بزرگترین حسرتم کسب ستاره سوم بود/ دهم فروردین با گل خودم پرسپولیس را بردیم و دوباره هم می‌بریم؛

آرش برهانی: به عشق رونالدو شماره ۹ می‌پوشیدم/ برای استقلال بیشتر از عنایتی گل زدم/ مثل عده‌ای راه چابلوسی را بلد نبودم!

۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۴:۵۵:۰۵
کد خبر: ۸۲۷۹۶۶
آرش برهانی: به عشق رونالدو شماره ۹ می‌پوشیدم/ برای استقلال بیشتر از عنایتی گل زدم/ مثل عده‌ای راه چابلوسی را بلد نبودم!
بازیکن پیشین تیم استقلال تهران گفت: با استقلال افتخارات زیادی کسب کردم اما بزرگترین حسرتم قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و کسب ستاره سوم است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ آرش آقای گل، هواداران در ورزشگاه آزادی گاهی بیست دقیقه با همین نام صدایش می‌زدند تا گره تیم به دست او باز شود که در اکثر مواقع هم جواب می‌داد یا گل می‌زد یا گل می‌ساخت، خلاصه اینکه حضور او در ترکیب استقلال کاملا ملموس بود.

برهانی بدون شک یکی از برترین مهاجمان باشگاه استقلال بعد از انقلاب است، او یکی از برترین مهاجم‌های لیگ برتر بود، البته خودش فروتنی می‌کند و در این‌باره نمی‌خواهد صحبت کند. از او درباره دربی نوروزی پرسیدیم که وی در ابتدای صحبت‌هایش به خبرنگار برنا گفت: دو تیم در شرایط خوبی به سر می‌برند و این یک بازی سخت برای دو تیم است. به‌شخصه خاطره بسیاری خوبی از دربی نوروزی آن هم در روز دهم فروردین دارم. هشت سال پیش و در نوروز 90 ما دربی را بردیم که تک گل آن بازی را نیز من زدم. 

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم این استقلال هم بتواند این کار را انجام دهد. تیم الان نسبت به نیم فصل اول خیلی هماهنگ‌تر شده و با آمدن سه بازیکن جدید خارجی که کارآمدی بسیار خوبی نیز دارند، تیم اعتماد به نفس خوبی دارد. ما سرعت خوبی در بردن بازی از دفاع به حمله داریم که این می‌تواند یک آیتم مثبت باشد. این بازی اهمیت بالایی دارد و اولین فاکتور در دربی برای برنده شدن شرایط روحی و روانی است که فکر می‌کنم وضعیت استقلال نسبت به پرسپولیس در این مورد چربش دارد.

مهاجم اسبق استقلال درباره بهترین و تلخ‌ترین اتفاق فوتبالی در سال 97 به خبرنگار برنا گفت: من در سال 97 یک تجربه خیلی خوب در  لیگ 2 با شهرداری بندرعباس داشتم. یک‌سری چیزهایی را دیدم که فکر می‌کنم برای دوران مربیگری من خیلی کار آمد باشد. در آن زمان شهردار که یک فرد علاقمند به ورزش و فوتبال بود تمام تلاش خود را برای تیم کرد. اما به قول معروف یکدست صدا ندارد، یک مربی برای رسیدن به اوج نیاز به دو بال پرواز دارد. بال نخست بازیکنان و عوامل فنی است و بال دوم عوامل پشتیبانی که ما در بال دوم مشکل داشتیم. اما به صورت کلی حذف استقلال از جام باشگاه‌ها تلخ‌ترین خاطره سال 97 بود و قهرمانی در جام حذفی بهترین خاطره.

از برهانی پرسیدیم مهمترین حسرت فوتبالی‌ات چیست و برای چه چیزی در دنیای توپ گرد دلت تنگ شده است؟ وی در این‌باره اظهار داشت: دلم برای ورزشگاه آزادی و بازی کردن تنگ شده، در بازی دقایق زیادی از سوی هواداران تشویق می‌شدم و حس غیرقابل وصفی داشت. دلم برای همه آنها تنگ شده. اما خب فوتبال همین است یک روز می‌آییم و یک روز می‌رویم. درباره حسرت باید بگویم من با استقلال افتخارات زیادی کسب کردم اما بزرگترین حسرتم قهرمانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و کسب ستاره سوم است.

سوال دیگر خبرنگار برنا دلیل پوشیدن پیراهن شماره 9 بود که او در این‌باره می‌گوید: خیلی سخت فیلم‌های ویدیویی (vhs) مربوط به بازی‌های رونالدوی بزرگ را پیدا می‌کردم و بارها و بارها آن را تماشا می‌کردم. رونالدو برزیلی واقعا همتا نداشت و من عاشق بازی کردن او بودم. بعد از حضور در استقلال هم بزرگان زیادی شماره 9 را پوشیده بودند و باعث افتخار من بود که بتوانم این پیراهن را بپوشم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه از چه کسی در فوتبال دلخور است؟ عنوان کرد: در فوتبال همیشه از حاشیه دوری می‌کردم، کسی نبودم که پشت فردی بنشینم وحرف بزنم، اما بودند کسانی که برای مدیران وکادر فنی باشگاه خود شیرینی می‌کردند و من مانند آنها پاچه‌خواری بلد نبودم و از آنها دلگیرم و نخواهم گذشت.

دو سوال پایانی برنا از برهانی این بود که آیا آرش برهانی در مربیگری از زمان بازیگری‌اش موفق‌تر می‌شود و اینکه آیا او برای استقلال گل بیشتر زده و یا رضا عنایتی؟ برهانی این‌گونه پاسخ این دو سوال را داد: درباره سوال نخست باید بگویم من برای مربیگری انگیزه و علاقه فراوانی دارم و به این موضوع نیز خیلی امیدوارم. درباره گلزنی نیز باید بگویم که در تیم فوتبال استقلال من این افتخار را دارم که بیشترین گل زده را داشته‌ام و رکورد آقای عنایتی مربوط به لیگ است.

برهانی در پایان تصریح کرد: من سال 98 را به تک‌تک هموطنان گرامی تبریک می‌گویم و امیدوارم بهترین‌ها در امسال برای مردم ایران پیش بیاید، ضمن اینکه امیدوارم استقلال دربی را ببرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم قهرمان شود، موضوع مهمی که با یک برد مقابل الهلال می‌تواند رخ بدهد.

نظر شما