#نوروز۹۸/ دکتر عبدالحمید احمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزش ایران در سال ۹۷ به موفقیت‌های بزرگی پیدا کرد/ پیام‌های مقام معظم رهبری مسرت بخش بود/ استقبال مردم از ورزش همگانی بیشتر از قبل شده است/ توسعه زیرساخت‌ها هدف اصلی ما در سال ۹۸ خواهد بود

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۰۷:۱۲:۱۹
کد خبر: ۸۲۶۶۲۷
ورزش ایران در سال ۹۷ به موفقیت‌های بزرگی پیدا کرد/ پیام‌های مقام معظم رهبری مسرت بخش بود/ استقبال مردم از ورزش همگانی بیشتر از قبل شده است/ توسعه زیرساخت‌ها هدف اصلی ما در سال ۹۸ خواهد بود
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سال 97 یک سال پر کار و پر از رویداد برای ورزش کشور بود و در ابعاد مختلف توفیقات زیادی به دست آمد که در نوع خودش قابل توجه است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اقدامات صورت گرفته حوزه معاونت فرهنگی و معاونت ورزش همگانی این وزارتخانه در سال 97 و همچنین برنامه‌های سال جدید صحبت کرد.

سال 97 برای ورزش سال پرکاری بود

سال 97 یک سال پر کار و پر از رویداد برای ورزش کشور بود و در ابعاد مختلف توفیقات زیادی به دست آمد که در نوع خودش قابل توجه است. ما چند رویداد مهم بین‌المللی ورزشی را داشتیم که این رویدادها بسیار تأثیرگذار بود. به خصوص در جامعه و با توجهی که مردم به برگزاری این رویدادها داشتند مثل جام جهانی 2018 روسیه، بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، بازی‌های المپیک جوانان در 2018 در آرژانتین و تعدادی قابل توجه مسابقات ورزشی و رویدادهای برون‌مرزی و رقابت‌های جهانی رشته‌های مختلف ورزشی و میزبانی‌هایی که ما در داخل کشور داشتیم.

 در واقع سال 97 را تبدیل کرد به یک سال پر از رویدادهای مهم ورزشی در تقویم ورزشی ایران و الحمدالله ما توفیقات ورزشی ارزشمندی را هم در همین رویدادها کسب کردیم که هم از بعد فنی و کسب نتیجه حائز اهمیت بود و هم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی این رویدادها بسیار تأثیرگذار بود. جا دارد از همه بخش‌های مرتبط و همراه تقدیر و تشکر داشته باشیم. حضور موفقی را در جام جهانی فوتبال، بازی‌های آسیایی جاکارتا، در پاراآسیایی، در المپیک جوانان داشتیم و این حضورها بسیار معنادار بود و به لحاظ کسب نتایج درخشان و قابل توجه و تقدیر بود که نشان می‌داد بخش مدیریت ورزش کشور در وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پاراالمپیک، فدراسیون‌های ورزشی کاملا  هماهنگ و منسجم و با یک هدف واحد و مشخص این مسیر را دنبال کردند و الحمدلله نتایج خوبی هم کسب شد.

اقدامات شاخصی را در حوزه فرهنگی شاهد بودیم

ما در حوزه فرهنگی در سال 97 اقدامات شاخصی را شاهد بودیم که جامعه ورزش در آن مشارکت داشت و در  واقع علاوه بر برگزاری رویدادهای ورزشی ما در حوزه فرهنگی هم فدراسیون‌های ورزشی‌مان و هم ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و پاراالمپیک و المپیک و وزارت‌خانه اقدامات خوبی را شاهد بودند. در ایام دهه فجر  انقلاب اسلامی در سال 97 و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما یک همبستگی ملی را در بخش ورزش در فعالیت‌ها و برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد شاهد بودیم که در نوع  خودش قابل توجه بود. این که همه فدراسیون‌ها، همه ادارات کل و مجموعه‌های ستادی ورزش کشور با یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع به استقبال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.

ما حجم بسیار قابل توجهی فعالیت و برنامه فرهنگی و ورزشی به این مناسبت شاهد بودیم که برگزار شد و بیش از 2827 مسابقه ورزشی، بیش از 2116 اقدام و برنامه فرهنگی فقط در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، بیش از 250 مسابقه ورزشی و 19 مسابقه بین‌المللی در سطح فدراسیون‌ها و نزدیک به 500 برنامه فرهنگی در حوزه فدراسیون‌ها فقط به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد که در نوع خود قابل توجه بود. ما سفرهای استانی وزیر ورزش و جوانان و معاونان وزارت‌خانه را به این مناسبت شاهد بودیم و تقریبا همه استان‌های کشور در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مورد بازدید قرار گرفتند، پروژه‌های ورزشی در استان‌های کشور افتتاح شدند و ما بیش از 700 پروژه ورزشی را آماده افتتاح داشتیم برای ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت چهلمین سالگرد که خوشبختانه این برنامه به مرحله اجرا درآمد.

عملکرد بخش ورزش کشور در رابطه با گرامیداشت یاد شهدا قابل توجه است

در حوزه فعالیت‌های قرآنی با هماهنگی که انجام شده بود ما جشنواره‌های قرآنی را در سطوح شهرستان و استان و ملی پیش بینی کردیم که خوشبختانه در هر 31 استان جشنواره استانی قرآن را توانستیم با مشارکت قابل توجه جوانان و ورزشکاران برگزار کنیم که  بخش ملی  آن هم تا پایان سال برگزار خواهد شد. همچنین در  همین عرصه فعالیت‌های خوبی را در حوزه فعالیت‌های قرآنی ما در نمایشگاه بین‌المللی که بیست و ششمین دوره آن برگزار شد داشتیم و شاهد حضور فعال فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران  مطرح کشورمان در این نمایشگاه بودیم. در آنجا فعالیت‌های خوبی را در این عرصه، بخش ورزش کشور به نمایش گذاشت. در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و نام شهدا  فعالیت‌های خوبی را در سال 97 شاهد بودیم.

اردوی راهیان نور قهرمانان ورزشی کشور در هفته بسیج برگزار شد که بسیار قابل توجه بود حضور و مشارکت ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف ورزشی که در مناطق  عملیاتی آبادان و خرمشهر حضور پیدا کردند. همچنین ما در مناسبت‌های مختلف پاسداشت نام و یاد شهدای بزرگوار دفاع مقدس و مدافع حرم را داشتیم که در استان‌های کشور و در برخی از  فدراسیون‌ها برنامه‌های  ویژه پاسداشت یاد و نام شهدای گران‌قدرمان برگزار شد که این هم بسیار قابل توجه بود و بخش ورزش کشور در این رابطه خیلی حرکت فعالی را داشت و ما به مناسبت دهه کرامت برنامه فرهنگی ورزشی جاده ولایت را داشتیم که با مشارکت هفت استان برگزار شد مسیر حرمت امام رضا (ع) از شلمچه تا مشهد به صورت یک فعالیت ورزشی و دوی امدادی طی شد که این هم آثار خوبی را به دنبال داشت.

در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ما فعالیت‌های خیلی خوبی را با مشارکت فدراسیون‌ها داشتیم، مجمع فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی در سال 97 شکل گرفت که این مجمع بتواند با ایجاد یک ظرفیت کاملا هماهنگ شده با فدراسیون‌ها و به صورت شبکه‌ای فعالیت‌های فرهنگی را در عرصه فدراسیون‌های ورزشی مدیریت کند که این از جمله اتفاقات خوبی است که در  سال 97 شاهد بودیم. همچنین تشکیل منظم جلسات کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور را داشتیم که در سال 97 آثار خوبی را تشکیل جلسات این کمیسیون به دنبال داشت که ما گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی ورزش را هم به صورت مدون آماده کردیم و تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

سال 97 سر فصل جدیدی برای ورزش و بسیج مستضعفان به شمار می‌رود

در هفته بسیج موفق شدیم که تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج مستضعفان و وزارت ورزش و جوانان را به امضای رئیس سازمان بسیج و وزیر ورزش و جوانان برسانیم که یک سرفصل جدیدی بود برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و ورزشی بین سازمان بسیج و وزارت ورزش و جوانان که این هم ان‌شاءالله کارش با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و اینکه بتوانیم با یک تعامل بیشتر ظرفیت‌های طرفین در جهت توسعه ورزش و در واقع ترویج ارزش‌های فرهنگی در ورزش استفاده کنیم. در  مناسبت‌های مختلف جامعه ورزش را همراه و هم دوش مردم دیدیم. در روز جهانی قدس، در راهپیمایی 22 بهمن  مشارکت بسیار قابل توجهی را از  جامعه ورزش در این مناسبت ها شاهد بودیم، در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، در هفدهم شوال برنامه‌های خوبی را در سطح  کشور با مشارکت فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها شاهد بودیم. در هفته تربیت بدنی فعالیت‌های گسترده‌ای را با رویکرد توسعه ورزش همگانی با مشارکت فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها شاهد بودیم که قابل توجه بود و ان‌شاءالله همین مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

این که ما بتوانیم از ظرفیت مجموعه نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگی بهتر استفاده کنیم تا تعاملات‌مان را بیشتر کنیم و بتوانیم آن شرایط مطلوب و مورد نظر را در عرصه فرهنگی ورزش رقم بزنیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر  این که ما بتوانیم این مشارکت را در همه بخش‌ها ایجاد کنیم که این اتفاق افتاده و ان‌شاءالله این مسیر دنبال خواهد شد.

در حوزه فعالیت‌‌های اقامه نماز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اقامه نماز داشتیم ضمن تدوین برنامه راهبردی اقامه نماز در بخش ورزش و جوانان فعالیت‌های خوبی را در جهت توسعه و  ترویج فرهنگ نماز در بخش‌های مختلف ورزش کشور داشتیم که خوشبختانه در همین اجلاس سالیانه نماز در سمنان حوزه ورزش هم مورد عنایت و توجه قرار گرفت. یکی از قهرمانان ورزشی ما به عنوان  سفیر نماز معرفی شد و لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری دریافت کرد و نهایتا در این بخش باید  اشاره کنم به برنامه تجلیل از جوانمردان ورزش کشور، ورزشکاران عزیزی که در رقابت‌های بین‌المللی مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نمی‌دهند و از طریق حمایت خودشان از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

پیام‌های مقام معظم رهبری برای جامعه ورزش مسرت بخش بود

این برنامه هم همه ساله با مشارکت وزارت ورزش و سازمان بسیج ورزشکاران برگزار می‌شود که در سال 97 هم این اقدام را شاهد بودیم و علاوه بر آن شاهد تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری بودیم از ورزشکاران عزیزی که در این راه قدم برمی‌دارند و این مسیر را دنبال می‌کنند که به نظرم بسیار قابل توجه است. در واقع جامعه ورزش یک پشتیبانی عملی می‌کند از مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین که در این راستا همراهی می‌کند و رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی‌‌شناسند.

باید اشاره‌ای داشته باشم به دو دیدار ارزشمندی که جامعه ورزش کشور در سال 97 با مقام معظم رهبری داشتند علاوه بر پیام‌های دلگرم‌کننده و مسرت بخشی که مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف برای جامعه ورزش و برای تقدیر از زحمات ورزشکاران عزیزمان صادر کردند ما بعد از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا دو دیدار جداگانه را جامعه ورزش با مقام معظم رهبری داشتند که در هر دوی این دیدارها مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کردند از زحمات ورزشکاران، قهرمانان و افتخارآفرینان و رهنمودهای بسیار  ارزشمندی را به جامعه ورزش دادند که به نظر من جزو توفیقات مهم فرهنگی سال 97 ورزش به حساب می‌آید.

ما امیدوار هستیم که با هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر و با استفاده بهتر از ظرفیت‌ها این روند فرهنگی ورزش را و این مسیر پویایی که در عرصه فرهنگی ورزش ایجاد شده را با شتاب بیشتر و عمق بیشتر و گستردگی بیشتر دنبال کنیم و بتوانیم آن تأثیرات موثر را با مشارکت جامعه ورزش در ابعاد فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم. اعتقادمان این است که بایستی زمینه‌های اجتماعی شدن هر چه بیشتر ورزش را فراهم کنیم. مشارکت اجتماعی جامعه ورزش بایستی ارتقا پیدا کند. هم تیم‌های ورزشی و هم باشگاه‌های ورزشی و نهادهای ورزشی مثل فدراسیون‌ها و هم سایر بخش‌های مدیریتی ورزش بایستی در حوزه مشارکت اجتماعی فعال‌تر باشند. نخبگان و چهره‌های مطرح ورزشی ما با اولویت مسائل اجتماعی و مسئولیت اجتماعی در ورزش مشارکت بیشتری داشته باشند و ما از این طریق بتوانیم در جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی و  فعالیت  اجتماعی گام‌های بلندتری را برداریم. در جهت کاهش آسیب اجتماعی کمک کنیم و ورزش بتواند سهم اجتماعی خودش را از این طریق بهتر ایفا کند و تأثیرگذارتر باشد.

ورزش همگانی در سال 97 با توفیقات بیشتری همراه بود

در حوزه ورزش همگانی هم ما در سال 97 فعالیت‌های خوبی را داشتیم که در واقع هم به لحاظ تعداد برنامه‌ها، تنوع برنامه‌ها، مشارکت گسترده‌تر مردم، به نظرم با توفیقات بیشتری همراه بود. رویکرد ما این بود که بتوانیم هر چه بیشتر مشارکت مردم و به خصوص خانواده‌ها را در فعالیت‌های عمومی ورزشی افزایش دهیم. این که توجه کنیم به فعالیت ورزشی اقشار خاص در جهت توسعه و تقویت ورزش کارمندی برنامه‌هایی را داشته باشیم. این که در مشارکت بخش‌های ورزش دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

اینکه بتوانیم در حوزه ارتقا نگرش و آگاهی مردم با همکاری رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی در جهت بهبود نگرش ورزشی مردم گام‌هایی را برداریم. اینکه باشگاه‌های ورزشی ما از نظر ارائه خدمات ورزشی کیفیت بالاتری داشته باشند، اینها رویکردهایی بود که ما در سال 97 دنبال کردیم و خوشبختانه توفیقات خیلی خوبی همراه بود. ما بیش از 30000 همایش ورزش عمومی و خانوادگی را توانستیم در سال 97 با مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع رقم بزنیم که حاصل یک کار مشترک بود بین ادارات کل ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی به خصوص فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون‌های ورزش‌‌های روستایی و عشایری و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی که با تمامی ظرفیت‌ها در میدان حضور داشتند. جای تقدیر و تشکر ویژه دارد از حضور پررنگ شهرداری‌ها در برنامه‌های ورزش همگانی هم مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و سایر  دستگاه‌های اجرایی در موضوع ورزش همگانی، این که ما شاهد یک تغییر نگرش هستیم در مجموعه دستگاه‌های اجرایی از نظر توجه به فعالیت‌های ورزش همگانی که به اعتقاد من باید همچنان بیشتر در این راستا کار کنیم.

فعالیت بیش از 5300 دستگاه در ایستگاه ورزش صبحگاهی

ما المپیادهای ورزش همگانی را در رشته‌های مختلف ورزشی در استان‌ها با هدف حضور حداکثری مردم، خانم‌ها و آقایان در فعالیت‌های ورزشی داشتیم که بسیار قابل توجه بود. بیش از 5300 ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در سال 97 در  پارک‌ها و بوستان‌ها فعال بوده که خیلی تأثیرگذار بودند این ایستگاه‌ها در جهت مشارکت مردم در  فعالیت‌‌ها و برنامه‌های ورزشی. در حوزه ورزش  کارمندی ما هم مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان را برگزار کردیم در 31 استان و بعد هم مرحله کشوری این مسابقات برگزار شد که در واقع در مرحله کشوری 3000نفر و در مرحله استانی بیش از 15000نفر را مشارکت دادیم که بسیار قابل توجه بود و اینکه در واقع با توسعه ورزش در بخش کارمندی در بین کارکنان دولت ما بتوانیم هم انگیزه و هم شرایط بهتر کار را برای کارمندان عزیزمان بیشتر فراهم کنیم. اینکه در حوزه ورزش دانش‌‌آموزی یک کار خیلی  خوبی در  سال 97 انجام شد که همین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی که اختصاص داشت به سنین 12 تا 15 سال.

یک همکاری خیلی خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته. اینکه 18 هزار ورزشکار نوجوان در این المپیاد حضور و مشارکت داشته باشند بسیار عدد قابل توجهی است که ان‌شاءالله در سال 98 هم در تابستان این اتفاق بیفتد و ما شاهد حضور گسترده‌تر این قشر آینده‌ساز در ورزش باشیم و شاهد رقابت آنها و حضور و مشارکت آنها در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور باشیم که می‌تواند خیلی در بعد همگانی و در بعد قهرمانی تأثیرگذار باشد. برای  سال 98 ما در حوزه ورزش همگانی این رویکردها را تقویت خواهیم کرد. به دنبال ایجاد جامعه فعال، محیط و مردم فعال و سیستم‌های فعال هستیم و در هر کدام از این بخش‌ها برنامه‌ها و پروژه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که ان‌شاءالله برگزار خواهد شد. اینکه بتوانیم درخصوص برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های دانش‌افزایی در ورزش‌های همگانی فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم. از فضای رسانه‌ای بیشتر استفاده کنیم، ساخت انواع بسته‌های رسانه‌ای برای پخش از طریق صدا و سیما یا  سایر مجموعه‌های رسانه‌ای استفاده کنیم. در حوزه تدوین جزوات و کتب آموزشی، بسته‌های آموزشی ویژه اقشار مختلف ان‌شاءالله کارهای ویژه‌ای برای سال 98 پیش‌بینی شده است. اینکه ما بتوانیم زمینه‌های جذب ایده‌ها و ابداعات را در  ورزش همگانی محقق کنیم در قالب جشنواره‌های مختلف ایده و ابداع در ورزش همگانی ان‌شاءالله در سال 98 فعالیت‌های خوبی انجام خواهد شد.

توسعه زیر ساخت‌ها هدف اصلی ما در سال جدید

در خصوص توسعه زیرساخت‌ها بحث جاده‌های تندرستی را در سال 98 دنبال خواهیم کرد که حتما همه استان‌ها از ظرفیت جاده‌های تندرستی در محیط‌ها و مکان‌های مناسب برخوردار شود. این که ما بتوانیم در واقع ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی‌مان را توسعه بدهیم و تعداد و کیفیت آن را ارتقا بدهیم. اینکه بتوانیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش امکان استفاده از محیط‌های ورزشی را در  خارج از ساعات آموزشی برای عموم مردم و سایر اقشار فراهم کنیم این جزو مواردی است که ان‌شاءالله در سال آینده دنبال می‌شود. همایش‌های ورزش‌‌های همگانی هم به لحاظ کمی و هم کیفی ارتقا پیدا کند. اینکه بتوانیم جشنواره‌های ورزش همگانی را در رشته‌های مختلف و متنوع برگزار کنیم.

اینکه به برنامه‌های ورزشی اقشار خاص مثل جانبازان و معلولین و بیماران خاص توجه کنیم و شرایط ورزش برای این قشر از  جامعه‌مان را فراهم کنیم. به جشنواره‌های ورزش‌های همگانی زمستانی را بیشتر توجه کنیم، در  تابستان  به خصوص در فصل فراغت برنامه‌های  متنوع و گسترده‌تری را با همکاری و مشارکت شهرداری‌ها و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دنبال کنیم. در حوزه مشارکت‌ها بتوانیم از ظرفیت NGOها و تشکل‌های مردمی بیشتر در توسعه فعالیت‌های ورزش همگانی استفاده کنیم. همچنین در حوزه فعالیت‌های علمی، آموزشی و  تحقیقاتی همکاری نزدیک‌تری را با مراکز علمی و دانشگاهی برقرار کنیم. نشست‌های تخصصی و سمینارها و همایش‌های علمی مرتبط با ورزش همگانی را ان‌شاءالله برگزار کنیم.

بحث فناوری‌های نوین را در ورزش همگانی بیشتر به آن توجه کنیم و از ظرفیت فناوری در جهت جلب مشارکت و توسعه مشارکت مردم در حوزه ورزش همگانی استفاده کنیم. این‌ها برنامه‌هایی است که در سال 98 پیش‌بینی شده و نهایتا در حوزه ورزش روستایی و عشایری که یک بخش خیلی مهم از ورزش کشور است با توجه به اینکه قریب به 20 میلیون جمعیت کشور ما در روستاها زندگی می‌کنند، سال 97 کارهای خوبی را داشتیم که ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد. در سال 97 در بحث زیرساخت‌ها، توسعه و تجهیز بیش از 3 هزار خانه ورزش روستایی را دنبال کردیم که جا دارد از ستاد  مبارزه با مواد مخدر تشکر کنم به خاطر اختصاص یک سهم از اعتبارات برای توسعه و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و هم از وزارت کشور، شورای اجتماعی تشکر کنم برای اینکه در فعالیت‌های مرتبط با فراغت و ایجاد نشاط در جامعه شورای اجتماعی کشور هم همکاری خوبی را با وزارت‌خانه داشتند و در جهت ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در مناطق دور از مرکز همکاری خوبی داشتند.

در برنامه‌های ورزش همگانی مشارکت خوبی داشتند و ان‌شاءالله بتوانیم در سال  98 هم این مشارکت را استمرار ببخشیم. در حوزه ورزش روستایی خوشبختانه جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی خیلی خوبی را در سطح استان‌های کشور در سال 97 شاهد بودیم.

جشنواره ورزشی نوروزانه با محوریت ورزش روستایی و عشایری در سال جدید

یک جشنواره ورزشی نوروزانه با ورزش یا به استقبال نوروز با ورزش با محوریت ورزش روستایی و عشایری پیش‌بینی کردیم که همه استان‌های کشور این جشنواره را برگزار می‌کنند که در واقع هم تقویت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ماست و هم در واقع آشناتر کردن مردم و معرفی هرچه بیشتر این بازی‌ها و رشته‌های متنوع ورزشی است به مردم و هم در ایجاد آن نشاط و شادابی  که جامعه نیاز دارد می‌تواند کمک کند. بیش از 1000مورد مسابقه و رقابت ورزشی محلی و منطقه‌ای در بین روستائیان و عشایر کشور در سال 97 داشتیم که ان‌شاءالله این روند در سال 98 هم ادامه پیدا خواهد کرد.

یک جام خوشه‌چین را در خصوص رقابت‌های ملی ورزش روستائیان و عشایر پیش‌بینی کردیم که ان‌شاءالله در سال 98 در چند رشته ورزشی این رقابت‌ها برگزار خواهد شد که امیدواریم بتواند هم در کشف استعدادهای ورزش روستایی و هم در ایجاد یک رقابت سالم و سازنده و با نشاط در بین روستاییان عزیز در رشته‌های مختلف ورزشی بتواند کمک کند. ما خوشبختانه در مناسبت‌های مختلف هم برنامه‌های ورزش روستایی و عشایرمان خیلی فعال بوده است. همین سال 97 در ایام میلاد حضرت پیامبر بزرگوار اسلام جشنواره‌های ورزشی متنوعی را در همه استان‌ها با محوریت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار کردیم که جای تقدیر و تشکر دارد از فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی و هیات‌های ورزشی این فدراسیون در استان‌های سراسر کشور که مشارکت داشتند، هم ادارات کل ما در این عرصه که کارهای خوبی را انجام دادند، هم در ایام دهه فجر مشارکت خیلی خوبی را در این راستا در حوزه بازی‌های بومی محلی و ورزش‌های روستایی عشایری شاهد بودیم که ان‌شاءالله این روند دنبال خواهد شد.

یک کار خیلی  خوبی را فدراسیون ورزشی روستایی عشایری انجام داد که ان‌شاءالله به زودی رونمایی می‌شود. اطلس بازی‌های بومی محلی کشور تدوین شده و به چاپ رسیده که این یک گام ماندگار است در جهت حفظ مواریث فرهنگی ما، میراث ارزشمند فرهنگ ما در بخش‌بازی‌های بومی محلی که امیدوارم بتوانیم به زودی این کتاب را عرضه کنیم.

همچنین در بحث برگزاری سمینارها و همایش‌های علمی با هدف توسعه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی هم در سال 98 پیش بینی‌هایی را انجام دادیم که با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بتوانیم این همایش‌ها را با حضور و مشاکرت اندیشمندان و صاحب نظران در بخش‌های مختلف علمی کشور و ورزشی کشور برگزار کنیم. در مجموع سال 97 یک سال بسیار پرکار برای ورزش کشور بود.

امیدوارم بتوانیم گام‌های بلندتری را در جهت توسعه ورزش همگانی کشورمان برداریم

طرح آمارگیری فرهنگی جمعیت شهری و روستایی که در سال 96 انجام شده بود در سال 97 نتایج منتشر شد و این نتایج  حاکی از این بود که 51.1 درصد از مردم شهری و روستایی کشورمان در ورزش و فعالیت‌های ورزشی حضور و مشارکت دارند، در برنامه زندگی روزانه‌شان فعالیت‌های ورزشی جای خود را باز کرده است. زمان ورزش کردن در روز از 16 دقیقه به 27 دقیقه افزایش پیدا کرده است که نویدبخش شرایط بهتری برای ورزش  همگانی کشور است. ما امیدواریم بتوانیم در سال 98 با به کارگیری ظرفیت‌های جدید، با مشارکت بیشتر و انسجام بیشتر و با استفاده بهینه و مدیریت دقیق از اعتباراتی که برای توسعه ورزش همگانی اختصاص پیدا کرده است بتوانیم گام‌های بلندتری را در جهت توسعه ورزش همگانی کشورمان برداریم.

امیدوارم در سال جدید یک حضور موفق و موثر را در المپیک و پاراالمپیک 2020 شاهد  باشیم

در آستانه سال 1398 و نوروز خجسته و مبارکی که در پیش رو هست بهترین دعا همین دعای تحویل سال است که همه بهترین حال را از خداوند بزرگ طلب می‌کنند و اینکه با لطف و عنایت خداوند منان ان‌شاءالله این بهترین حال و احوال نصیب مردم عزیز، شریف و بزرگوار ایران شود و جامعه ورزش هم بتواند همچون گذشته در پیش روی ملت سرافراز باشد و بتواند افتخار آفرین باشد، بتواند موجبات شادی، نشاط و غرور ملت و افتخار ملت را هر چه بیشتر فراهم کند، ان‌شاءالله که همه بخش‌های مرتبط در ورزش کشور، ورزشکاران عزیزمان، قهرمانان و مربیان و داوران و مدیران‌مان و همه دست‌اندرکاران ورزش کشور سالی پر از موفقیت پیش رو داشته باشند.

ان‌شاءالله بتوانند در رویدادهای مهم جهانی و بین‌المللی نمایندگان شایسته‌ای برای کشور عزیزمان و مردم عزیزمان باشند.که هم معرف فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی باشند و هم بتوانند افتخارآفرین باشند و در بالاترین سکوهای قهرمانی در جهان و قاره قرار بگیرند که هم ظرفیت آن را دارند و هم قابلیت آن را، امیدواریم در سال 98 که سالی است مهم برای ورزش کشور و سالی است که قرار است سهمیه‌های المپیک 2020 کسب شود. ما شاهد درخشش قهرمانان‌مان در این عرصه هم باشیم و ان‌شاءالله با  یک عزم جدی بتوانیم حضور موفق، موثرو افتخارآفرین را در المپیک و پاراالمپیک 2020 شاهد  باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز