طراوت خاکسار در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کاراته به نگاه ویژه‌ای نیاز دارد/ استعدادهای زیادی می‌توانند شناسایی شوند/ برای حضور در المپیک با تمام توان خواهیم جنگید

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۰۶:۱۷:۳۸
کد خبر: ۸۲۷۳۰۷
کاراته به نگاه ویژه‌ای نیاز دارد/ استعدادهای زیادی می‌توانند شناسایی شوند/ برای حضور در المپیک با تمام توان خواهیم جنگید
بانوی کاراته کای کشورمان گفت: در سال 98 کار به مرابت دشوارتری در انتظار ما خواهد بود و باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش بیشتری انجام بدهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، طراوت خاکسار، بانوی کاراته‌کای کشورمان که در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق به کسب مدال نقره شد در  سال جدید گفتگویی را با خبرگزاری برنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

* بسیار خرسندیم از اینکه نگاه ویژه‌ای به رشته کاراته می شود

کاراته ایران چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان در سالی که گذشت خوب بود. در سال 98 نیز سال پرترافیکی را در پیش داریم. از زمانی که کاراته به صورت رسمی به بازی‌های المپیکی اضافه شد، تمرینات را جدی‌تر و با انگیره بیشتری شروع کردیم. بسیار خرسندیم از این که نگاه ویژه‌ای به سمت ورزش کاراته باز شد. امیدوارم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و با دعای مردم در المپیک2020 بهترین نتیجه و خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنیم.

* روی سکو‌ رفتن‌ها قطعا  انگیزه ما را برای المپیک دو چندان کرد

تیم ملی کاراته  در بازی‌های آسیایی جاکارتا عملکرد قابل قبولی داشت. در بخش بانوان هر چهار نماینده ایران روی سکو قرار گرفتند. این مدال‌ها و روی سکو‌ رفتن‌ها قطعا  انگیزه ما را برای المپیک دو چندان کرد. همانطورکه گفتم امسال سال پر ترافیکی برای کاراته کاران است. المپیک 2020 نزدیک است و تنها چیزی که در حال حاضر برای ما اهمیت دارد کسب امتیاز لازم برای کسب سهمیه است.

*امیدوارم منتقدین کمی منطقی عمل کنند

متاسفانه وقتی ورزشکاری برای مسابقات اعزام می‌شود همه به دنبال رنگ مدال آن ورزشکارهستند. در حالی که در چنین مسابقات و تورنمنت‌ها رنگ مدال در اولویت نیست و بیشتر امتیازها، تجربه و البته شناخت رقبا مهم است. امیدوارم مردم و برخی از منتقدین که این روزها عملکرد کاراته را نقد می‌کنند کمی این موضوع را درک کنند.

*در امارات امتیاز مدنظرم را به دست آوردم

زمانی که یک کاراته کا در طول یک سال چند مسابقه مهم را پشت سرمی‌گذارد قطعا در مسابقاتی که فقط امتیاز آن هم حائز اهمیت است، طبیعی است که نتیجه مد نظر را هم نتواند کسب کند. در مسابقات امارات موفق شدم عنوان پنجمی را کسب کنم. چهار بازی را بردم و در دو بازی باختم. هر چند موفق به کسب مدال نشدم ولی امتیاز مد نظرم را به دست آوردم.

*برای حضور در المپیک با تمام وجودمان خواهیم جنگید

سال جدید برای کاراته سال بسیار مهمی است. امیدوارم با توجه به تمرینات فشرده‌ای که در حال حاضر نیز درگیر آن هستیم نتایج در خور شان کشورمان را کسب کنیم و بتوانیم برای اولین بار حضور در المپیک را تجربه کنیم. المپیک میدان بسیار بزرگی است و هر ورزشکاری آرزو دارد در این میدان مهم و بزرگ علاوه بر حضور روی سکو هم قرار بگیرد. قطعا برای رسیدن به چنین جایگاهی نیز با تمام وجودمان خواهیم جنگید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز