نیلوفر عبدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کسب مدال جام ملت‌ها می‌تواند شروعی دوباره برای هاکی بانوان ایران باشد/ از توجه وزارت ورزش‌وجوانان خوشحال هستیم

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۶:۳۸:۰۶
کد خبر: ۸۳۵۴۲۱
سرمربی تیم ملی هاکی بانوان گفت: امیدوارم کسب مدال در مسابقات جام ملت‌های داخل سالن آسیا، شروعی دوباره برای بانوان این رشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نیلوفر عبدی، سرمربی تیم ملی هاکی بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص شرایط تیم ملی در چند سال اخیر بیان کرد: تیم ملی هاکی بانوان از سال 91 اعزام برون مرزی نداشته و از سال 94 که من به عنوان سرمربی همراه تیم هستم و اردوها به صورت نامنظم برگزار شده است. در سال 98 قرار است به مسابقات جام ملت‌های داخل سالن آسیا اعزام شویم، به همین منظور از اسفند سال 97 اردوهای تیم ملی به صورت منظم برگزار شده است.

وی افزود: بازیکنان آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات دارند اما به دلیل دور بودن بچه‌ها از تورنمنت‌های خارجی در چند سال گذشته، تجربه حضور در رقابت‌های خارجی را نداریم. هاکی آقایان ایران در بخش داخل سالن، اول آسیا و سوم جهان است و این نشان می‌دهد ما قابلیت پیشرفت داریم. امیدوارم در این مسابقات بتوانیم مدال کسب کنیم، تا شروعی دوباره برای این رشته در بخش بانوان باشد.

سرمربی تیم ملی هاکی بانوان اظهار داشت: اگر توجه بیشتری به بانوان این رشته شود، قطعا ما هم راهی که آقایان هاکی رفتند را ادامه خواهیم داد. تیم اول مسابقات آسیایی سهمیه حضور در جام جهانی هاکی را بدست می‌آورد، چندین سال است که تیم قزاقستان سهمیه را کسب می‌کند و به عنوان یک تیم آسیایی در جام جهانی حضور دارد. اگر روند رو به رشدی که در حال حاضر داریم ادامه داشته باشد، با پتانسلی که ما داریم، می‌توانیم تیم اول آسیا باشیم. حضور در جام جهانی باعث توسعه بیشتر این رشته در تمام استان‌های کشور خواهد شد و انگیزه‌ای برای جذب بازیکن‌های جوان می‌شود.

ملی‌پوش سابق هاکی بانوان درخصوص بازدید سرپرست بانوان وزارت ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی عنوان کرد: من از سال 84 به عنوان ملی‌پوش هاکی بانوان بودم و در حال حاضر هم مربی تیم ملی هستم، طی این سال‌ها اولین بار است که از وزارت برای بازدید از اردو آمدند، این باعث دلگرمی مربی و بازیکنان شده است. این حمایت برای ما بسیار ارزشمند است و حس حضور داشتن و دیده شدن به ما می‌دهد.

عبدی گفت: خانم موسوی صحبت‌های بسیار مفیدی داشت و به ما قول حمایت بیشتری را داد و این موضوع، انگیزه تیم را بالا برد. پیگیری‌ها و ارتباط وزارت با مسئولان تیم ملی هاکی بانوان ارزش بسیار زیادی برای ما دارد و از این بابت خوشحال هستیم. المپیادی که توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، برای هاکی موثر بوده است. تمام این موارد نشان‌دهنده این است که وزارت به هاکی ایران اهمیت می‌دهد و تمام چیزی که ما هم می‌خواهیم همین است. رشته‌هایی مثل هاکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما باید مخصوصا از نظر رسانه‌ای توجه بیشتری به این رشته‌ها شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز