بهمن عسگری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای موفقیت در المپیک و کسب بهترین مدال، باید قدم‌های محکم‌تری بردارم/ آرزوی من شاد کردن دل مردم است

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۴:۲۳:۳۲
کد خبر: ۸۳۰۰۰۳
برای موفقیت در المپیک و کسب بهترین مدال، باید قدم‌های محکم‌تری بردارم/ آرزوی من شاد کردن دل مردم است
عضو تیم ملی کاراته ایران گفت: آرزوی من شاد کردن دل مردم است و در این راه همه تلاشم را انجام خواهم داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهمن عسگری، عضو تیم ملی کاراته درباره رویدادهای مختلف ورزشی در سال 97 در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: سال 97، سال کاملا ورزشی بود هم در حوزه فوتبال و منهای فوتبال مسابقات مهمی برگزار شد و رشته کاراته هم که در المپیک 2020 شرکت می کند روزهای ورزشی را در سال 97 طی کرد و برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات مختلف حاضر شدیم.

وی ادامه داد: همه قهرمانان صاحب نام دنیا به دنبال کسب امتیاز برای ورودی المپیک هستند و همین موضوع رفته رفته کار را سخت تر می کند. کاراته کاهای دنیا هیچ تورنمنتی را از دست نمی دهند، چرا که حتی یک پیروزی در این رقابت ها می تواند در سرنوشت سهمیه ها موثر باشد. بعد از باخت در پاریس، خیلی خوب خود را جمع کردم و با استفاده از تجربه ای که از قبل داشتم مهیای حضور در این مسابقات شده و توانستم همه حریفان را بدون آنکه امتیازی از دست بدهم شکست داده و قهرمان شوم.

عسگری اضافه کرد:  شرایط خوبی در تیم ملی مهیا شد و توانستم با برنامه ریزی مناسب در مسابقات مهم حضور پیدا کنم و به این عناوین برسم. در مسابقه قهرمانی جهان که در اسپانیا برگزار شد توانستم به مدال طلا برسم و جمع آوری امتیازات در کسب سهمیه المپیک و قرار گرفتن در رنکینگ جهانی بسیار اهمیت داشت. در مسابقات جهانی همه کاراته کاها تلاش کردند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد که خداراشکر با کسب مدال طلا توانستم به مجموع امتیازات برای سهمیه المپیک اضافه کنم. برای حضور در المپیک و رسیدن به مدال انگیزه بسیاری دارم.

وی یادآور شد: با رقابت در مسابقات آسیایی توانستیم به آمادگی نسبی برسیم و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم. همه تلاش خود را به کار می بریم تا با کسب سهمیه المپیک بتوانیم راهی این مسابقات شویم. امیدوارم در رقابت های المپیک 2020 حضور موفقی داشته باشم. با المپیکی شدن رشته کاراته وظایف ما هم بیشتر شد و همه تلاشم درخشش در رقابت های المپیک است. امیدوارم مسابقات پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذارم تا بتوانم در المپیک توکیو با کسب مدال خوش رنگ دل ملت ایران را شاد کنم.

عسگری با بیان اینکه می دانستم که خیلی وقت است که در وزن 75- کیلوگرم، کاراته ایران به طلا نرسیده اما نمیدانستم آخرین مدال طلا 12 سال پیش توسط جاسم ویشگاهی کسب شده است، اضافه کرد:  افتخار می کنم در وزنی به مدال طلا رسیدم که کاراته ایران ستاره های بزرگی به نام جاسم ویشگاهی، سعید فرخی و سعید حسنیپور را داشته و بابت این موضوع خیلی خوشحال هستم. تمام تلاشم را می کنم تا مسیر موفقیتم ادامه داشته باشد. از حالا به هدف بعدی خود که المپیک است فکر می کنم. یک سال و چند ماه تا آغاز المپیک زمان باقی مانده است و باید از این به بعد خیلی حرفه ای تر به کار خود ادامه بدهم و قدم هایم را محکم ادامه بدهم. ابتدا نیز باید سهمیه این مسابقات را کسب کنم که خودش افتخار بزرگی است و بعد از آن تلاش کنم با مدال المپیک دل مردم بزرگ ایران و جامعه کاراته را شاد کنم.

وی در پایان گفت: قبل از مسابقات جهانی اسپانیا بسیاری از بزرگان کاراته دنیا که از دوستان ما هستند، اعتقاد داشتند تیم ایران دیگر توانایی تکرار عنوان قهرمانی را ندارد و از انگیزه لازم نیز برخوردار نیست اما ما از قبل هم قسم و متحد شده بودیم تا یک بار دیگر قهرمان جهان شویم و هت تریک کنیم.  این مهم نیز حاصل تلاش تمام بچه ها و کادرفنی بود. من به خاطر تمام این افتخارات خوشحال هستم که در این نسل و دوره حضور دارم. اینکه برای اولین بار بین این همه کشور و با همه کمبودها در مجموع مسابقات کاتا و کومیته نایب قهرمان جهان شویم واقعا افتخار بزرگی است که من نیز مانند همه بچه ها از آن خوشحال هستم.  

نظر شما