محسن بیاتی‌نیا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پاتوسی بهترین تصمیم را در سخت‌ترین لحظه گرفت/ رحمتی اهل باندبازی و تشکیل گروه خاصی نیست/ به شفر هم باید مانند برانکو فرصت داده شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۵۶:۲۰
کد خبر: ۸۳۳۴۴۷
پاتوسی بهترین تصمیم را در سخت‌ترین لحظه گرفت/ رحمتی اهل باندبازی و تشکیل گروه خاصی نیست/ به شفر هم باید مانند برانکو فرصت داده شود
مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال تهران گفت: استقلال نشان داده هر وقت در فضایی آرام قرار داشته توانسته نتایج خوبی بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال استقلال تهران روز گذشته توانست در اصفهان تیم سپاهان را شکست بدهد تا 47 امتیازی شود و به رده سوم جدول رده بندی صعود کند.

به همین منظور گفتگویی را با محسن بیاتی نیا، مهاجم پیشین استقلال انجام دادیم که متن آن را در زیر می خوانید.

استقلال موفق شد در اصفهان دست به کار بزرگی بزند و تیم مدعی سپاهان را شکست بدهد. درخصوص این برد مهم چه نظری داری؟

دیدار سپاهان و استقلال را می توان یکی از با کیفیت ترین مسابقات لیگ برتر نامید و دو تیم نمایش بسیار خوبی داشتند و فکر می کنم علاقه مندان به فوتبال از تماشای آن لذت بردند. استقلال در زمانی به گل رسید که عملا فرصت جبران برای سپاهان فراهم نبود و تیم شفر موفق شد سه امتیاز بسیار ارزشمند و حیاتی را کسب کند. ضمن اینکه پاتوسی گل بی نظیری را به ثمر رساند و در آن لحظه بهترین تصمیم ممکن را گرفت و گلزنی کرد تا استقلال برنده از زمین خارج شود.  هر دو تیم فرصت هایی را در اختیار داشتند اما این استقلال بود که سه امتیاز را گرفت و شکست دور رفت را جبران کرد.

بعد از شکست در دربی و تساوی مقابل سایپا، استقلال از دو آزمون دشوار برابر الهلال و سپاهان سربلند بیرون آمد. خودت فکر می‌کردی استقلال این 6 امتیاز را کسب کند؟

استقلال مقابل پرسپولیس و سایپا درمجموع عملکرد خوبی داشت اما در بحث نتیجه گیری نتوانست به اهدافش برسد. به نظرم کمتر هواداری بود که فکر کند استقلال بتواند بعد از آن دو مسابقه از سد الهلال و سپاهان بگذرد اما این مهم اتفاق افتاد و باعث شد تا علاقه مندان این تیم به آینده امیدوارتر شوند و با روحیه و انرژی بیشتری مسابقات استقلال را پیگیری کنند.

علت این اتفاق را در چه چیزی می‌دانی؟

استقلال نشان داده هر وقت در فضایی آرام قرار داشته توانسته نتایج خوبی بگیرد و چه بهتر که این شرایط بیشتر و بهتر از همیشه برای این تیم پرهوادار فراهم شود. استقلال تیم بزرگی است و طبعا انتظارات از آنها هم بیشتر خواهد بود. در مجموع معتقدم آرامش ذهنی و روحی تاثیر بسیار زیادی دارد و خوشحالم که استقلال دوباره خودش را پیدا کرده و امیدوارم این مساله تداوم هم داشته باشد.

یکی از ایراداتی که به وینفرد شفر در این ماه‌ها وارد بوده، این است که معمولا تغییرات زیادی را در چیدمان نفرات اصلی تیمش انجام می‌دهد. در این باره چه صحبتی داری؟

قطعا هیچکسی بهتر از سرمربی نمی تواند تشخیص بدهد که کدام بازیکنان و نفرات آماده تر هستند و بهتر می توانند به تیم کمک کنند و چه بازیکنانی شرایط ایده ال را ندارند. هر بازی فلسفه خاص خودش را دارد و سرمربی متناسب با وضعیت باید ترکیب اصلی خود را انتخاب کند. شفر قطعا نقاط ضعف و قوت تیم خودش را بهتر از هرکسی می شناسد و همیشه می خواهد بهترین انتخاب ها را داشته باشد تا باعث موفقیت استقلال شود. باید به نظر سرمربی احترام گذاشت و امیدوارم روزهای خوب استقلال کماکان ادامه داشته باشد.

20

 

باتوجه به شرایط جدول رده‌بندی، استقلال چقدر شانس قهرمانی دارد؟

استقلال با این برد شیرین، هم به لحاظ روحی و هم رتبه ای در شرایط خوبی قرار گرفته است. همه بازی‌های باقی‌مانده حکم فینال رادارد و استقلال باید گام به گام پیش برود و بتواند حداکثر امتیازات را جمع کند. باتوجه به مسابقاتی که وجود دارد، رقبای استقلال حداقل روی کاغذ دیدارهای دشوارتری دارند و اگر تیم بتواند امتیازات خود را بدست آورد، بستر قهرمانی برای این تیم طبعا فراهم خواهد شد.

به نظرت برای فصل بعد هم باید به شفر فرصت داد؟

شفر در مدتی که در استقلال حضور داشته، در مجموع عملکرد قابل قبولی از خودش ارائه داده و نباید در این زمینه عجله کرد. باید به شفر مانند برانکو فرصت داده شود تا بتواند تفکرات خود را به خوبی در استقلال جا بیاندازد. اگر می بینید پرسپولیس با برانکو در این سال ها به موفقیت رسیده به این خاطر است که این باشگاه به سرمربی خود فرصت کافی داده و نتیجه آن را هم دیده است. ضمن اینکه برانکو قبلا سابقه حضور در ایران را داشته و شناخت خوبی از فوتبال کشورمان پیدا کرده و الان هم ثمره آن را می بیند. خودم سابقه کار کردن با برانکو را داشته ام و باید بگویم ایوانکوویچ بسیار بسیار پخته تر از سال های قبل خودش شده و به همین دلایل است که می گویم شفر باید سال بعد هم در استقلال بماند و به کارش ادامه بدهد.

درخصوص اتفاقاتی که برای مهدی رحمتی در چند وقت اخیر افتاده چه صحبتی داری؟

رحمتی سال‌های سال برای فوتبال ایران در رده های مختلف زحمت کشیده و این نوع برخوردهایی که از سوی تماشاگران با او صورت گرفته بی انصافی است. مهدی روزهای خوب زیادی را برای استقلال و فوتبال ملی ایران رقم زده و درست نیست که تمامی زحمت های او را نادیده بگیریم و از سوی طرفداران علیه او موضع گرفته شود. هواداران نباید احساسی برخورد کنند آن هم کسی که همواره سعی داشته باعث سربلندی تیمش شود و امیدوارم دیگر شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

اما عده‌ای از هواداران استقلال عقیده دارند، رحمتی در استقلال نقشی فراتر از بازیکن و کاپیتان دارد و حتی برخی عنوان می‌کنند او در این تیم باند تشکیل داده و همین موضوع باعث خشم طرفداران شده است. در این خصوص چه نظری داری؟

رحمتی کاپیتان و بزرگ تیم است و قطعا شرح وظایف او در استقلال مشخص است. با توجه به اینکه رحمتی را می شناسم، می دانم که او اهل تشکیل باند و گروه خاصی نیست و در همه حال فقط و فقط برای موفقیت استقلال تلاش خود را انجام می دهد. بازهم از طرفداران پرشمار استقلال می خواهم به راحتی به بزرگان باشگاه که سال ها زحمت کشیدند به این راحتی اهانت نکنند و اگر همدلی و اتحاد بیشتر از گذشته شود، قطعا روزهای بسیار بهتری در انتظار استقلالی ها خواهد بود.

 

گفتگو از فرشاد جعفری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز