#نوروز ۹۸؛

تضمین آینده ورزش ایران با استفاده از مدیران جوان/ توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به افراد تحصیلکرده/ قانون برای همه فصل‌الخطاب است

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۰۶:۳۰:۰۶
کد خبر: ۸۲۶۶۳۱
تضمین آینده ورزش ایران با استفاده از مدیران جوان/ توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به افراد تحصیلکرده/ قانون برای همه فصل‌الخطاب است
وزارت ورزش و جوانان از زمانی که دکتر سلطانی‌فر در راس این وزارتخانه قرار دارد نشان داده یکی از وزارتخانه‌هایی است که از مدیران جوان به خوبی استفاده می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ موضوع قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های دولتی بارها و بارها در چند سال گذشته مطرح شده بود تا اینکه در سال 97 به صورت جدی به آن پرداخته و اعلام شد. تاکید مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کشور بر این بود که مدیران بازنشسته در همه ارگان‌های دولتی و شبه‌دولتی باید حداکثر تا ۲۳ آبان‌ماه از سمت خود استعفا کنند و در غیر این صورت با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی کشور در این مورد پیش قراول شد و در همان ابتدای کار 13 تن از روسای فدراسیون‌ها از سمت خود استعفا دادند. همچنین در حوزه وزارت ورزش نیز شاهد استعفای معاون وزیر و مدیران کل استان‌ها بودیم که این موضوع نشان دهنده عزم این وزارتخانه برای اجرای قانون بود.

تاکید مقام عالی ورزش بر اجرای قانون

شاید برخی  به این قانون نقد داشته باشند، اما قانون فصل الخطاب است و وزیر ورزش و جوانان نیز به عنوان مقام عالی ورزش کشور بر اجرای قانون تاکید دارد و حتی در نشست خود با روسای فدراسیون‌ها از آنها خواست به صورت مصالحه‌آمیز موضوع را حل کنند. تکلیف همه ما را قانون مشخص کرده است و این قانون در ورزش نیز اجرا شد. در این بین برخی اظهارنظرها و حاشیه‌ها نیز برای خداحافظی برخی مدیران پیش آمد که با واکنش قاطع وزارت ورزش و جوانان همراه بود و تنها کسانی که قانون به آنها اجازه ماندن می‌داد در پست خود باقی ماندند.

بی‌تردید تلاش شبانه‌روزی روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی در خدمت به ورزش کشور در تاریخ آن رشته ثبت می‌شود و شکی هم وجود ندارد همه کسانی که در راس هر فدراسیون حضور داشتند برای خدمت به کشور همه سعی و تلاش خود را انجام داده‌اند. قانونی که مجلس آن را تصویب کرده باید اجرا می‌شد و هر کدام از روسای فدراسیون‌ها نیز به عنوان یک شهروند ایرانی می‌بایست به قانون عمل می‌کردند.

ضرورت پرورش مدیران جوان در کنار استفاده از میانسالان

بسیاری معتقدند باید کار را به افراد جوان سپرد. وزارت ورزش و جوانان از زمانی که دکتر سلطانی‌فر در راس این وزارتخانه قرار دارد نشان داده یکی از وزارت‌خانه‌هایی است که از مدیران جوان و بانوان در عمل استفاده می‌کند. به هرحال در این‌باره نظریه‌های دیگری هم وجود دارد، برخی معتقدند باید از مدیران میانسال استفاده بیشتری کرد و نفر دوم بعد از آنها یک فرد جوان باشد تا بتوانیم از این جابجایی‌ها نهایت استفاده را ببریم و مدیر نسل جوان برای سال‌های آینده پروش دهیم. یکی از مهم‌ترین موارد در حوزه ورزش پرورش مدیران جوان است. ما همین حالا هم ورزشکار تحصیل‌کرده کم نداریم که می‌توانند در کنار یک فرد میانسال پس از یک دوره به پختگی یک مدیر کارآمد برسند.

قانون بر چه چیزی تاکید دارد

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لنگرود، درباره این قانون به خبرنگار برنا گفت: قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته کاملا شفاف است، هر نهادی که از دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بودجه دریافت می‌کند شامل این قانون می‌شود و فدراسیون‌ها نیز در این میان استثنا نیستند. عده‌ای از روسای فدراسیون‌ها که شامل این قانون می‌شوند باید بروند و افراد جوان‌تری جای آنها را بگیرند. وقتی شخص وزیر ورزش و جوانان در این باره تاکید دارد، اگر دوستان همکاری نکنند دیوان محاسبات کل کشور اقدام خواهد کرد و این در شان هیچ مدیری نیست.

قانون برای همه سازمان‌ها و افراد باید فصل‌الخطاب باشد

کارن خانلری، نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ورزش، درباره اجرای قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته در وزارت ورزش به خبرنگار برنا گفت: به هر حال قانون فصل‌الخطاب است. بنده مطمئن هستم این حرکت وزارت ورزش می‌تواند به سود ورزش کشور باشد و من از تلاش دکتر سلطانی‌فر تشکر می‌کنم که آغازگر شروع سایر تغییرات در سایر وزارتخانه‌ها بودند و به نوعی وزارت ورزش پیش قراول این قانون مهم در کشور شده است. بنده و شما مطلع هستیم ما مدیران جوان و تحصیلکرده فراوانی داریم که می‌توانند به ورزش کشور خدمت کنند و این نکته بسیار مهمی است که قطعا وزارت ورزش به آن توجه خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز