افشین ملایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فضاهای ورزشی با رعایت عدالت‌محوری و به دور از تبعیض در اختیار مردم قرار می‌گیرد/ با هم‌افزایی به دنبال بهره‌وری مطلوب در ورزش همگانی هستیم

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۶:۵۱:۳۳
کد خبر: ۸۲۵۷۳۱
فضاهای ورزشی با رعایت عدالت‌محوری و به دور از تبعیض در اختیار مردم قرار می‌گیرد/ با هم‌افزایی به دنبال بهره‌وری مطلوب در ورزش همگانی هستیم
مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در سیستم دوم برنامه‌‌هایی را خواهیم داشت که به سمت محیط فعال خواهد رفت و هدف از آن توسعه زیرساخت‌ها و گسترش آنهاست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ افشین ملایی، مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد:  وزارت ورزش و جوانان و معاونت ورزش همگانی بر اساس مأموریت تدوین شده که حرکت به سمت تندرستی و نشاط با استفاده از ظرفیت‌های ورزش در ابعاد مختلف می‌باشد را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بر اساس همین رویکرد و با توجه به فرارسیدن ایام نوروز طرح نوروزانه با ورزش با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی اقوام ایرانی و بهره‌گیری از جامعه ورزشی با برگزاری آیین‌های ورزشی در ٢٣ استان کشور و متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی برنامه‌ریزی گردید.

ملایی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز جشنواره تأمین شده است و مقرر است در یک بازه زمانی یک ماهه، این جشنواره و مراسم آیینی ورزشی،  با حضور و مشارکت اقشار مختلف بنا به مقتضیات و صلاحدید مدیران محترم ورزش و جوانان استان‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شود. وزارت کشور با تأمین منابع مالی این رویداد در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادی در ایام نوروز و در نقاط مختلف کشور به عنوان یار و همراه وزارت ورزش و جوانان عمل می‌نماید.

وی اضافه کرد: در کنار این پروژه که اختصاصا در این ایام برگزار خواهد شد برنامه جامعی را حوزه معاونت فرهنگی و ورزش همگانی برای توسعه ورزش همگانی در سال ٩٨ تدوین نموده است. این برنامه در چهار سیستم اجرا خواهد شد. در سیستم جامعه فعال که عمده اقدامات آن مبتنی بر اصلاح نگرش از طریق آموزشی است و سعی خواهد شد که با انجام اقدامات موثر آموزشی ضرورت‌های ورزش به عنوان یک استراتژی و قواعدی که در حوزه سلامت، حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی دارد به عنوان یک باور و هنجار اجتماعی مورد استقبال مردم قرارگیرد.

ملایی تصریح کرد: در سیستم دوم برنامه‌‌هایی را خواهیم داشت که به سمت محیط فعال خواهد رفت و هدف از آن توسعه زیرساخت‌ها و گسترش آنهاست به گونه‌ای که فضاهای ورزشی توسعه یابد و این اماکن با رعایت عدالت و به دور از تبعیض به گونه‌ای متوازن در دسترس آحاد مردم قرار بگیرد. در سیستم سوم که مردم فعال است سعی خواهیم کرد با برنامه‌هایی که طراحی شده حداکثر مشارکت را متناسب با باورهای مردم و ظرفیت‌های فرهنگی و ویژگی‌های جمعیت شناختی و همچنین خصوصیاتی که در اقوام و آحاد مردم وجود دارد افزایش داده و با نگاه تنوع بخشی در برنامه‌ها، طراحی و اجرا گردد. هدف از سیستم سوم جلب مشارکت حداکثری است که با رویکرد بازاریابی اجتماعی سعی خواهیم کرد که این برنامه‌های متنوع را برای اقشار مختلف از رده‌های سنی کودکان تا سالمندان اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: آخرین سیستمی که در راستای آن برنامه‌ریزی نموده‌ایم سیستم‌های فعال است که مبتنی بر مشارکت و هم‌افزایی ملی است. برگزاری جلسات منظم با شرکای اصلی توسعه ورزش همگانی مانند سازمان‌های فرهنگی ورزشی شهرداری‌ها، بسیج، صداوسیما و در  یک جایگاه بسیار ویژه وزارت آموزش و پرورش می‌باشد و در بخش دیگر این سیستم با نگاهی کلان و مدیریتی نسبت به ارزیابی و پایش اثربخشی برنامه‌های ورزش همگانی در قالب تفاهم‌نامه با مرکز ملی آمار ایران اقدام نموده‌ایم که امیدواریم با برنامه تدوین شده در بخش هم‌افزایی به بهره‌وری مطلوب دست یابیم. تعدد و تنوع برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده بسیار زیاد است و امیدواریم با حمایت وزیر محترم جناب آقای دکتر سلطانی‌فر و همکاری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و کلیه فدراسیون‌های ورزشی در سال ٩٨ فعالیت خود را آغاز کنیم و با ایجاد هم‌افزایی ملی، سالی پربارتر در توسعه ورزش همگانی داشته باشیم و بتوانیم اقدامات موثر و مثبتی برای مردم خوب و شریف کشور عزیزمان رقم بزنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز