محمدرضا صفدریان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

جایگاه یخنوردی ایران نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است/ از لحاظ سخت‌افزاری تجهیز شویم نتایج بهترین در آسیا و جهان کسب می‌کنیم

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۰۶:۴۹:۳۶
کد خبر: ۸۲۴۲۰۲
جایگاه یخنوردی ایران نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است/ از لحاظ سخت‌افزاری تجهیز شویم نتایج بهترین در آسیا و جهان کسب می‌کنیم
یخ‌نورد تیم ملی ایران گفت: اگر مشکلات سخت‌افزاری برطرف شود، می‌توانیم سکوهای انفرادی و تیمی بیشتری در جهان داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی یخنوردی جمهوری اسلامی ایران، نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان 2019 روسیه شد. محمدرضا صفدریان، عضو تیم ملی یخنوردی ایران طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار برنا در خصوص این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان هر 2 سال در دو رشته لید و سرعت برگزار می‌شود، تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها نتایج بسیار خوبی نسبت به دور قبلی این مسابقات که در کشور فرانسه برگزار شد بدست آورد و نفرات تیم امتیازات بسیار خوبی را کسب کردند. شبنم اسدی به عنوان اولین بانوی ایرانی به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرد و پس از جمع امتیازات انفرادی جایگاه تیم ملی ایران نسبت به دوره گذشته ارتقا پیدا کرد و در جایگاه دوم، پس از تیم ملی روسیه ایستاد.

وی افزود: مسابقات جام جهانی حدود 5 بار طی یک سال است اما رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان هر دو سال برگزار می‌شوند. مسابقات قهرمان جهان بعد از المپیک مهم‌ترین و سخت‌ترین رقابت یخنوردی است و تمام تیم‌ها و ورزشکارهای برتر دنیا در این دوره شرکت می‌کنند. این مسابقات به دلیل اینکه هر 2 سال برگزار می‌شود و هم کاپ تیمی دارد، اهمیت بسیار زیادی در سطح جهان دارد. تیم ملی ایران از لحاظ تجهیزات و امکانات حتی نسبت به تیم‌هایی که روی سکو نمی‌آیند بسیار ضعیف است و ما در حقیقت دست خالی در این مسابقات شرکت کردیم و با تلاش توانستیم با وجود تیم‌های برتر دنیا در جایگاه دوم قرار بگیریم. این در صورتی است که کشور روسیه بهترین تجهیزات را دارد و معتبرترین استادیوم یخنوردی جهان در کشور کره جنوبی است.

یخنورد باتجربه تیم ملی ایران ادامه داد: این رشته از سال 2012 وارد ایران شد و من از سال 2013 به مدت 6 سال عضو تیم ملی یخنوردی ایران شدم و پیشرفت انفرادی و تیمی این رشته را دیده‌ام. طی چند سال گذشته در مسابقات جام جهانی توانستم مدال‌های متعددی را بدست بیاورم و در این مسابقات موفق شدم اولین مدال قهرمانی جهان را برای ایران کسب کنم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان برای ساخت دیواره‌های مخصوص یخنوردی و رشته سرعت یخی در ایران حمایت بیشتری کند تا ما بتوانیم قبل از حضور در مسابقات روی دیواره‌های یخی تمرین کنیم. اگر مشکلات سخت‌افزاری برطرف شود، می‌توانیم سکوهای انفرادی و تیمی بیشتری در جهان داشته باشیم.

صفددریان عنوان کرد: این مسابقات، آخرین رقابت ما در سال 2019 بود. 10 ماه دیگر طی سال آینده در 7 کشور مختلف مسابقات جام جهانی آغاز می‌شود. در سال 2020 مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی کمباین (ترکیبی از سرعت و سختی مسیر) پپیش رو خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: تیم ملی یخنوردی ایران هر ساله در سطح آسیا و جهان پیشرفت بسیار خوبی داشته است و با توجه به نتایج مسابقات سال‌های گذشته این رشته رو به رشد است و این عناوین با تلاش در مقابل تیم‌های بسیار پیشرفته در سطح بین المللی کسب می‌شوند. سرعت پیشرفت ایران در این رشته بسیار زیاد است و امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم مدال طلای جهان را بدست بیاوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز