#نوروز۹۸؛

تیم ملی فوتبال ایران، لقمه گلوگیر قهرمانان اروپا و جهان در روسیه/ عملکرد قابل قبول ملی‌پوشان در سرزمین تزارها/ وزارت ورزش‌وجوانان برای موفقیت یوزها سنگ تمام گذاشت

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۰۵:۵۷:۴۷
کد خبر: ۸۲۶۶۳۳
تیم ملی فوتبال ایران، لقمه گلوگیر قهرمانان اروپا و جهان در روسیه/ عملکرد قابل قبول ملی‌پوشان در سرزمین تزارها/ وزارت ورزش‌وجوانان برای موفقیت یوزها سنگ تمام گذاشت
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه با تیم های قدرتمند اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه بود و توانست از حریفان سرشناس خود چهار امتیاز بگیرد و باعث شادمانی مردم کشورمان شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران با هدف صعود به مرحله بعدی از مسابقات جام جهانی روسیه در رقابت‌های مقدماتی این دوره از مسابقات شد. تجربه شیرین چهار سال گذشته ایران با شکست کره‌جنوبی و گل زیبای قوچان‌نژاد در ذهن مردم به ثبت رسیده بود و همه به توانایی کی‌روش پی برده بودند و از این مربی در جام جهانی روسیه، علاوه بر صعود به جام جهانی خواهان صعود به مرحله یک هشتم نهایی بودند تا تاریخ‌سازی او ادامه داشته باشد.

کی‌روش برای ادامه مسیر از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان خواهان بهترین امکانات و اردوهای تدارکاتی شد، هر آنچه نیاز تیم ملی بود در اختیار تیم ملی کشور قرار گرفت تا بازیکنان با آمادگی بیشتری راهی مسابقات شوند و این یک ماموریت مهم بود برای یوزهای ایرانی تا در رقابت‌های جام جهانی روسیه به نتایج خوبی برسند.

مسابقات مقدماتی روسیه 2018

تیم ملی ایران برای راهیابی به رقابت‌های جام جهانی روسیه با تیم‌های قطر، ازبکستان، سوریه، چین و کره‌جنوبی همگروه شد. همگروهی ایران با کره‌جنوبی همه را به یاد صعود تاریخی 4 سال گذشته به رقابت‌های جام جهانی برزیل انداخت. ایران در مرحله اول باید از این حریف چغر گذر می‌کرد. یوزهای ایرانی در نهیت توانستند با نتیجه قابل قبول از سد کره‌جنوبی گذر کنند. البته کره‌ نسبت به 4 سال گذشته تفاوت بسیاری داشت و با نسبت به تیمی که برای جام جهانی برزیل آماده می‌شد ضعیف‌تر بود.

تیم ملی ایران با برد مقابل ازبکستان، قطر و چین با اقتدار به عنوان تیم نخست راهی مسابقات جام جهانی روسیه شد. مهدی طارمی با سه گل در این رقابت‌ها بهترین مهاجم تیم ملی بود که با گل‌های این بازیکن تیم ملی کشورمان توانست جشن صعود بگیرد اما این پایان راه نبود و مردم ایران، مسئولان و پیشکسوتان صعود به مرحله بعد را از یوزهای ایرانی می‌خواستند و این توقع از تیم ملی راه را برای بازیکنان و کادر فنی کمی سخت کرد.

آزمون سخت یوزهای ایرانی در دستان کافو

همه ایرانی‌ها در سراسر جهان برای قرعه ایران در رقابت‌های جام جهانی روسیه چشم انتظار بودند تا اینکه کافو، کاپیتان سال‌های دور تیم ملی برزیل و بازیکن آث میلان، قرعه ایران را در جام جهانی روسیه مشخص کرد. ایران در سخت‌ترین گروه این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت. تیم ملی کشورمان با تیم‌های اسپانیا (قهرمان جام جهانی 2010 و جام ملت‌های اروپا 2012)، پرتغال (قهرمان جام ملت‌های اروپا 2016) و مراکش (قهرمان جام ملت‌های آفریقا) همگروه شد. این گروه سخت عزم تیم ملی کشورمان را برای صعود بیشتر کرد زیرا یوزهای ایران در این رقابت‌ها می‌خواستند خودشان را نشان دهند.

بازیهای تدارکاتی برای آمادگی بیشتر

تیم ملی کشورمان برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی 9 بازی تدارکاتی برگزار کرد که در این بین 17 گل به ثمر رساند و 4 بار دروازه تیم ملی ایران در این بازی‌های دوستانه باز شد. ایران پیش از آغاز مسابقات جام جهانی روسیه با تیم‌های مونته‌نگرو، توگو، پاناما، ونزوئلا، سیرالئون، تونس، الجزایر، ازبکستان و ترکیه بازی کرد. تیم ملی کشورمان برای آمادگی بیشتر در رقابت‌های لیگ یک ماه زودتر راهی روسیه شد تا زودتر از سایر تیم‌ها به آمادگی لازم برسند. پیش از روسیه هم تیم ملی کشورمان در قطر اردو تدارکاتی برگزار کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه

تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی روسیه به مصاف تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش رفت. شاگردان کی‌روش در نخستین دیدار خود مقابل مراکش به برد تاریخی رسیدند. مدافع مراکش به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا سه امتیاز شیرین در جیب بازیکنان ایرانی قرار گیرد. در دومین دیدار تیم ملی کشورمان به مصاف اسپانیا رفت و با تک گل کاستا بازی را واگذار کرد. در آخرین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی روسیه به مصاف پرتغال رفت که این دیدار هم با تساوی یک-یک به پایان رسید. دیدار با پرتغال در ذهن مردم ایران به یادگار ماند. در این دیدار بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران، پنالتی دارنده 5 توپ طلای جهان را مهار کرد که باعث خوشحالی هواداران تیم ملی ایران شد.

علی پروین، سرمربی اسبق تیم ملی ایران، در این باره به خبرنگار برنا گفت: تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی روسیه عملکرد بدی نداشت زیرا در گروه بسیار سختی حضور داشت. مقابل قهرمانان اروپا بازی کردن کار ساده‌ای نیست. تیم ملی ایران اگر در گروه دیگری بود قطعا از گروه خود صعود می‌کرد. تیم آماده‌ای داشتیم و بازیکنان ما هم در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند اما بدشانسی‌ها هم دست به دست هم دادند تا نتوانیم از گروه خود صعود کنیم. مهاجمان ما نتوانستند از موقعیت‌های خود نهایت استفاده را ببرند.

حمید درخشان در گفتگو با خبرگزاری برنا درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه گفت: بازیکنان تیم ملی در این دیدارها موقعیت‌های خوبی از دست دادند. در جام جهانی شاید یک موقعیت خوب گلزنی نصیب هر تیمی شود و نباید این موقعیت‌ها را به آسانی از دست داد. نباید توقعات را از تیم ملی بالا ببریم و بدانیم حتی یک امتیاز هم مقابل اسپانیا برای ما بسیار ارزشمند بود.

جوان‌های خوبی در جام جهانی داشتیم  که هر کدام از آن‌ها بازیکنان خلاقی بودند. تلاش آن‌ها باعث شد تیم ملی مقابل حریفان خود کم نیاورد و با قدرت ظاهر شود. تیم ما ۱۲ لژیونر داشت که نسبت به گذشته پیشرفت بزرگی است و اقتدار فوتبال ایران را نشان داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز