حمیدرضا عارف در گفتگو با خبرگزاری برنا:

گلریزان ورزشکاران و هنرمندان برای سیل‌زدگان اقدام پسندیده‌ای بود/ در کشورمان اسطوره‌های زیادی همانند تختی داریم

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۲:۵۶:۲۳
کد خبر: ۸۳۵۷۷۰
گلریزان ورزشکاران و هنرمندان برای سیل‌زدگان اقدام پسندیده‌ای بود/ در کشورمان اسطوره‌های زیادی همانند تختی داریم
رییس کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک گفت: تاریخ و اشخاص محبوب و ملی خودمان بهترین بهانه‌‌ هستند که می‌توانیم برای برگزاری بزرگداشت این روز تقدیم سازمان ملل و ورزش جهان کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ گردهمایی ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به هموطنان سیل زده همراه با اکران فیلم سینمایی غلامرضا تختی شب گذشته در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران با حضور دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و دکتر احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

حمید رضا عارف، رییس کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره جزئیات این برنامه عنوان کرد: روز هفدهم فروردین از طرف سازمان ملل در سال 2013 روز ورزش در خدمت صلح و توسعه نامگذاری شده است، به همین بهانه ما در کمیسیون صلح و ورزش در کمیته ملی المپیک تلاش کردیم در این راستا مراسمی را برگزار کنیم. درست است که در سال 2013 یعنی حدود 6 سال پیش روز 17 فروردین را به این روز نامگذاری کردند اما حدود 60 سال پیش در سال 1341 مرحوم آقا تختی با اقدام عملی کمک به زلزله بوئین زهرا عملا از ورزش و جایگاه اعتماد ملی به سرمایه اجتماعیش به نوع دوستی و بازسازی وطن در مرام پهلوانی‌اش بهره برد.

وی ادامه داد: ما ایرانیان این اقدامات مثبت و اسطوره ها را داریم. بنابراین تاریخ و اشخاص محبوب و ملی خودمان بهترین بهانه‌‌ هستند که می‌توانیم برای برگزاری بزرگداشت این روز تقدیم سازمان ملل و ورزش جهان کنیم.

عارف اضافه کرد: برنامه گلریزان شب گذشته به بهانه نمایش فیلم جهان پهلوان تختی و بزرگداشت مقام پهلوانیش که درحال حاضر نیز روی پرده سینماهاست، بهانه‌ای شد تا تصمیم بگیریم برنامه‌ای را با کمک چندین سازمان مرتبط از جمله هلال احمر، وزارت ورزش و جوانان، بنیاد سینمایی فارابی، کمیسیون ملی یونسکو از طریق کمیته ورزش و تربیت بدنی اش و ... برگزار کنیم.

وی گفت: این مراسم شب گذشته با حضور پهلوانان خوب کشورمان و قهرمانان المپیک کشور نظیر بهداد سلیمی، حمید سوریان، حسن رنگرز، علیرضا حیدری، منصور برزگر و چند تن از دوستان دیگری که لطف کردند و تشریف آوردند از جامعه هنرمندان که هم در خود فیلم ایفای نقش کرده بودند و هم از عرصه موسیقی بهنام بانی، حمید هیراد و ...لطف کردند آمدند. خوشبختانه ما استقبال مردمی بسیار خوبی هم داشتیم. با این که قرار بود بلیت فیلم به صورت رایگان به مردم داده شود ولی مردم بلیت را به  مبالغ بالاتر تهیه کردند و همه این مبالغ مستقیم از طریق پایانه‌های مالی هلال احمر که در آن محل بود به حساب مشخص کمک به سیل زدگان هلال احمر واریز شد.

عارف تصریح کرد: افرادی که در بازار بزرگ مشغول فعالیت هستند و کسانی که در برنامه حضور پیدا کرده بودند مبالغ بیشتری را جمع‌آوری کردند و بر اساس گزارشی که دادند حدود 25 میلیاد ریال تا شب گذشته اعلام کمک شده بود که امروز هم دوستان با هلال احمر هماهنگ می‌کنند مبالغ به حساب هلال احمر واریز شود و همه چیز شفاف و گزارش شده به دست  مسئولین برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز