مجتبی جباری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استقلال به الهلال فرصت خودنمایی نداد/ با تغییرات زیاد و جابجایی بازیکنان مخالف هستم/ درخصوص اتفاقاتی که برای رحمتی افتاد، نظری ندارم

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۵:۲۴:۰۸
کد خبر: ۸۳۲۰۸۵
استقلال به الهلال فرصت خودنمایی نداد/ با تغییرات زیاد و جابجایی بازیکنان مخالف هستم/ درخصوص اتفاقاتی که برای رحمتی افتاد، نظری ندارم
بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال گفت: همیشه ایجاد تغییرات قرار نیست جواب مثبت بدهد و در کل با این موضوع که برای هر دیدار تغییرات زیادی صورت بگیرد موافق نیستم.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال استقلال ایران در هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا توانست از سد تیم پرمهره الهلال عربستان عبور کند تا 4 امتیازی شود و شانس صعود خود را در گروه مرگ زنده نگه دارد.

در همین زمینه با مجتبی جباری، بازیکن سابق و محبوب استقلال و تیم ملی، گفتگویی را انجام دادیم که در زیر می خوانید.

استقلال موفق شد در دیداری حساس از سد الهلال عبور کند، در خصوص این بازی چه نظری داری؟

استقلال بعد از شکست مقابل پرسپولیس در دربی و توقف برابر سایپا به لحاظ روحی شرایط چندان مناسبی نداشت و دیدار با تیم قدرتمند الهلال بهترین فرصت بود تا بتواند وضعیت را عوض کند. بازی در زمین بی‌طرف سختی‌های خاص خودش را دارد و رقابت با الهلال هم از این قاعده مستثنی نبود. استقلال همواره نشان داده عملکرد متفاوت‌‌تر و بهتری در آسیا نسبت به رقابت‌های داخلی داشته و هواداران به درخشش تیم خود در لیگ قهرمانان امید زیادی می‌بندند. خیلی خوشحالم استقلال توانست به این سه امتیاز ارزشمند برسد و باعث خوشحالی علاقه‌مندان شود.

به نظرت رمز برد استقلال در این جدال حساس چه بود؟

استقلالی‌ها مقابل الهلال توانستند بازیکنان حریف را کنترل کنند. بازیکنان استقلال به عربستانی‌ها اجازه ندادند بیش از حد خطرساز شوند و خلق موقعیت کنند. استقلال در این دیدار موفق شد از فرصت‌های خود به نحو مطلوب استفاده کند و این عامل در برد دلچسب برابر نماینده عربستان بسیار موثر بود. امیدوارم این پیروزی سبب شود تا آبی‌های پایتخت در بازی‌های باقی مانده با اتحاد و همبستگی بیشتری به مصاف حریفان بروند و ضمن ارائه نمایش‌های خوب، نتایج بهتری هم بدست بیاورند.

تغییراتی که کادر فنی در این بازی اعمال کرده بود را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

همیشه ایجاد تغییرات قرار نیست جواب مثبت بدهد و در کل با این موضوع که برای هر دیدار تغییرات زیادی صورت بگیرد موافق نیستم چون باعث می‌شود بازیکنان در کنار هم به انسجام و هارمونی ایده‌آل نرسند. علاوه بر انجام تغییرات حتی شاهد این هستیم بازیکنان در پست‌های دیگر هم به میدان می‌روند و تکرار این اتفاقات در مسابقات و برای بلندمدت نمی‌تواند چندان جالب باشد. با این اوصاف کسب این پیروزی خیلی حیاتی بود و باعث شادی طرفداران میلیونی استقلال شد.

شانس صعود استقلال را با توجه به شرایط جدول چقدر می‌دانی؟

تیم‌های الهلال، الدحیل و العین واقعا از برترین‌های آسیا هستند و استقلال در سخت‌ترین گروه ممکن قرار دارد. استقلال با درس گرفتن از دیدارهای رفت خود می‌تواند با چشمانی بازتر به مصاف آنها برود و آرزو می‌کنم آبی‌ها بتوانند در پایان به عنوان یکی از دوتیم برتر این گروه راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شوند. استقلال در آسیا باید تمرکز خود را روی این مسابقات بگذارد و در لیگ برتر بهتر است همین گونه باشد و در هر بازی فقط و فقط به 90 دقیقه آن فکر کند تا بتواند بهترین عملکرد را ارائه کند.

استقلال روز جمعه در دیداری مهم میهمان سپاهان اصفهان خواهد بود. در خصوص این جدال چه صحبتی داری؟

دیدار با سپاهان بازی بزرگی برای هر دو تیم به شمار می‌رود و با توجه به شرایط جدول کسب هر سه امتیاز می‌تواند تاثیرات بسیاری مثبتی برای زرد و آبی‌های لیگ برتر داشته باشد. امیدوارم این رقابت جذاب و تماشایی باشد و علاقه مندان به فوتبال از دیدن آن لذت ببرند.

در خصوص اتفاقاتی که برای سید مهدی رحمتی در چند وقت اخیر افتاده است چه نظری داری؟

در این باره صحبت نمی‌کنم و برای همه استقلال‌ ها همیشه آرزوی بهترین‌ها را دارم.

 

گفتگو از فرشاد جعفری

نظر شما