رئیس فدراسیون وزنه برداری:

استان سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در وزنه برداری دارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۳:۵۲:۰۷
کد خبر: ۸۲۵۰۹۰
استان سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در وزنه برداری دارد
علی مرادی گفت: جهت توانمندسازی رشته وزنه برداری در استان، فدراسیون میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر_ورزشی در سال 98 را به سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شنبه 25 اسفندماه 97، مجمع انتخابات هیات وزنه برداری سیستان و بلوچستان با حضور علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور، باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان به همراه معاونین و جمعی از نمایندگان پیشکسوتان، مربیان، داوران، ورزشکاران و روسای هیات های وزنه برداری شهرستانها در محل سالن جلسات مجموعه ورزشی 17 شهریور زاهدان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مجمع ضمن عرض خیرمقدم به رییس فدراسیون وزنه برداری کشور، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان بیشترین اعزام کننده در بین استان های کشور در مسابقات  المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور را به خود اختصاص داده است.

ادهم کرد در ادامه افزود: از فدراسیون وزنه برداری کشور در خواست داریم، جهت توسعه و پیشرفت رشته وزنه‌برداری و همچنین ایجاد انگیزه برای نوجوانان  و جوانان علاقمند به وزنه برداری، میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در سال 98 را به استان سیستان و بلوچستان بدهند.

وی همچنین تاکید کرد: ظرفیت و پتانسیل های بسیار بالایی در حوزه بانوان در این رشته وجود دارد که تلاش شده، با استعدادیابی و کشف نخبه ها، تیم خوبی روانه مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کنیم.

وی در خصوص شرایط و زیرساخت‌های رشته وزنه‌برداری در استان نیز بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان، با اختصاص سالن ورزشی وزنه برداری در اختیار بانوان و آقایان، به دنبال ایجاد فضای مناسب و حرفه ای برای آماده سازی این ورزشکاران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: تعمیر و تجهیز سالن های وزنه برداری شهرستان های استان در جهت رشد و توسعه سرانه فضای ورزشی رشته وزنه برداری از مهم ترین برنامه های ما بوده است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور نیز در این مجمع گفت: رویکرد استان سیستان و بلوچستان و به ویژه، هیات وزنه‌برداری استان با خرد جمعی و توان شهرستان‌ها در بحث استعداد یابی و کشف نخبه ها بهتر از سایر استان عمل کرده است.

مرادی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب در این رشته و همچنین توانمندی رشته وزنه‌برداری در استان میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در سال 98 را به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهیم داد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور در پایان خبر داد: ((محمد اسحاق نارویی)) قهرمان وزنه‌برداری جهان و ریاست جدید هیات استان، تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران را در مسابقات آسیایی چین همراهی خواهد کرد.

در پایان مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان، جشن تولد علی مرادی رئیس فدراسیون با حضور اعضای مجمع برگزار شد.

 لازم به ذکر است؛ در پایان انتخابات مجمع وزنه برداری استان، (( محمد اسحاق نارویی)) با کسب 16 رای از 17 رای ماخوذه، با اکثریت آرا برای دومین بار به مدت چهار سال سکاندار هیئت وزنه‌برداری استان سیستان و بلوچستان شد.

نظر شما