به حمایت و نگاه ویژه مسئولان نیاز داریم

محمد کاظمی: صعود نساجی مازندران به لیگ برتر بعد از ۲۴ سال اتفاقی فراموش نشدنی بود/ موافق جدایی نکونام نبودیم/ استان مازندران سهم زیادی در موفقیت‌های فوتبال کشور دارد

۱۳۹۸/۰۱/۱۳ - ۰۹:۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۲۹۳۴۶
محمد کاظمی: صعود نساجی مازندران به لیگ برتر بعد از ۲۴ سال اتفاقی فراموش نشدنی بود/ موافق جدایی نکونام نبودیم/ استان مازندران سهم زیادی در موفقیت‌های فوتبال کشور دارد
قائم‌مقام باشگاه نساجی مازندران گفت: استان مازندران سهم زیادی در موفقیت‌های فوتبال کشور دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال نساجی مازندران ریشه در اعماق وجود مردم مازندران و به ویژه شهر قائمشهر دارد. نساجی مازندران در روز نهم اردیبهشت سال 97 توانست بعد از سال‌ها و به‌رغم سختی‌های زیادی که به جان خریده بود، جواز حضور در بالاترین سطح مسابقات را کسب کند تا مردم فوتبالدوست قائمشهر بیش از گذشته به تیم ریشه‌دار خود افتخار کنند.  در این میان حضور محمد کاظمی، قائم‌مقام باشگاه نساجی مازندران، در این تیم برای هواداران قوت قلبی است تا نماینده خطه مازندران بتواند در مسیر رشد و ترقی قرار بگیرد و بهتر از گذشته شود.

به همین بهانه گفتگویی را با کاظمی انجام دادیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

تیم فوتبال نساجی مازندران بعد از 24 سال به لیگ برتر بازگشت، در این باره چه نظری دارید؟

تیم فوتبال نساجی مازندران در رقابت‌های لیگ آزادگان فصل گذشته بعد از 24 سال مجوز حضور در مسابقات لیگ برتر را به‌دست آورد. طی این 24 سال زحمات زیادی برای تیم چه در بخش مدیریت و چه در بخش فنی کشیده شده است. این تیم با وجود اینکه طی این چند سال نتوانست به سطح اول فوتبال برسد، سر پا ماند و همیشه حمایت طرفداران خود را داشت و این نشان دهنده فعالیت درست باشگاه است. طبیعی است وقتی یک تیم 24 سال به لیگ برتر نرسد، تفکری به وجود بیاید که شاید دلیل این موضوع کم کاری مسئولین تیم باشد اما در واقعیت همه برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کردند. البته طی این 24 سال برخی تکه‌های پازل کنار هم قرار نداشتند اما در سال 97 این اتفاق افتاد و همه عوامل کنار یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل شد. با تلاش‌های فراوان آقایان مهدی پاشازاده، داود مهابادی و جواد نکونام تیم نساجی مازندران توانست به لیگ برتر راه پیدا کند و همه زحمات این عزیزان ثمربخش بود زیرا در واقع حتی اگر یک گل کمتر داشتیم نمی‌توانستیم مجوز حضور در مسابقات لیگ برتر را به‌دست بیاوریم.

در خصوص جدا شدن جواد نکونام در نیم  فصل لیگ برتر از تیم نساجی مازندران چه حرفی دارید؟

در فصل گذشته هدایت 9 بازی آخر تیم نساجی مازندران برعهده جواد نکونام بود که منتهی به حضور در لیگ برتر شد و طبیعتا طبق قراردادی که داشتیم آقای نکونام تیم را برای فصل جدید بست و کار را آغاز کردیم و شرایط تقریبا مناسبی داشتیم. در نیم  فصل یک سلسله اتفاقاتی رخ داد که آقای نکونام ترجیح دادند از تیم نساجی جدا شوند و ما با این موضوع موافق نبودیم و دوست داشتیم این همکاری ادامه داشته باشد اما در نهایت جواد نکونام از این تیم جدا شد اما رفاقت ما پا برجاست و ایشان برای فوتبال ملی و هواداران تیم نساجی بسیار باارزش هستند. تاکید برخی از مربیانی که بعد از جواد نکونام با آنها صحبت کردیم بر این بود که چون تیم توسط خود ایشان بسته شده، ادامه فصل را هم با آقای نکونام کار کنیم. چند نفر برای جایگزینی داشتیم که در نهایت با تصمیم هیات مدیره با آقای مجید جلالی به توافق رسیدند و خوشحالم که کنار ایشان هستیم. تا به حال هم از لحاظ فنی و هم به لحاظ کیفی نتایج خوبی به‌دست آمده و امیدوارم به کمک آقای جلالی بتوانیم به هدف‌های اصلی تیم برسیم چون شرایط فوتبال استان مازندران، شرایط رو به جلویی است.

آینده تیم نساجی مازندران را مخصوصا برای این فصل چگونه می‌بینید؟

تیم نساجی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و این مسئله باعث می‌شود ما دشواری‌های زیادی را پیش‌رو داشته باشیم و طبیعتا مردم مازندران هم انتظار ندارند ما همپای تیم‌های صنعتی قدم برداریم و هزینه‌هایی که آنها دارند را ما هم داشته باشیم تا بخواهیم به رتبه‌های بالا برسیم. البته همه افراد در هر مجموعه‌ای قهرمانی را دوست دارند اما لازمه هر موفقیت یک سری ابزاری است که فعلا در دسترس ما نیست. هدف اصلی ما برای این فصل و فصل آینده ماندن در لیگ برتر است و بعد از آن به دنبال بازیکن سازی هستیم. در حال حاضر فوتبال استان مازندران در سطحی قرار دارد که به جرات می‌توانم بگویم هر 15 تیم لیگ برتر، چند بازیکن مازندرانی دارند. تمام هدف ما این است که استعدادهای فوتبال مازندران را جذب کنیم، پرورش دهیم، به فوتبال کشور معرفی کنیم و از آنهایی که می‌توانیم خودمان استفاده کنیم و بقیه را در اختیار تیم‌های دیگر قرار دهیم. گام‌های بعدی ما برای 3 سال آینده در جهت رسیدن به بالای جدول و کسب نتیجه‌ای که هواداران از ما انتظار دارند خواهد بود و امیدوارم بتوانیم از طریق جام حذفی یا لیگ برتر سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی را کسب کنیم.

به عنوان یک باشگاه خصوصی حاضر در لیگ برتر چه توقعی از مسئولین دارید؟

در این شرایط سخت اقتصادی، بسیار دشوار است که یک نفر از سرمایه خودش برای فوتبال هزینه کند و هیچ برگشت سرمایه‌ای وجود نداشته باشد. دولت باید در زمینه‌های مختلفی مثل ورزش، اقتصاد، فرهنگ و سینما تدبیری بیندیشد تا بخش‌های خصوصی بتوانند ادامه حیات بدهند. تیم نساجی مازندران همیشه جزو 5 تیم پرطرفدار ایران بوده اما از داشتن یک زمین فوتبال در مازندران محروم مانده است. طبیعتا فراهم کردن این شرایط برای سرمایه‌گذاران بسیار سخت است. اگر دستگاه‌های دولتی شرایطی مثل در اختیار قراردادن زمین ایجاد کنند تا نسبت به ساخت کمپ، فروشگاه و استادیوم اقدام شود، تیم بعد از چند سال به جایی خواهد رسید که بتواند هزینه‌های خود را از این امکانات به‌دست آورد. این هزینه‌ها برای بخش خصوصی بسیار سنگین است و هیچ سرمایه‌گذاری بیش از 2 سال از پس این خرج‌ها برنخواهد آمد و وقتی سرمایه‌گذارها بروند باشگاه بی سر و سامان می‌شود. امیدوارم مسئولین نگاه دقیق‌تری داشته باشند، مثل کشور ترکیه که شهرداری با فراهم کردن استادیوم‌ها، امکانات و وام‌های کلان شرایط ورزش خود را بهبود بخشید و ما هم می‌توانیم با الگوبرداری از آنها به اهداف ورزشی کشور دست پیدا کنیم.

شرایط استادیوم‌های فوتبال استان مازندران چگونه است؟

بازی‌های نساجی در استادیومی با ظرفیت بیش از 15هزار تماشاگر برگزار می‌شود. همین اواخر در بازی مقابل تیم پرسپولیس باوجود 5 ساعت بارش شدید باران حدود 17 تا 18 هزار نفر در داخل استادیوم و حدود 10 هزار نفر هم بیرون استادیوم بودند. ورزش مازندران به‌رغم همه استعدادها و چهره‌های شاخص ورزش ایران در رشته‌های مختلف، از لحاظ امکانات بسیار ضعیف است و باتوجه به موفقیت ورزشکارهای مازندرانی در بیشتر رشته‌های ورزشی، این استان لایق داشتن یک دهکده المپیک است تا تیم‌های مختلف ورزشی بتوانند از آن استفاده کنند.

سال 97 را برای تیم ملی فوتبال ایران و تیم نساجی مازندران چگونه دیدید؟

بهترین اتفاق سال 97 برای من صعود تیم نساجی مازندران به مسابقات لیگ برتر بود تا مازندران پس از سال‌ها صاحب یک تیم لیگ برتری شود. البته تیم شموشک نوشهر در 3 دوره ابتدایی لیگ برتر حضور داشت اما متاسفانه در حال حاضر جای این تیم در صحنه فوتبال ایران خالی است و امیدوارم مسئولین غرب مازندران با همت دوباره این تیم را احیا  کنند.

تیم ملی ایران طی سال 97 مخصوصا در رقابت‌های جام جهانی بسیار خوش درخشید و به‌رغم تمام شایستگی‌ها نتوانست در گروه خود صعود کند اما اگر اتفاقات فوتبالی اجازه می‌داد و شرایط بهتری رقم می‌خوردند می‌توانستیم از گروه خود با وجود تیم‌های بزرگی مثل پرتغال و اسپانیا و حتی مراکش به مرحله بعدی راه پیدا کنیم. اما کسب 4 امتیاز در حضور همین بزرگان فوتبال جهان اتفاق بسیار مهمی برای فوتبال ایران است. متاسفانه شکست تیم ملی مقابل ژاپن و از دست دادن جام ملت‌ها بدترین اتفاق سال 97 برای فوتبال ایران بود.

آرزوی شما برای ملت ایران در سال 98 چیست؟

امیدوارم سال‌های بسیار خوبی پیش روی مردم باشد و سال 98 برای ورزش و مخصوصا فوتبال ایران، سال خوبی باشد. آرزو می‌کنم در این سال در تمام رشته‌های ورزشی به موفقیت‌های بیشتری برسیم و تیم نساجی مازندران سال پر باری داشته باشد.

نظر شما