پرسپولیس ایران صفر-السد قطر یک؛

شکست پرسپولیس با اشتباه داوری/ قرمزها بازهم تاوان دادند

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۲۰:۰۹:۱۸
کد خبر: ۸۲۳۵۲۸
تیم فوتبال پرسپولیس در زمین السد قطر شکست خورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دیدار رفت تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و السد قطر از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان 2019 آسیا از ساعت 19:15 دقیقه امروز سه‌شنبه، بیست و یکم اسفند ماه 1397 در ورزشگاه السد برگزار شد و پرسپولیس با 1 گل شکست خورد تا نماینده قطر به سه امتیاز دست پیدا کند.

پرسپولیس در این مسابقه با لباس‌های قرمز، السد با لباس‌های سفید رنگ و تیم داوری با لباس‌های مشکی در زمین حاضر شدند.  سفیدپوشان السد آغازگر نیمه اول بازی بودند. دقیقه 2 سفیدپوشان از سمت راست حمله‌ای را تدارک دیدند که محمد نادری بازیکن السد را متوقف کرد و یک ضربه کاشته از سمت راست برای میزبان بدست آمد. ارسال عفیف با ضربه سر شجاع به کرنر از سمت چپ مبدل شد. سانتر خطرناک سفیدپوشان دفع شد. دقیقه 9 پرسپولیس طی چند حمله متوالی، دروازه السد را به شدت تهدید کرد. دقیقه 12 السد بار دیگر دست به حمله زد و ضربه خوب عفیف از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت. دقیقه 13 پرسپولیس ضدحمله را آغاز کرد که در نهایت مدافع سفیدپوش مهدی ترابی را مهار کرد. دقیقه 14 بونجاح ضربه‌ای را به شجاع وارد کرد که داور این صحنه را ندید.

دقیقه 15 پرتاب اوت دستی از سمت چپ برای سرخپوشان با ضربه نورالهی همراه شد که این موقعیت خوب توسط گلر السد به کرنر رفت. ارسال کرنر هم، بازی را به جریان انداخت. در دقیقه 17 پرسپولیس به یک ضربه کاشته رسید. ارسال بشار از روی پای شجاع در شش قدم السد گذشت. در دقیقه 20 تیم السد در دو مرحله حملاتی را آغاز کرد که در نهایت ضربه دروازه برای پرسپولیس اعلام شد. در دقیقه 22 ارسال بشار از روی نقطه کرنر سمت چپ، بازی را به جریان انداخت. در دقیقه 24 ضربه بغداد بونجاح بعد از برخورد به مدافع پرسپولیس به کرنر از سمت چپ تبدیل شد. ارسال عفیف از جناح دیگر به بیرون رفت. دقیقه 25 گابی حرکتی را از سمت راست آغاز کرد که توسط نادری مهار شد. در دقیقه 28 علیپور به سمت دروازه السد حمله‌ور شد و ضربه خوب او از کنار تیرک عمودی، از جناح دیگر به بیرون رفت. دقیقه 33 عفیف از سمت چپ حرکتی را آغاز کرد و از مدافعان هم گذشت اما ضربه او در دستان بیرانوند جای گرفت.

در دقیقه 35 السد بار دیگر آهنگ دروازه پرسپولیس کرد و در نهایت ضربه سر بونجاح با دستان گلر ملی پوش پرسپولیس مهار شد. در دقیقه 36 خلیل زاده بازیکن حریف را مهار و از داور کارت زرد دریافت کرد و ضربه کاشته برای السد اعلام شد. شوت عبدالکریم حسن از بالای دروازه سرخپوشان گذشت. در دقیقه 38 شوت زمینی عفیف از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت. در دقیقه 41 توپگیری خوب علیپور و ضربه پای چپ او از کنار دروازه السد گذشت. در دقیقه 42 پرسپولیس از سمت چپ صاحب پرتاب اوت دستی شد. پرتاب خلیل‌زاده در یک رفت و برگشت به کمال رسید و شوت او با اختلاف از بالای دروازه السد به بیرون رفت. در دقیقه 45 بازیکن السد توسط شیری متوقف شد و داور یک ضربه کاشته برای میزبان اعلام کرد. ارسال توپ توسط بازیکنان سفیدپوش وارد دروازه شد اما داور قبل از آن اعلام آفساید کرد. داور برای نیمه اول، یک دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. این دیدار در پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

سرخپوشان آغازگر نیمه دوم بازی بودند.در دقیقه 47 تیم السد دست به حمله زد و سیدجلال در شش قدم پرسپولیس توپ بونجاح را مهار کرد.در دقیقه 48 علیپور راهی دروازه السد شد اما ارسال او از روی سر بازیکنان قرمزپوش گذشت.در دقیقه 49 شوت محکم بازیکن السد در دستان بیرانوند قرار گرفت.در دقیقه 50 علیپور بار دیگر آهنگ دروازه السد کرد که مدافعان میزبان سراسیمه توپ او را مهار کردند.در دقیقه 51 بیرانوند بار دیگر ضربه خوب بونجاح را گرفت.در دقیقه 53 همکاری خوب علیپور و ترابی، توپ را بودیمیر رساند که ضربه او از کنار دروازه السد به بیرون رفت.در دقیقه 55 نادری از سمت چپ حرکت کرد که توسط بازیکن السد متوقف شد و یک ضربه آزاد برای پرسپولیس بدست آمد. ارسال توپ به شکل خطرناکی توسط نورالهی از بالای دروازه السد گذشت.در دقیقه 57 حمید اسماعیل جای خودش را به کوخی برای السد داد.در دقیقه 57 ارسال خوب نورالهی از سمت راست، با ضربه سر علیپور از بالای دروازه السد به بیرون رفت.در دقیقه 58 حرکت خوب بونجاح و شوت او توسط بیرانوند مهار و به کرنر تبدیل شد. ارسال توپ در یک رفت و برگشت با شوت گابی همراه و به کرنری دیگر مبدل گردید. ارسال عفیف هم بازی را به جریان انداخت.

در دقیقه 61 مهدی شیری، اکرم عفیف را متوقف کرد و داور به او کارت زرد نشان داد.در دقیقه 63 السد پشت هجده قدم پرسپولیس صاحب ضربه کاشته شد. ضربه بویونگ پس از برخورد به دیوار دفاعی، بازی را به جریان انداخت.در دقیقه 66 بودیمیر در یک صحنه درگیرانه، توپ خوبی را برای علیپور ساخته و پرداحته کرد که ضربه علیپور به تور کنار دروازه برخورد کرد.پس از آن، ضربه بونجاح از بالای دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.در دقیقه 68 همکاری خوب هایدوس و بونجاح موقعیتی را برای السد خلق شد که ضربه آخر هایدوس از بالای دروازه بیرانوند گذشت.در دقیقه 69 علی اسد به جای جونگ بویونگ برای السد وارد زمین شد.در دقیقه 70 السد تا آستانه باز کردن دروازه سرخپوشان پیشروی کرد که در نهایت ترابی دروازه را نجات داد و کرنر برای میزبان بدست آمد. ارسال گابی هم توسط مدافعان سرخپوش مهار شد.

در دقیقه 72 ضربه خوب ترابی از روی دروازه السد گذشت.در دقیقه 75 پاس اشتباه مدافعان، بیرانوند را به دردسر انداخت اما او توپ را مهار کرد و السد در دو مرحله دیگر حملاتی را تدارک دید که به نتیجه نرسید.در دقیقه 77 دروازه سرخپوشان به شدت تهدید شد و ضربه آخر بازیکن السد به کرنر رفت. ارسال توپ به ضد حمله برای قرمزپوشان تبدیل شد و بشار این فرصت را از دست داد و کرنری دیگر برای پرسپولیس بدست آمد. ارسال توپ هم راهی به جایی نبرد.در دقیقه 80 بار دیگر ضربه بونجاح بوسیله بیرانوند مهار شد.در ادامه، السد به کرنر از سمت راست رسید. ارسال عفیف در یک رفت و برگشت به کرنر مبدل شد. ارسال توپ دور شد.

در دقیقه 83 سیامک نعمتی به جای بودیمیر برای پرسپولیس به زمین آمد.در دقیقه 87 در پی توپگیری کمال کامیابی نیا، داور یک ضربه کاشته برای السد در نظر گرفت. ضربه کاشته هم راهی به جایی نبرد.در دقیقه 88 علیپور با گلر السد تک به تک شد اما نتوانست از این فرصت استفاده کند.در ادامه، پدرو صاحب موقعیت شد که بیرانوند ضربه این بازیکن را مهار کرد.در دقیقه 89 در پی اعتراض عفیف، داور به او کارت زرد نشان داد.داور برای نیمه دوم، چهار دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.در دقیقه 92 پرسپولیس حمله ای را تدارک دید که ارسال از سمت راست به نعمتی نرسید و این موقعیت هم از دست رفت.در دقیقه 93 بشار رسن جای خودش را به سروش رفیعی برای پرسپولیس داد.دقیقه 94 بونجاح حرکتی را آغاز کرد که توسط کمال متوقف شد و داور اعلام ضربه کاشته کرد.احسان حسینی هم به جای ترابی برای پرسپولیس وارد زمین شد.ارسال ضربه کاشته در موقعیت آفساید به بونجاح رسید و این بازیکن توپ را با سر وارد دروازه کرد و پرسپولیس بار دیگر یک گل آفساید خورد.این دیدار در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود السد خاتمه یافت.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب السد:

سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، وویونگ، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح، حامد اسماعیل، گابی، طارق سلمان، سالم الهاجری و اکرم عفیف.

سرمربی: فریرا

نظر شما