روزنامه میرِر انگلیس امروز طی مطلبی منتشر کرد؛

زلاتان فرگوسن و کلاس ۹۲ منچستر را به باد انتقاد گرفت

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۱۸:۰۱:۲۴
کد خبر: ۸۲۶۰۱۱
زلاتان فرگوسن و کلاس ۹۲ منچستر را به باد انتقاد گرفت
ستاره سابق شیاطین سرخ معتقد است تاریخ باشگاه همچنان روی دوش افرادی که می خواهند یونایتد را بار دیگر به عنوان قدرتی برتر چه در خانه و چه خارج از خانه معرفی کنند، سنگینی می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روزنامه میرِر انگلیس روز سه شنبه نوشت: «زلاتان ابراهیموویچ» ستاره اسبق تیم منچستریونایتد معتقد است، کنار آمدن و برابری کردن با میراث شگفت انگیز «سر الکس فرگوسن» در یونایتد همچنان برای سرمربیان بعد از وی دغدغه بزرگی محسوب می شود.

نقش فرگوسن به عنوان معلم «اوله گانر سولسشر» به خوبی در دوران به شدت موفقیت آمیز حضورش روی نیمکت شیاطین سرخ به عنوان سرمربی موقت، نمود داشته و برجسته بوده است.

با این حال، ابراهیموویچ بر این باور است که تاریخ باشگاه همچنان روی دوش افرادی که می خواهند یونایتد را بار دیگر به عنوان قدرتی برتر چه در خانه و چه خارج از خانه معرفی کنند، سنگینی می کند.

ابراهیموویچ در این خصوص اظهار داشت: هر چیزی که اتفاق می افتد با دوران فرگوسن قضاوت می شود؛ آنها می گویند اگر فرگوسن بود این اتفاق می افتاد یا اگر فرگوسن بود هرگز چنین کاری را انجام نمی داد و امثال این حرف ها.

وی ادامه داد: اما اگر من جای سرمربیان جدید باشم می گویم حالا فرگوسنی وجود ندارد و من آمده ام و می خواهم تاریخ و داستان خودم را بنویسم. بنابراین دوست ندارم که در مورد اتفاقاتی که در گذشته رخ داده چیزی بشنوم، می خواهم با ذهنیتی جدید کارم را «حالا» انجام دهم.

ملی پوش پیشین تیم ملی سوئد تاکید کرد: جایگاه فرگوسن در باشگاه محفوظ است اما تیم در مسیر حرکت رو به جلو قرار دارد و باید هویت جدیدش را به دست آورد که البته کار سختی است.

ابراهیموویچ با «خوزه مورینیو» سرمربی برکنار شده یونایتد همواره روابط دوستانه و نزدیکی داشته است. سرمربی که در دوران حضور در اولدترافورد به شدت از سوی بازیکنان اسبق این تیم به ویژه «پل اسکولز» مورد انتقاد قرار می گرفت.

بدیهی است که این موضوع به هیچ عنوان به مذاق زلاتان که برای نامیدن «کلاس 92» واژه خاص خودش را (حلقه فرگوسن) استفاده می کند، خوش نمی آمد.

اسکولز که در شهر سالفورد واقع در یک مایلی (تقریبا 1.5 کیلومتری) غرب منچستر متولد شده است در خردسالی طرفدار تیم اولدهام اتلتیک محسوب می شد اما مشخصا سرنوشت برای او جایگاهی بزرگ تر از اولدهام در نظر گرفته بود. او در اوایل دهه 1990 به همراه بکهام، بات، گیگز، گری و فیل نویل که بعدها در مستندی به نام «کلاس 92» به آنان پرداخته شد به آکادمی جوانان یونایتد ملحق شد؛ با این تفاسیر شاید بتوان اسکولز را سردسته کلاس شگفت انگیز 92 دانست.

ابراهیموویچ در این خصوص ادامه داد: آنها دیگر در باشگاه نیستند بلکه در تلویزیون مشغول اعتراض کردن و غر زدن هستند چرا که بیرون گود نشسته اند. اگر می خواهید برای باشگاه کاری کنید خب دست به کار شوید اما نه بیرون از تیم.

ستاره کنونی باشگاه گلکسی آمریکا تصریح کرد: نمی توانید همیشه از پشت تلویزیون غر بزنید و انتقاد کنید. درست است شما در زمان خودتان خوب بودید و همه ما این را می دانیم.

ابراهیموویچ که با «پل پوگبا» نیز رابطه نزدیکی دارد در مورد وی اظهار داشت: در مورد پوگبا باید بگویم که او از جوانی در یونایتد بود و پس از مدتی جدا شد و بار دیگر بازگشت و حلقه فرگوسن این اتفاق را دوست نداشت چرا که همه آنها زیر بال و پر فرگوسن بودند و هرگز از تیم جدا نشدند و حتی بدون اجازه فرگوسن آب نمی خوردند و یک کلام حرف نمی زدند؛ حالا هم نمی دانم برای صحبت کردن آیا از او اجازه می گیرند یا نه.

با این حال، ابراهیموویچ که در دوران حضور در اولدترافورد در 53 بازی 29 گل برای تیمش به ثمر رساند بر این باور است که پوگبا و «مارکوس رشفورد» می توانند طلایه دار بازگشت یونایتد به دوران اوج باشند.

در حالی که شواهد حاکی از آن است که زمامداری دائم یونایتد به زودی و به طور قطع به سولسشر واگذار می شود، ابراهیموویچ هیچ شکی ندارد که مورینیو به زودی به حرفه مربیگری باز خواهد گشت.

وی در این باره خاطرنشان کرد: کارهایی که مورینیو کرده قابل چشم پوشی نیست چرا که او به هر تیمی که رفته برنده بوده است.

نظر شما