اعزام رکابزنان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹؛

گنج‌خانلو: به دنبال کسب بهترین نتیجه در تاشکند هستیم/ جمشیدیان: وضعیت دوچرخه‌سواری ایران قابل قبول است

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۷:۱۸:۳۹
کد خبر: ۸۳۶۱۳۴
اولین کاروان تیم ملی دوچرخه‌سواری استقامت ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 جاده عزام تاشکند شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اولین کاروان تیم ملی دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران پس از پشت سر گذاشتن سه مرحله اردو آماده‌سازی که با وجود مشکلات اقتصادی و حواشی اخیر فدراسیون دوچرخه‌سواری به خوبی برگزار شد، جمعه 30 فروردین جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا استقامت 2019 راهی کشور ازبکستان شد. مهدی سهرابی، سعید صفرزاده، بهنام آررین، وحید پورهاشم، مهدی محمدی، محمد گنجخانلو و امیرحسین جمشیدیان، به همراه خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری و محمود پراش مربی تیم ملی ایران، تهران را به مقصد تاشکند ترک کردند.

رکابزنان ملی‌پوش ظهر روز جمعه طی مراسمی با حضور محسن سلگی مدیر تیم‌های ملی و جمعی از پیشکسوتان رشته در محل کمپ تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری عازم این مسابقات شدند. ورزشکاران در این مراسم طی گفتگویی با خبرنگار برنا در خصوص شریط آمادگی خود صحبت کردند.

مهدی سهرابی کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری بیان کرد: وضعیت امروز دوچرخه‌سواری نسبت به 2 سال گذشته متفاوت است، آن زمان تیم‌های باشگاهی کمک حال فدراسیون بودند و با حضور در تورنمنت‌های خارجی، نفرات آماده‌تر می‌شدند و نتایج همیشه عالی بود، ایران رنکینگ اول آسیا بود. اکثر تیم‌های باشگاهی به دلیل مشکلات مالی بسته شدند و این ضربه بسیار بزرگی به تیم ملی وارد کرده است. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم اما نتوانستیم در مسابقات مقدماتی شرکت کنیم تا به آمادگی لازم برسیم و شناخت کافی از رقبای خود را داشته باشیم. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با حداقل امکانات بهترین نتیجه را کسب کنیم.

در ادامه سعید صفرزاده یکی از امیدهای کسب مدال در رشته استقامت جاده عنوان کرد: تمریناتی که پشت سر گذاشتیم، نمره قبولی گرفتند. مهم‌ترین مسئله برای روی فرم آمدن یک دوچرخه‌سوار شرکت در مسابقات مختلف است و متاسفانه به دلیل مشکلات مالی کشور نتوانستیم این شرایط را داشته باشیم اما به کمک کادر فنی شرایط مسابقات را تا حدودی در تمرینات شبیه سازی کردیم. امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم، امید زیادی برای کسب مدال داریم اما قول خاصی نمی‌توانم بدهم.

وحید پورهاشم رکابزنی که از مرحله دوم اردوهای آمادگی به تیم ملی ایران پیوست اظهار داشت: با توجه به اینکه من از مرحله دوم اردوها به تیم ملی اضافه شدم، شرایط خوبی نداشتم و محمود پراش با برنامه تمرینی فشرده‌ای که برای من پیاده کرد، توانستم به شرایط ایده عالی که در حال حاضر دارم برسم. باید ورزشکاران در طول سال در مسابقات متعددی حضور داشته باشند تا نتیجه بهتری از این تورنمنت‌های مهم بدست بیاورند.

گنج خانلو و جمشیدیان، دو رکابزن تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران قرار است در برخی از رشته‌های این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان رکاب بزنند. محمد گنج خانلو در این خصوص خاطرنشان ساخت: علاوه بر تمرینات کلی تیم هرفرد نسبت به رشته تخصصی تمرینات جداگانه داشت و خوشبختانه طبق برنامه به خوبی پیش رفتیم، به جز اینکه نتوانستیم در مسابقات مقدماتی شرکت کنیم. سطح آمادگی ورزشکاران رده سنی امید در بعضی از بخش‌ها نزدیک به بزرگسالان است و می‌توانند بهتر از بعضی از رکابزنان رده سنی بزرگسالان به تیم کمک کنند. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم، بعد از مسابقات قهرمانی آسیا پیست به یک نتیجه عالی نیاز داریم.

امیرحسین جمشیدیان دیگر امید تیم ملی دوچرخه سواری ایران افزود: وضعیت قابل قبولی داریم، اما مسائل مالی فدراسیون و کشور در بسیاری از مسائل مانع ایجاد کرد و نتوانستیم تجهیزات به روز تهیه کنیم و بچه‌ها با وجود اینکه حقوقی هم دریافت نمی‌کنند تا جایی که می‌توانند به صورت شخصی امکانات خود را تجهیز می‌کنند. شاید از لحاظ حرفه‌ای کار درستی نباشد که من فردای مسابقات تایم تریل انفرادی در رشته تایم تریل تیمی رکاب بزنم، اما همه ما کنار هم جمع شدیم تا بهترین نتیجه را برای تیم ملی کسب کنیم.

در پایان محمود پراش مربی تیم ملی در خصوص شرایط کلی تیم ایران گفت: خداروشکر با تمریناتی که پشت سر گذاشتیم به آمادگی که در نظر داشتیم رسیدیم، اما بزرگ‌ترین کمبود ما در این مدت عدم حضور در مسابقات مقدماتی پیش از قهرمانی آسیا بود. تمام تلاش خود را می‌کنیم با وجود کمی و کاستی‌ها نتیجه خوبی بدست بیاوریم. مسابقات دوچرخه‌سواری غیر قابل پیش بینی است، اما تمام هدف و انگیزه بچه‌ها موفقیت در این رقابت‌ها است.

دومین کاروان تیم ملی دوچرخه‌سواری، سمیه یزدانی، ماندانا دهقان و مسعود خاکی امروز عازم کشور ازبکستان می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز