پرسپولیس ایران دو-الاهلی عربستان صفر؛

قیچی شجاعانه پرنده سرخ/ پرسپولیس حریف سعودی را اهلی کرد!

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۲۰:۵۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۲۱۹۷
قیچی شجاعانه پرنده سرخ/ پرسپولیس حریف سعودی را اهلی کرد!
تیم فوتبال پرسپولیس ایران توانست اولین برد خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بازی رفت تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان از هفته سوم مسابقات لیگ قهرمانان 2019 آسیا از ساعت 20 امشب سه‌شنبه 20 فروردین ماه 1398 در ورزشگاه زعبیل دبی برگزار شد و پرسپولیس توانست با نتیجه دو بر صفر حریف خود را شکست بدهد تا اولین برد خود را بدست بیاورد و با چهار امتیاز به جمع مدعیان صعود از گروه ملحق شود. در این مسابقه، پرسپولیس با لباس‌های قرمز و تیم الاهلی با لباس‌های سفید در زمین حاضر شدند و تیم داوری نیز با لباس‌های مشکی به میدان آمدند.

سرخپوشان آغازگر نیمه اول بازی بودند. در دقیقه 2 پرسپولیس با پرتاب اوت دستی از سمت راست دروازه الاهلی را تهدید کرد که داور اعلام آفساید نمود. در دقیقه 3 الاهلی از سمت راست صاحب یک ضربه کاشته شد. ارسال توپ با ضربه سر علیپور به اوت دستی برای سفیدپوشان تبدیل شد که در ادامه، خطای سوما روی نادری اعلام گردید. در دقیقه 7 حرکت بشار از سمت راست، یک کرنر برای سرخپوشان در پی داشت. ارسال توپ، بازی را به جریان انداخت. ​در دقیقه 11 سفیدپوشان در دو مرحله بازیکنان قرمزپوش را متوقف کردند. ابتدا در سمت چپ احمد نورالهی و بعد از آن، در سمت راست نیز شیری متوقف و داور اعلام ضربه کاشته کرد. ارسال رسن هم دفع شد. ​مولد بازیکن الاهلی بارها سرخپوشان را با خطای جدی مواجه کرد. در دقیقه 17 ارسال سفیدپوشان از سمت راست با مشت بیرانوند همراه شد که داور اعلام آفساید کرد.

در دقیقه 18 پرسپولیس از سمت راست صاحب پرتاب اوت دستی شد. پرتاب شیری در یک رفت و برگشت به شجاع خلیل زاده رسید که ضربه دیدنی و آکروباتیک مدافع سرخپوشان اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند. در دقیقه 21 شوت بسیار محکم و زیبای احمد نورالهی از کنار دروازه الاهلی گذشت. در دقیقه 22 بازیکن سفیدپوش در مواجه هوایی با شیری، زیر مدافع پرسپولیس را خالی کرد که وی با مصدومیت جزیی مواجه و به بازی بازگشت. در دقیقه 24 یاد و خاطره هادی نوروزی از سوی هواداران گرامی داشته شد. در دقیقه 29 ارسال بلند سفیدپوشان در دستان بیرانوند قرار گرفت. ​در دقیقه 33 الاهلی از سمت راست به کرنر رسید. ارسال توپ توسط مدافعان و نعمتی دور شد.

در دقیقه 34 شوت ساوارز با اختلاف از روی دروازه بیرانوند به بیرون رفت. در دقیقه 37 پاس رو به عقب خلیل زاده خطرناک بود که بیرانوند با تکل توپ را به بیرون زد. ​در دقیقه 38 حمله الاهلی دروازه سرخپوشان را تهدید کرد که توپ به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و در ادامه، توپ در اختیار دروازه‌بان میزبان قرار گرفت. ​در دقیقه 42 نماینده عربستان از سمت راست صاحب یک ضربه کرنر شد. ارسال توپ راهی به جایی نبرد. در دقیقه 43 شوت بی دقت بازیکن سفیدپوش از کنار دروازه قرمزپوشان گذشت. داور برای نیمه اول، یک دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. ​در دقیقه 46 الاهلی دست به حمله زد که بیرانوند ضربه بازیکن حریف را به خوبی مهار کرد. ​این دیدار در پایان نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس ایران خاتمه یافت.

سفیدپوشان آغازگر نیمه دوم بازی بودند. ​در دقیقه 46 در پی حمله تیم الاهلی، یک کرنر از سمت راست بدست آمد که ارسال توپ در یک رفت و برگشت توسط سرخپوشان مهار شد. در دقیقه 47 پرسپولیس به موقعیت رسید که در ادامه، یک کرنر از سمت راست بدست آمد. ارسال رسن در یک رفت و برگشت به علیپور رسید که ضربه زمینی و زیبای او از بین پاهای گلر رد شد و گل دوم پرسپولیس را رقم زد.

در دقیقه 50 شوت نورالهی از کنار دروازه الاهلی گذشت.در دقیقه 53 در پی برخورد هوایی سانتوس و نعمتی، دو بازیکن از ناحیه سر با مصدومیت مواجه شدند و در ادامه، به بازی برگشتند.در دقیقه 57 ارسال زمینی نادری توسط اویس دروازه‌بان الاهلی مهار شد.​در دقیقه 58 شوت محکم بازیکن سفیدپوش در اختیار بیرانوند قرار گرفت.در دقیقه 59 در پی ضد حمله پرسپولیس، شوت نعمتی از روی دروازه اویس گذشت.در دقیقه 60 بشار رسن بازیکن حریف را متوقف کرد و از داور کارت زرد دریافت کرد.بودیمیر برای پرسپولیس به جای بشار رسن وارد زمین شد.​در دقیقه 61 بار دیگر حمله و ضربه بازیکن سفیدپوش در دستان بیرانوند جای گرفت.در دقیقه 62 حرکت و شوت تاوارز از سمت چپ راهی به جایی نبرد و توپ به بیرون رفت.

در دقیقه 64 ارسال عبدالغنی در دستان بیرانوند قرار گرفت.در دقیقه 65 شوت فنی ترابی توسط اویس به کرنر تبدیل شد. ارسال ترابی با سوت داور به سود سفیدپوشان اعلام شد.در دقیقه 68 حرکت ترابی به کرنر از چپ تبدیل گردید. ارسال توپ با برگردان خلیل زاده همراه نشد و توپ دور شد.​خولیف به جای غریب برای الاهلی وارد زمین شد.​در دقیقه 69 بار دیگر حمله و شوت سفیدپوشان به تیرک دروازه سرخپوشان برخورد کرد.​در دقیقه 70 همکاری و حرکت علیپور و بودیمیر توسط مدافعان الاهلی خنثی شد.در دقیقه 74 سفیدپوشان از سمت راست به ضربه کاشته رسیدند.بازیکنان الاهلی دست به درگیری زدند و در ادامه، بودیمیر و عبدالغنی از داور کارت زرد دریافت کردند.

​ارسال ضربه کاشته با دخالت کامیابی نیا به کرنر تبدیل شد که پس از آن، توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.در دقیقه 78 ضربه ایستگاهی سرخپوشان به ضد حمله برای تیم میهمان تبدیل شد که این موقعیت هم سودی برای سفیدپوشان نداشت.​در دقیقه 81 دروازه سرخپوشان به شدت تهدید شد که کمال توپ را مهار کرد.در  ادامه، شوت بازیکن الاهلی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.​در دقیقه 84 عسیری جای خودش را به عاسری برای الاهلی داد.شایان مصلح هم به جای ترابی برای پرسپولیس وارد زمین شد.

ارسال عبدالغنی از روی نقطه کرنر سمت چپ، به ضربه دروازه مبدل گردید.محمد نادری از ناحیه سر با مصدومیت جزیی مواجه و پس از مداوا به زمین بازگشت.ارسال سفیدپوشان از نقطه کرنر سمت راست، توسط بیرانوند با مشت دور شد.بیرانوند در این دقایق، توپ‌های فراوانی را با رشادت خود مهار و در اختیار گرفت.داور ژاپنی برای نیمه دوم، 6 دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.در دقیقه 91 محمد نادری در پی حرکت خوب خود، یک ضربه کاشته برای سرخپوشان گرفت. مولد هم یک کارت زرد دریافت کرد.​شوت شیری به مدافع حریف برخورد کرد و بازی به جریان افتاد.در دقیقه 95 علی علیپور جای خودش را به محسن ربیع خواه برای پرسپولیس داد.این دیدار در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

 

داور: کیمورا هیرویوکی (ژاپن)

کمک‌ها: اوچی شینجی – تاکاگی تاکومی  (ژاپن)

داور چهارم: کیم هی گون از کره جنوبی

نماینده کنفدراسیون آسیا: طلال علی محمد از اردن

ناظر داوری: حسین قادر هنفری از کویت

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن،  مهدی ترابی، سیامک نعمتی و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب الاهلی:

محمد العویس، حسین عبدالغنی، آدریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، پابلو دیاز، نوح الموسی، عبدالرحمان غریب، عبدالفتاح عسیری، عمر السومه و جانینی.

سرمربی: خورخه فوساتی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز