ناهید کیانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بانوان ایران توانایی‌های خود را در المپیک ۲۰۱۶ اثبات کردند/ به هدفم اصلی‌ام خواهم رسید/ ترس از شکست باعث ناکامی خواهد شد

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۷:۳۱:۲۸
کد خبر: ۸۲۶۹۷۷
بانوان ایران توانایی‌های خود را در المپیک ۲۰۱۶ اثبات کردند/ به هدفم اصلی‌ام خواهم رسید/ ترس از شکست باعث ناکامی خواهد شد
بانوی تکواندوکار کشورمان گفت: سال 97، سال خیلی خوبی برای تکواندو ایران نبود چون نتایج مسابقات جاکارتا راضی کننده نبود اما تلاش می‌کنیم که امسال بهتر و بهتر بشود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ناهید کیانی، عضو تیم ملی کشور و تنها مدال آور  تکواندوی بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا در آستانه سال جدید گفتگویی را با خبرگزاری برنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

*ترس از شکست قطعا شکست می‌آورد

بازی‌های آسیایی جاکارتا تجربه خیلی خوبی  بود و خوشحالم که توانستم مدال برنز مسابقات را کسب کنم. خیلی دوست داشتم دوباره تکرار شود و این شکستم را جبران کنم و طلا مسابقات را کسب کنم ولی متاسفانه هیچ وقت زمان به عقب  برنمیگردد. من حس میکنم بچه‌ها در جاکارتا به هیچ عنوان از نظر فنی چیزی کم نداشتند.  بلکه از نظر روحی و ذهنی از بقیه بازیکنان پایین‌تر بودند. چون ترس از شکست قطعا شکست می‌آورد. مثلا گاهی اسم  یک حریف را آنقدر برای خودمان بزرگ می‌کنیم که هیچ کس نمی‌تواند او را پایین بیاورد در صورتی که بچه‌های ما از نظر سطح فنی بسیار بالا هستند.

*در المپیک 2016 بانوان خودشان را ثابت کردند

پس از بازی‌های آسیایی همه می‌گویند پسرها خودشان را ثابت کردند. اما  در المپیک 2016 هم بانوان خودشان را ثابت کردند. کیمیا ثابت کرد که بانوان هم می‌توانند در چنین رویداد مهم ورزشی که سطح خیلی بالایی دارد، همان جوی که می‌گویند دو برابر بازی‌های آسیایی است مدال آوری کنند. آن زمان و مدالی که کیمیا گرفت باعث شد به بانوان توجه بیشتری شود الان هم وقتی پسرها مدال میگیرند میگویند خودشان را ثابت کردند و به آن‌ها رسیدگی میکنند. توجه به بانوان نسبت به دوره‌های گذشته خیلی بیشتر شده است اما شرایط هم فرق کرده  و توقع بچه‌ها بالا رفته است.

*پس از هر شکست به تجربه نیاز داریم نه تنبیه

پس از مسابقات جاکارتا قرار بود تیم برای مسابقات گرندپری اعزام شود. مسابقه ای که من هم به آن دعوت شده بودم و خیلی  تلاش کردم که در آن شرکت کنم و چند بار با رئیس فدراسیون و کادر فنی صحبت کردم ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتم تا اینکه در نهایت تیم مردان برای ویزا به سفارت رفتند و بانوان را به عنوان تنبیه اعزام نکردند. ما قبول داریم که در جاکارتا خوب نبودیم ولی به نظرم بعد از هر شکست آدم به تجربه نیاز دارد نه به تنبیه، چون وقتی یک نفر را تنبیه می کنیم ترغیب می شود آن کار را دوباره انجام بدهد. الان شخصا انگیزه ام نسبت به قبل خیلی کم شده است و می تواتنم بگویم که بعد از جاکارتا تمرینانم انگشت شمارشده است.

*در جام ریاست بدشانسی آوردم

در مسابقات جام ریاست فدراسیون‌ جهانی موفق شدم مدال برنز را کسب کنم. سطح مسابقات هم بالا بود، چون بهترین‌های دنیا شرکت کرده بودند و البته مسابقات در آسیا بود ولی سطح مسابقات بالا بود. متاسفانه من بدشانسی آوردم و لحظه آخر یک ضربه خوردم و بازی را واگذار کردم هرچند که داشتم بازی را می‌بردم اما قسمت نبود. تمام تلاش خودم را می‌کنم که در مسابقات منچستر حضور داشته باشم و چیزی کم نمی‌گذارم. مسابقات جهانی امتیاز بسیار بالایی دارد و قطعا راه رسیدن به المپیک را هموار می‌کند.

*نتایج جاکارتا راضی کننده نبود/ المپیک رفتنم قطعی است

سال 97، سال خیلی خوبی برای تکواندو ایران نبود چون نتایج مسابقات جاکارتا راضی کننده نبود اما تلاش می‌کنیم که امسال بهتر و بهتر بشود. از نظرم خودم المپیک رفتنم قطعی است. سعی می‌کنم هر روز حتی روزهایی که تمرین نمی‌روم یک قدم به المپیک نزدیک شوم. حضور در المپیک را  برای خودم رویا نساختم بلکه به عنوان یک هدف برای خودم تعیین کردم و مطمئن هستم در آینده‌ای نزدیک به آن آرزو دست پیدا می‌کنم. البته معتقدم رفتن به المپیک مهم نیست. مهم مدال آوری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز