملی کشورمان توانست عنوان قهرمانی این مسابقات که در شهر تبریز برگزار شد را از آن خود کند. پس از آن تیم های ملی مردان و بانوان کشورمان راهی مسابقات جهانی هلند شدند که تیم مردان با کسب عنوان قهرمانی جهان توانست سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد و تیم ملی بانوان جایگاه هشتم جهان را کسب کرد. سومین رویداد مهم بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، قهرمانی تیم ملی مردان و نایب قهرمان تیم ملی بانوان بود.

وی افزود: در لیگ برتر و دسته یک سال ۹۷ شاهد رقابت‌های حساس و نزدیک تیم‌ها بودیم. استقبال خوبی از سوی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر و دسته یک صورت گرفت و در هر دو گروه مردان و بانوان رقابت‌های سال ۹۷ به خوبی برگزار شد. خوشبختانه در سال 97 با تلاشی که صورت گرفت بانوان ما برای حضور در دوره‌های آموزشی داوری راهی کشور فرانسه شدند تا با آخرین تغییرات و قوانین جدید در والیبال نشسته آشنا شوند.

کشفیا درخصوص اردوهای ملی در سال 97 خاطر نشان ساخت: باتوجه به رقابت‌های مختلفی که در سال ۹۷ برگزار شد اردوهای تیم ملی به صورت منظم پیگیری شد و در پایان سال اردوی تیم ملی مردان به منظور کسب آمادگی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا تشکیل شد. روند برگزاری اردوها در سال 98 هم به صورت منظم ادامه خواهد داشت تا تیم‌های ملی با آمادگی کامل راهی رقابت‌های پیش رو شوند.

رئیس انجمن والیبال نشسته در پایان گفت: یکی از اهداف مهم ما در سال 98 برگزاری جام حذفی والیبال نشسته است که در حال حاضر آئین نامه آن در حال نگارش و تدوین بوده که به محض آماده شدن، قوانین این مسابقات اعلام می شود تا سال جدید را با برگزاری جام حذفی آغاز کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز