نگاه ویژه به مطالبات اجتماعی شهروندان؛

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، اتفاقی امیدبخش/ وزارت ورزش‌وجوانان پازل موفقیت‌ها را تکمیل می‌کند

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۸:۰۷:۰۵
کد خبر: ۸۳۰۰۱۳
حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، اتفاقی امیدبخش/ وزارت ورزش‌وجوانان پازل موفقیت‌ها را تکمیل می‌کند
شرایط ورزشگاه ها شاید در خیلی موارد فضای مناسبی برای حضور بانوان نباشد ولی با برنامه ریزی درست و مناسب می توان این مشکلات را از بین برداشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ یکی از اتفاقات خوب که در سال گذشته در حوزه ورزش کشور رخ داد حضور بانوان در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال بود هرچند که این اتفاق در برخی بازی ها مانند دیدار دوستانه ایران و بولیوی با تعدادی کم صورت گرفت ولی در هر صورت این اقدام را می توان یک گام مثبت و روبه جلو دانست.

*حضور بانوان در ورزشگاه، گامی مثبت و رو به جلو 

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، درباره حضور بانوان در ورزشگاه برای تماشای دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: اینکه زنان بدون هیچ محدودیتی توانستند در ورزشگاه آزادی به تماشای مسابقه بنشینند، خبر امیدبخشی برای جامعه زنان بود که بالاخره اتفاق افتاد.

وی افزود: مدتهاست که پیگیر موضوع به عنوان یک مطالبه اجتماعی هستیم و در همین چارچوب جلساتی را با وزیر ورزش و جوانان برگزار کردیم. این یک دغدغه فراکسیون زنان بود که خوشبختانه با پیگیری های مسئولان مربوطه ابتدا در بسکتبال و پس از آن در فوتبال با تدابیر لازم فرهنگی و امنیتی رخ داد و جا دارد بنده از تلاش و پیگیری های وزارت ورزش و جوانان و شخص دکتر مسعود سلطانی فر تشکر کنم.

نماینده مردم تبریز، آزادشهر و اسکو اظهار داشت: این موضوع، موضوعی نبود که حل شدنی نباشد. یک مطالبه اجتماعی بود که خوشبختانه به آن پاسخ مثبت داده شد. من معتقدم می توانیم با همین تدابیر ضمن حفظ شان بانوی ایرانی، جایگاهی خاص را برای خانواده ها و بانوان مشخص کنیم و راه رفت و آمد معینی را برای آنها در نظر بگیریم تا بتوانیم کم کم حضور این قشر مهم جامعه را در ورزشگاهها نهادینه کنیم.

*حضور بانوان در ورزشگاه باعث تغییر فضای رایج در ورزش  

محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال کشورمان می گوید: از دیدن بانوان در ورزشگاه آزادی و اینکه خواهران ما در چند بازی توانستند بخشی از اوقات فراغت خود را  در آزادی برای دیدن فوتبال سپری کنند، بسیار خوشحال شدم، چرا که معتقدم حضور از ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی رونق بخشی ورزشی اثرات بسیار مثبتی را در پی داشته باشد.

ملی پوش اسبق تیم ملی فوتبال همچنین اظهار داشت: حضور بانوان می تواند فضای رایج در فوتبال را تغییر دهد و زمینه را برای حذف برخی از بی اخلاقی ها مهیا کند.

او اضافه کرد: برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی باید زیرساخت ها و شرایط مناسب ازجمله، وسیله نقلیه، آبخوری ها، سرویس های بهداشتی، محل رفت آمد و ... نیز مهیا شود.

*تلاش وزارت ورزش‌وجوانان برای فراهم کردن زیرساخت‌ها

در حال حاضر جامعه زنان و خصوصا زنانی که دوست دارند تفریحی مثل ورزشگاه رفتن را داشته باشند، به دنبال این مطالبه هستند. پیش از این نیز در همین رابطه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفته بود وزارت ورزش یک سال و نیم در حال تلاش است تا شرایط حضور بانوان در ورزشگاه ها با رعایت ملاحظات فرهنگی و شرعی فراهم کند. خوشبختانه زیرساخت ها نیز فراهم است و در دو سه مسابقه ای که حضور پیدا کردند، هیچ اتفاقی نیفتاد.

سارا شیربیگی، عضو تیم ملی فوتسال بانوان در این خصوص به برنا گفت: در چند بازی بانوان فرصت حضور در ورزشگاه را داشتند که به نظرم اتفاق بسیار خوبی بود. امیدوارم این روند حضور بانوان در ورزشگاه ها ادامه دار باشد و فقط به این چند بازی ختم نشود. هرچند که در این چند رویداد تعداد بانوان بسیار محدود بود ولی امیدواریم در مسابقات بعدی این تعداد با تعداد آقایان برابری کند.

*حضور بانوان در ورزشگاه یک مطالبه جدی

بدون شک شرایط ورزشگاه ها شاید در خیلی موارد فضای مناسبی برای حضور بانوان نباشد ولی با برنامه ریزی درست و مناسب می توان این مشکلات را از بین برداشت. بدون تردید حضور بانوان خود به تنهایی می تواند در برخی موارد این مشکلات و فضای ناسالم ورزشگاه ها را حل کند. با این اوصاف امید می رود در سال آینده شاهد حضور چشمگیر بانوان در ورزشگاه ها باشیم. 

نظر شما