محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۵ امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای پرسپولیس نیست/ استقلال همچون دیگر مدعیان شانس قهرمانی دارد/ کار نمایندگان ایران در آسیا سخت است

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۵:۳۹:۵۲
کد خبر: ۸۳۶۳۹۲
۵ امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای پرسپولیس نیست/ استقلال همچون دیگر مدعیان شانس قهرمانی دارد/ کار نمایندگان ایران در آسیا سخت است
مدافع اسبق تیم ملی ایران گفت: در لیگ قهرمانان کار برای هر سه نماینده کشورمان سخت است و با پیروزی‌های اخیر که سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن به دست آوردند تا اندازه‌ای امید برای هواداران زنده شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا مهدوی بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس درخصوص وضعیت سرخابی‌ها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

مهدوی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به دیدار اخیر سرخپوشان مقابل ذوب‌آهن و تساوی که این تیم به دست آورد گفت: حساسیت در لیگ بالا رفته و تیم‌های مدعی در حال تعقیب پرسپولیس هستند و همین امر باعث شده که جذابیت لیگ دوچندان شود. 5 امتیاز نقطه اطمینان خوبی برای پرسپولیس نیست و سرخپوشان اگر می‌خواهند در قهرمانی هت‌تریک کنند باید در ادامه بازی‌ها هوشیارانه‌تر عمل کنند. در چهار هفته پایانی لیگ تیم‌های بالانشین و تیم‌های پایین نشین برای قهرمانی و فرار از سقوط می‌جنگند و پرسپولیس اگر می‌خواهد همچنان مدعی اصلی باشد باید اختلاف امتیاز خود را با دیگر رقبا بیشتر کند و سعی کند در بازی‌های پیش‌رو مصدوم ندهد.

وی در ادامه افزود: تراکتورسازی که یکی از مدعیان قهرمانی است در دو هفته 6 امتیاز از دست داد و این اتفاق ممکن است برای دیگر تیم‌ها نیز بیفتد و سرخپوشان پایتخت باید با روحیه و اعتماد به نفس بیشتری در دیگر بازی‌ها حاضر شوند. در سال‌های پیش تیمی که به امتیاز 50 تا 55 می‌رسید قهرمانی‌اش قطعی بود ولی با توجه به بالا رفتن سطح لیگ و همچنین حساسیتی که امسال وجود دارد شاهد هستیم پرسپولیس هنوز نتوانسته با 55 امتیاز قهرمانی خود را مسجل کند. سرخپوشان در هفته‌های پایانی باید با هوش بهتری بازی‌ها را ادامه دهند و با شناختی که از برانکو دارم این مربی می‌تواند قهرمانی را برای قرمزها رقم بزند.

بازیکن اشبق استقلال در ادامه درباره وضعیت آبی‌پوشان در جدول خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسید بعد از دربی، استقلال نتواند به شرایط خوب خودش برگردد ولی با برنامه‌ای که شفر در بازی‌های بعد پیاده کرد این تیم خیلی زود در کورس قهرمانی قرار گرفت و حالا به یکی از مدعیان تبدیل شده است. هنوز قهرمان مشخص نشده و آبی‌پوشان هم شانس بالایی برای رسیدن به عنوان اول را دارند. استقلال اگر بتواند در 4 بازی باقی مانده 12 امتیاز کامل را بگیرد قطعا خطر جدی برای پرسپولیس خواهد بود.

مهدوی افزود: بازی‌های هفته بیست و هفتم تا حدود زیادی می‌تواند سرنوشت قهرمانی را مشخص کند و استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست که در تعیین قهرمان دخیل باشد. فاصله کم تیم‌های صدرنشین باعث شده بازی‌های جذاب و حساسی را شاهد باشیم و در این چهار هفته باقی مانده هر اتفاقی امکان‌پذیر است.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران درخصوص وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز اظهار داشت: در لیگ قهرمانان کار برای هر سه نماینده کشورمان سخت است و با پیروزی‌های اخیر که سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن به دست آوردند تا اندازه‌ای امیدها برای هواداران زنده شده ولی نباید فراموش کرد تیم‌های بزرگی در آسیا حضور دارند که سرمایه‌گذاری‌های کلان داشته‌اند. متاسفانه اتفاق بدی که در باشگاه‌های ما رخ می‌دهد این است ما تنها یک تیم داریم که در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود و همین امر باعث می‌شود بازی‌ها فرسایشی باشد و بازیکنان نتوانند عملکرد مناسب خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: تیم‌های قدرتمند آسیا که از منابع مالی خوبی برخوردار هستند معمولا در لیگ قهرمانان آسیا با چهره متفاوت ظاهر می‌شوند که این در توان تیم‌های ما نیست ولی به خاطر جبران این موضوع باید باشگاه‌های کشور روی تیم‌های پایه بیشتر کار کنند تا در صورت لزوم مثلا در جام حذفی بتوانند با تیم امید به میدان بروند و بازیکنان فرصت کافی برای استراحت را داشته باشند. هر سه نماینده ایران در مراحل بعد کار سخت‌تری در پیش خواهند داشت و به مشکل می‌خورند و باید امیدوار بود که با درایت و برنامه‌ریزی مربیان و مدیران باشگاه شرایط به گونه مطلوبی برای دو تیم سرخابی و ذوب‌آهن پیش رود.

مهدوی در پایان گفت: قطعا حضور در لیگ قهرمانان آسیا افتخار بزرگی برای نمایندگان کشورمان است و به تیم‌ها شخصیت خواهد داد و همین‌طور از نظر مالی نیز می‌تواند کمک قابل توجهی برای باشگاه‌ها باشد. سال قبل که پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان حضور پیدا کرد هم از نظر اقتصادی کمک شایانی برای باشگاه بود و هم اینکه بعد از مدت ها فوتبال‌دوستان شاهد این بودند که یک تیم از ایران در فینال قاره کهن حضور دارد و هیجان را دوباره برای هواداران زنده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز