عباس اورسجی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در موفقیت‌های کبدی تاثیر زیادی داشتند/ انتخاب شایسته بازیکنان تیم ملی به کسب پیروزی در جاکارتا کمک بزرگی کرد

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۷:۴۲:۳۷
کد خبر: ۸۲۶۹۷۵
حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در موفقیت‌های کبدی تاثیر زیادی داشتند/ انتخاب شایسته بازیکنان تیم ملی به کسب پیروزی در جاکارتا کمک بزرگی کرد
رییس فدراسیون کبدی گفت: برنامه‌های عملیاتی خود را از دل برنامه راهبردی که داشتیم خارج کردیم و برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای اردوهای بازی‌های آسیایی تیم ملی ایران داشتیم تا توانستیم به موفقیت برسیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بسیاری ازرشته‌های ورزشی طی سال 1397 عملکرد موفقی داشتند و جلوه‌ای از این موفقیت‌ها در مسابقات بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا هم دیده شد. تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از تیم‌های موفق حاضر در بازی‌های آسیایی هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان دو مدال خوش‌رنگ طلا را برای کشورمان بدست آوردند.

عباس اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی، طی گفتگویی با خبرنگار برنا در خصوص درخشش تیم ملی کبدی در بازی‌های آسیایی 2018 بیان کرد: به لطف خداوند منان و حمایت‌های وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک توانستیم سال 97 را به خوبی پشت سر بگذاریم و جزو سازمان‌های موفق و دارای برنامه راهبردی بودیم و بر اساس آن حرکت کردیم. برنامه‌های عملیاتی خود را از دل برنامه راهبردی که داشتیم خارج کردیم و برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای اردوهای بازی‌های آسیایی تیم ملی ایران داشتیم و مربی‌های بسیار قدرتمندی برای تیم‌های ملی انتخاب کردیم، ورزشکارها سخت تلاش کردند و اردوهای سنگینی را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: انتخاب شایسته بازیکنان تیم ملی به کسب این پیروزی کمک بزرگی کرد. برنامه‌ریزی ملی و نگاه ملی فدراسیون با توجه به توانمندی اعضای هیات رئیسه، کادر‌های مختلف فدراسیون و روسای هیات‌های استانی، همه دست به دست یکدیگر دادند و انسجام ملی در ورزش کبدی با کسب نتیجه‌ای مطلوب در بازی‌های آسیایی مشاهده شد. برای اولین بار در یک رشته تیمی بانوان ایرانی مدال طلا بازی‌های آسیایی را بدست آوردند و برای اولین بار دو مدال طلا در یک ورزش تیمی هم‌زمان کسب کردیم و این موفقیت بسیار بزرگی است. مقام معظم رهبری در سخنانشان به کسب موفقیت بزرگ ورزش بانوان و آقایان در بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کردند که باعث خوشحالی و ایجاد انگیزه برای جامعه بزرگ ورزش کبدی ایران شد.

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: در سال 97 دستاوردهای بسیار خوبی برای این رشته بدست آوردیم و به لطف زحمات آقایان بابایی و حمیدی این ورزش وارد مدارس کشور شد. طبق تفاهم‌نامه طی 4 ماه در چهارصد شهرستان مسابقات دانش آموزی برگزار شد که نقطه عطفی برای کبدی ایران بود. مسابقات قهرمانی کشور دانش آموزی برگزار شد که حدود 54 تیم در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت پرداختند. این موضوع کمک زیادی به توسعه ورزش همگانی کبدی کرد. بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان، المپیاد کبدی و مسابقات دانش آموزی، سه دوره اردوی استعدادیابی با حضور 60 بازیکن انتخاب شده برگزار کردیم.

اورسجی ادامه داد: لیگ‌های کبدی سال 97 به شیوه‌کاملا متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد. 4 مرحله لیگ برای بانوان و 7 مرحله برای آقایان داشتیم، برای تمام بازی‌ها پخش تلویزیونی از طریق شبکه ورزش صورت گرفت که باعث انگیزه ورزشکارها و جامعه کبدی شد و از طریق آن اسپانسرهایی را جذب کردیم. یک پوشش بسیار مناسب برای تیپ ظاهری داورهای کبدی طراحی کردیم و با یک پوشش یکسان در رقابت‌های ملی حضور پیدا کردند و این باعث شد داورها از لحاظ اعتماد به نفس بالاتر بروند و ورزشکارها احترام بیشتری به آن‌ها بگذارند.

وی خاطر نشان ساخت: یک خلا بسیار بزرگ در بحث آموزش داشتیم که یکی از استراتژی‌های اصلی ما در فدراسیون کبدی جهت رفع این خلا برگزاری دوره تربیت مدرس برای مربیان و داورهای درجه 2 به بالا برای اولین بار بود که خوشبختانه مدرسان خوبی از هندوستان و پاکستان در این دوره‌ها حضور داشتند و حدود 8 کشور دیگر درخواست شرکت در این کلاس‌ها را کردند و به ایران آمدند تا از این دوره آموزشی استفاده کنند. این کلاس‌ها بسیار با ارزش بودند و علاوه بر ارتقا و افزایش مربیان، اصول و روش تدریس به آن‌ها آموزش داده شد و مربیان و مدرسان ما در استا‌های کشور حضور پیدا کردند تا با یک آموزش یکسان مباحث را انتقال دهند و یک نظام جامع آموزشی کاملا مشخص و یکسان‌سازی را در کشور پیاده کردیم و ادامه این برنامه را در سال 98 خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون کبدی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که در سال 98 برای ورزش کبدی ایران داریم، میزبانی مسابقات قهرمانی جهان جوانان است که برای اولین بار این رقابت‌ها برگزار خواهد شد. این مسابقات تا به حال در دنیا برگزار نشده است و خوشحالیم که اولین دوره میزبانی این مسابقات به کشور ما داده شد. تمام تلاش ما این است که بهترین استان را میان 6 استانی که درخواست میزبانی داده‌اند انتخاب کنیم. قرار بر آن شد تا از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، فارس، قم و کردستان بازدیدی به عمل بیاید تا بهترین میزبان را انتخاب کنیم که در خور جایگاه ایران باشد و به دنیا ثابت کنیم ایران بسیار امن، بافرهنگ و باتمدن است. علاوه بر آن برنامه داریم تا مقام قهرمانی این دوره مسابقات جهانی را بدست آوریم تا مسائل دیگری را هم به دنیا ثابت کنیم تا با دنبال کردن سیاست‌های کلان فدراسیون به اهداف بلند مدت برسیم و کرسی‌های بین المللی هم در راستای آن داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز