محسن آشوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کاراته ایران جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد/ اردوی مشترک با تیم ملی انگلیس به میزبانی این کشور برگزار می‌شود/ ایجاد روابط دیپلماتیک یکی از اهداف ما در فدراسیون است

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۶:۱۶:۵۱
کد خبر: ۸۳۳۱۶۰
کاراته ایران جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد/ اردوی مشترک با تیم ملی انگلیس به میزبانی این کشور برگزار می‌شود/ ایجاد روابط دیپلماتیک یکی از اهداف ما در فدراسیون است
دبیر فدراسیون کاراته ایران گفت: به درخواست فدراسیون کاراته انگلیس، دو ماه دیگر یک اردوی مشترک بین تیم ملی کاراته دو کشور در انگلیس خواهیم داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، طی گفتگویی با خبرنگار برنا درخصوص اردوی مشترک ورزشکار انگلیس با تیم ملی کاراته ایران بیان کرد: اردوی مشترک توماس جردن، کاراته‌کا انگلیس با تیم ملی کاراته ایران به درخواست فدراسیون کاراته انگلیس برگزار شد. فدراسیون کاراته به جهت حفظ ارتباط ایران با دیگر کشورها این را پذیرفت و به خواست فدراسیون انگلیس قرار بر آن شد تا دو ماه دیگر یک اردوی مشترک در کشورانگلیس داشته باشیم. اگر کشورهای دیگر هم درخواست برگزاری اردوی مشترک داشته باشند، ما پذیرا هستیم اما فدراسیون ایران چنین برنامه‌ای ندارد.

وی افزود: تیم ملی کاراته ایران جایگاه بسیار بالایی دارد و سه دوره قهرمانی جهان را کسب کرده است، تیم‌های دنیا هم برای المپیک 2020 در حال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری هستند، تمرین داشتن با یک تیم قدرتمند مسئله بسیار مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شود و ایران بهترین گزینه برای دیگر کشورها است. ماهم با توجه به منفعت ورزشکارهای ایرانی از این فرصت‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بهره لازم را ببریم. کشورهایی که از ما دعوت می‌کنند، کشورهای ضعیفی در کاراته نیستند و این اردوهای مشترک برای ما هم بسیار مفید خواهد بود.

دبیر فدراسیون کاراته ایران ادامه داد: در بحث اردوهای مشترک، موضوع روابط بین الملل برای ایران مطرح است و باید برای حفظ مناسبات این ارتباطات وجود داشته باشد. تنها مسئله‌ قهرمانی نیست و خارج از زمین مسابقه هم مواردی وجود دارد که نیاز است ما یک‌سری آداب دیپلماتیک با کشورهای مطرح داشته باشیم. تیم ملی ایران بهره لازم را از این اردوهای مشترک برده است و امیدوارم آثار آن‌ها در مسابقات جام جهانی کاراته وان مراکش دیده شود.

آشوری گفت: کاراته‌کاهای ما از نظر فنی و جسمانی بسیار آماده هستند و سرمربی تیم از وضعیت آن‌ها بسیار راضی است. امیدوارم در رقابت‌های کسب امتیاز سهمیه المپیک خوش بدرخشند و با نتیجه مطلوبی سال 2019 را به پایان برسانند. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که امتیازات خوبی در این مسابقات بدست بیاوریم.

نظر شما