#نوروز۹۸؛

نساجی مازندران، قلب لیگ برتر ایران/ افتخار فوتبال شمال، شور و هیجان را به کشور تزریق کرد

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۰۵:۴۹:۳۹
کد خبر: ۸۲۸۹۸۳
نساجی مازندران، قلب لیگ برتر ایران/ افتخار فوتبال شمال، شور و هیجان را به کشور تزریق کرد
نساجی مازندران پس از 24 سال دوری از لیگ برتر بالاخره موفق شد به این رقابت‌ها صعود کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ باشگاه فوتبال نساجی مازندران یک باشگاه فوتبال پرهوادار ایرانی است که در شهر قائمشهر استان مازندران قرار دارد. نساجی در قائمشهر و در سال ۱۳۳۸ خورشیدی تأسیس شد و در حال حاضر نیز در لیگ خلیج فارس بازی می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین باشگاه فوتبالی تمام استان‌های شمالی کشور و از قدیمی‌ترین و پرهوادارترین تیم‌های زنده کشور محسوب می‌شود.

انتخاب‌های حساب شده نساجی برای شگفتی‌سازی در لیگ برتر

نساجی مازندران پس از 24 سال دوری از لیگ برتر بالاخره موفق شد به این رقابت‌ها صعود کند. پس از آن نیز نساجی مازندران برای شگفتی‌سازی در رقابت‌های لیگ برتر با انتخابی حساب شده از بین تیم‌های لیگ یک و برتر با بازیکنان سابقش قرارداد بست تا با دستی پر وارد لیگ برتر شود.

این تیم با سرمربیگری جواد نکونام، کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان، کار خود را در رقابت‌های لیگ آغاز کرد و تا پایان هفته پانزدهم نیز با حضور این مربی موفق شد نتیجه قابل قبولی را کسب کند.

پس از آن مجید جلالی که در هفته پانزدهم با هدایت تیم پیکان مقابل این تیم صف آرایی کرده بود، در یک حرکت جالب با نساجی مازندران قرارداد بست و هدایت این تیم را برعهده گرفت. نماینده شهر قائمشهر از هفته شانزدهم و با حضور مجید جلالی همچنان فعالیت حرفه‌ای خود را در لیگ ادامه داد تا جایی در حال حاضر با 23 امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی قرار دارد.

نگاه ویژه نساجی به رده‌های پایه

در حال حاضر این تیم در لیگ های پایه نیز حضوری فعال و پویا دارد و همواره از تیم‌هایی بوده که در این رده هم از فعالیت حرفه‌ای خود غافل نبوده است. با شرایط موجود به نظر می‌رسد این تیم ریشه‌دار و قدیمی مازندران در تلاش است که مهمان موقت لیگ برتر نباشد ولی بدون شک برای ماندن در این مکان قطعا باید ضعف‌های موجود را برطرف کند.

پر واضح است، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر امکانات مناسبی برای بازی‌های لیگ ندارد. اغلب ورزشگاه‌های مازندران و گیلان فرسوده هستند و این نگرانی همیشه برای تیم‌ها وجود دارد که چگونه و با چه کیفیتی قرار است بازی‌های خود را انجام دهند.

هزینه تمرین در تهران 5 برابر هزینه تمرین در مازندران است

محمد کاظمی، قائم‌مقام باشگاه نساجی مازندران، در این رابطه به برنا گفت: نساجی مازندران جزو چهار، پنج تیم پرطرفدار حال حاضر ایران است. اما ما از داشتن یک زمین تمرین مناسب در استان مازندران محروم هستیم. طبیعتا کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند و اهل استان مازندران هم نیست شاید بعد از یکی، دو سال بابت این شرایط دلسرد شود. چون باید بیشتر از توانش هزینه کند. الان هزینه‌های تمرینی که در تهران انجام می‌دهیم، به راحتی می‌‌گویم 5 برابر هزینه تمرینی که می‌خواهیم در مازندران انجام دهیم است.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های دولتی شرایط را فراهم کنند که ما بتوانیم صاحب یک‌سری امکانات شویم مثلا منابع طبیعی به ما زمین بدهد تا ما زمین تمرین، کمپ، فروشگاه و استادیوم بزنیم! اینها می‌شود محل درآمد! بعد از دو، سه سال تیم به جایی می‌رسد که می‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند، از کنار کمپ و زمین و استادیومی که ساخته و می‌تواند در اختیار دیگران هم قرار دهد و اجاره بگیرد، تمام این مسائل  باعث می‌شود تیم به یک شرایط روحی و روانی مناسب برسد.

هدف ما در حال حاضر ماندگاری در لیگ برتر است

کاظمی افزود: اگر انتظار داشته باشیم فردی بیاید و سالانه 10 تا 40 میلیارد بر حسب تیم و شرایط هزینه کند، مطمئن باشید یکی، دو سال می‌تواند این کار را انجام دهد و این قبیل دوستان می‌روند و باشگاه بی سر و سامان می‌شود. همین تیم تراکتورسازی چند سال طول کشید که به لیگ برتر بیاید؟ دلایلش همین مسئله است، نساجی و سپیدرود و... هم همینطور. اگر قرار باشد به بخش خصوصی توجه کنیم باید یک‌سری ابزار و امکانات در اختیار این افراد بگذاریم، این کمک‌ها باعث می‌شود اینها دلگرم شوند و بتوانند کارشان را توسعه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تیمی هستیم که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد ما راه دشواری را در پیش داریم و طبیعتا مردم مازندران هم انتظار ندارند ما تنه به تنه تیم‌های صنعتی پیش برویم. من نمی‌خواهم مردم را ناامید کنم. به هر حال هر کسی در هر مجموعه‌ای قهرمانی و موفقیت را دوست دارد  اما به هر حال رسیدن به این مقام‌ها یک سری ابزاری می‌خواهد که فعلا در دسترس ما نیست. عمده هدف ما امسال و سال آینده این است که در لیگ بمانیم؛ حالا هرچه رتبه بالاتر، بهتر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز