ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

درخشش حدادی در خاک آمریکا/ فدراسیون دوچرخه‌سواری اسیر حاشیه‌ها شد!

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۴:۲۵:۰۶
کد خبر: ۸۳۵۴۵۸
درخشش حدادی در خاک آمریکا/ فدراسیون دوچرخه‌سواری اسیر حاشیه‌ها شد!
احسان حدادی در مسابقات بین‌المللی آمریکا با پرتابی به طول 65.79 متر عنوان دومی را از آن خود کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

چهره هفته: احسان حدادی

احسان حدادی، عضو تیم ملی دوومیدانی کشورمان، که به منظور انجام تمرینات آماده‌سازی خود زیر نظر ویلکینز، مربی آمریکایی‌اش در اردوی تدارکاتی کالیفرنیا به سرمی‌برد، موفق شد در مسابقات بین‌المللی آمریکا با پرتابی به طول 65.79 متر عنوان دومی را از آن خود کند. قهرمان پرتاب دیسک آسیا در پرتاب اول خود خطا کرد. در پرتاب دوم رکورد ۶۲.۹۱ متر و در پرتاب سوم ۶۴.۶۴ متر را به ثبت رساند. پرتاب‌ پنجم او خطا بود و در نهایت پرتاب ششم رکورد ۶۵.۷۹ متر را به ثبت رساند تا با همین رکورد به مقام نایب قهرمانی اکتفا کند. حدادی در ادامه این رقابت ها و در مسابقات پرتاب های کمپ‌چولاویستای کالیفرنیا به عنوان قهرمانی دست یافت.

بازنده هفته: علیرضا مرزبان

نتایج ضعیفی که علیرضا مرزبان در نیم‌فصل دوم لیگ برتر با تیم نفت مسجدسلیمان گرفت نهایتاً منجر به اخراج وی از سرمربیگری این تیم شد. نفتی‌ها در ۱۰ بازی اخیر تنها چهار امتیاز گرفته و طعم پیروزی را نچشیده بودند. این موضوع باعث شد تا مدیرعامل باشگاه پس از شکست سه بر صفر تیمش مقابل پدیده رأی به اخراج مرزبان بدهد و فیروز کریمی را جایگزین او کند.

پیشنهاد هفته: نبرد سرخابی‌ها با حریفان در لیگ قهرمانان آسیا

دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این هفته در حالی برگزار می‌شود که دو تیم پرسپولیس و استقلال در امارات به مصاف حریفان خود خواهند رفت. یاران شفر که هفته گذشته و در بازی رفت موفق شدند با نتیجه 2_1 از سد تیم پرمهره الهلال بگذرند روز سه شنبه از ساعت 19:30 به وقت تهران در امارات بار دیگر به مصاف این تیم خواهند رفت. شاگردان برانکو در پرسپولیس نیز که هفته گذشته موفق شدند با دو گل از سد تیم عربستانی الاهلی عبور کنند روز دوشنبه از ساعت 20:00 به وقت تهران در امارات مقابل این تیم صف آرایی خواهند کرد. لازم به ذکر است دو تیم پرسپولیس و استقلال پس از کسب برد در بازی قبل مسیر صعود به مرحله بعد را برای خود هموار کردند.

مسابقه هفته: دیدار استقلال و سپاهان و بازی پرسپولیس و سایپا

در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر استقلال تهران در یکی از حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان رفت. از آنجایی که هر دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ امسال به شمار می‌روند دیدار این دو تیم مسابقه جذابی را رقم زد که در پایان شاگردان شفر در دقایق پایانی موفق شدند با زدن یک گل سه امتیاز بازی را از آن خود کنند. در دیگر بازی مهم این هفته تیم صدرنشین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان نارنجی پوشان سایپا بود. بازی جذابی و پرگلی که در نهایت با پنج گل و با نتیجه 3-2 به سود سرخ پوشان به پایان رسید.

برنده هفته: سپیدرود رشت

دو تیم سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریز از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی به مصاف هم رفتند که امتیازات این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود که در نهایت با نتیجه 3-1 به سود سپیدرود رشت به پایان رسید.

نقد هفته: فدراسیون دوچرخه سواری

در هفته ای که گذشت خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، پس از بازدید از اردوی تیم ملی استقامت کشورمان در کمپ تیم‌های ملی سطح آمادگی ورزشکاران کشورمان را پیش از مسابقات قهرمانی آسیا مطلوب عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با وجود همه کمی و کاستی‌های موجود شاهد موفقیت نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات باشیم.

در ادامه صحبت هایش به جلسه با صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، اشاره داشت و گفت: برای حضور در این رقابت‌ها از کمیته ملی المپیک درخواست کمک مالی کردم که متأسفانه به درخواست ما پاسخ منفی داده شد و اعلام کردند نمی‌توانند برای اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و تأمین هزینه‌های تیم به ما کمک کنند. متأسفانه نمی‌دانم کمیته المپیک در چه شرایطی باید به ما کمک مالی کند؟! کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات رئیس فدراسیون واکنش تندی نشان داد. پس از آن و در حالی که کمیته ملی المپیک در بیانیه‌ای تند از سوءمدیریت در فدراسیون انتقاد کرده بود، رئیس فدراسیون، در تازه ترین اظهاراتش روابط عمومی دوچرخه‌سواری و کم تجربگی آن را عامل اختلاف گفتاری‌اش با کمیته المپیک معرفی کرد تا استعفای حامد قاسمی مدیر روابط عمومی فدراسیون را درپی داشته باشد که در نهایت قمری با استعفای قاسمی موافقت نکرد و پرونده فدراسیون و حاشیه هایش فعلا بسته بماند.

نظر شما
پرونده ویژه