عبدالحمید احمدی:

سبک زندگی جدید باعث کم تحرکی مفرط شده است/ موضوع ورزش همگانی باید دغدغه اصلی همه نهادها باشد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۴:۳۹:۴۸
کد خبر: ۸۳۴۹۸۷
سبک زندگی جدید باعث کم تحرکی مفرط شده است/ موضوع ورزش همگانی باید دغدغه اصلی همه نهادها باشد
سومین جلسه هم اندیشی توسعه فعالیت بدنی صبح امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور به ریاست معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی در این جلسه موضوع ورزش همگانی و حمایت از آن را رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: مطالبات اسناد بالادستی و در صدر آن قانون اساسی هم اصولا ورزش همگانی را همپای آموزش و پرورش مهم می داند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از ابتدای برقراری نظام جمهوری اسلامی مساله ورزش همگانی همواره از سوی مقامات ارشد نظام توصیه شده است. حضرت امام سلامت جامعه را در گرو توسعه ورزش همگانی عنوان کردند و امر به ورزش را همپای امر به معروف می دانستند. با توجه به سبک زندگی مردم روز به روز نیاز به ورزش در اقشار مختلف بیشتر آشکار می شود.

وی افزود: یکی از شروط اساسی و لازم برای تحقق اهداف نظام این است که جامعه از نشاط و سلامتی برخوردار باشد به همین دلیل در این دوره بحث توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان بسیار جدی تر مورد توجه قرار گرفت و ساز و کارهای مناسب تری برای تحقق این موضوع فعال شد. همچنین نگاه متوازن به حوزه های مختلف ورزش در میزان توجه و تخصیص منابع یکسان در اولویت قرار گرفت. ادارات کل ورزش و جوانان استان ها هم افزایش جمعیت ورزشکار خود را در کنار ورزش قهرمانی در دستور کار قرار دادند.

احمدی تاکید کرد: اکنون 2200 باشگاه ورزشی در سراسر کشور داریم که 95 درصد آنها در حوزه خدمات ورزشی به عموم مردم است و برای جمعیت 81 میلیونی کشور ما نمی توانیم فقط متکی به نهاد های دولتی برای ورزش باشیم و باید مشارکت بخش خصوصی را گسترده تر کنیم. هماهنگی موثر با آموزش و پرورش و بازگشت ورزش به حیاط مدارس یک مطالبه جدی است که چندوقتی از آن غافل بودیم ولی اکنون دنبال می شود. دانش آموزان ما فقر حرکتی و اضافه وزن داشتند و این یک تهدید جدی بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت همه ارگان های دولتی برای گسترش ورزش همگانی ادامه داد: حدود 5 میلیون دانشجو داریم که مدیران آینده ورزش کشور هستند و نیاز به جسم و روح سالم دارند بنابراین گسترش ورزش همگانی در آموزش عالی کشور یک مطالبه جدی است. برای ورزش کارگران، نیروهای مسلح و کارمندان هم در کنار سایر اقشار جامعه باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا موفقیت ما را در حوزه های مختلف تضمین کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران اکنون 51 درصد مردم به کونه ای ورزش را در زندگی روزمره خود ای داده اندکه 62 درصد از این میزان شامل پیاده روی و نرمش است. سرانه متوسط ورزش در سراسر کشور 27 دقیقه است که در برخی استان ها حتی کمتر از این است و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

احمدی در پایان تاکید کرد: سبک زندگی جدید باعث کم تحرکی مفرط حتی در زندگی های روستایی شده و باید سالیانه پایش دقیق از میزان ورزش در بین همه اقشار جامعه داشته باشیم تا مبنای کار و برنامه ریزی ما در استان های مختلف باشد. تا در موضوع ورزش همگانی تفاهم جامع و کامل بین همه نهادهای مرتبط و مسئول برقرار نباشد به تنهایی راه به جایی نخواهیم برد.

نظر شما