کمیته انضباطی در کنار علاقه‌مندان میلیونی؛

تقابل تراکتورسازی و پرسپولیس، بهترین فرصت برای ایجاد وفاق و همدلی هواداران روی سکوها/ پرشورها فوتبال ایران را روسفید می‌کنند

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۷:۵۵
کد خبر: ۸۳۶۵۴۷
تقابل تراکتورسازی و پرسپولیس، بهترین فرصت برای ایجاد وفاق و همدلی هواداران روی سکوها/ پرشورها فوتبال ایران را روسفید می‌کنند
روز یازدهم اردیبهشت می‌تواند شروعی دوباره برای وفاق و همدلی هواداران فوتبال در تبریز باشد؛ روزی که تماشاگران بار دیگر یار دوازدهم بودن خودشان را به فوتبال کشور ثابت کنند.

 گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ "پرشورها" لقبی است که از چند سال قبل به هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز داده شده است؛ تیمی که برای نخستین بار توانست با فراز کمالوند جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد و به این رقابت ها زرق و برق خاصی بدهد تا تب فوتبال در کشورمان به نقطه اوج خود برسد. با همه کم و کاستی هایی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم اما این هواداران هستند که تحت هر شرایطی و با همه سختی ها و مشکلات از تیم های محبوب خود حمایت می کنند و به معنی واقعی کلمه یار دوازدهم تیم های خود می شوند و دست از پشتیبانی بر نمی دارند.

از پرسپولیس و استقلال که هواداران میلیونی دارند تا تیم هایی نظیر سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، سپیدرود رشت، پدیده مشهد، سپاهان اصفهان، صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان و ..... هواداران همیشه یکی از ارکان اصلی سرزندگی و شادابی فوتبال در ایران به شمار می روند و مطمئنا طرفداران به عهدی که با تیم های خود بسته اند تا انتها و تا زمانی که زندگی و فوتبال در جریان است پایبند خواهند بود.

چند روز قبل و در جریان دیدار تراکتورسازی و پیکان در ورزشگاه یادگار امام شاهد اتفاقاتی بودیم که زیبنده فوتبال ایران و به ویژه مردم خونگرم آذربایجان شرقی نیست و نخواهد بود. تراکتورسازی که با حضور نفرات ملی پوشی همانند مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی که هر سه سال ها است پیراهن تیم ملی را می پوشند و جزو کاپیتان ها نیز به شمار می روند، قدرتمندتر از قبل شده و همین اتفاق باعث شد تا نگاه های زیادی به تیم پرهوادار تبریزی دوخته شود. 

تراکتورسازی که تا قبل از دیدار با سپیدرود رشت یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ هجدهم به شمار می رفت مقابل نماینده گیلان تن به شکست داد و حاشیه های زیادی پیرامون تبریزی ها و به ویژه محسن فروزان در آن رقابت ایجاد شد. این حواشی که می توانست به شکل بهتری کنترل و مدیریت شود، در عملکرد تراکتوری ها در بازی خانگی مقابل پیکان هم تاثیر منفی خود را گذاشت و قرمزهای تبریز به رغم اینکه موفق شده بودند تیم های استقلال، سپاهان و پدیده را در خانه و نیم فصل دوم شکست بدهند اما به یکباره مسیر مناسب شان به جاده ای ناهموار رسید تا کمی از کورس قهرمانی فاصله بگیرند.

همیشه و در هر رقابتی یک تیم می تواند صاحب جام قهرمانی شود و جذابیت های فوتبال هم به این مسائل غیرقابل پیش بینی است که نمی توان تیمی را از قبل برنده دانست و این عامل سبب شده تا به رشته ای پرمخاطب و با هواداران میلیاردی در سطح جهان تبدیل شود. پایان بازی با پیکان چه در زمین و چه روی سکوها برای حامیان همیشگی تراکتورسازی شیرین نبود و کسی نمی تواند منکر این قضیه شود که سه امتیاز این مسابقه می توانست وضعیت قرمزها را در جمع مدعیان بهبود ببخشد.

این اتفاق روی دیگر سکه است و قرار نیست در روزهایی که به اصطلاح باب میل تیم ها و هواداران نیست شاهد اتفاقات تلخی باشیم که بعدها افسوس آن را بابت انجام دادنش تا مدت ها به همراه داشته باشیم. کسی نمی تواند شکستن صندلی، ناسزا گفتن به بازیکنان و تیم داوری را تایید کند و در این قضیه اتفاق نظر وجود دارد که شامل اتفاقات دیدار تراکتور و پیکان هم می شود. سیلی زدن به مسعود شجاعی، کاپیتان با اخلاق تراکتورسازی و تیم ملی، تنها سیلی به این فرد نبود بلکه سیلی به روح ورزش بود. این اتفاق را نمی توان به همه هواداران فوتبال تعمیم بخشید و نمی خواهیم از واژه هوادارنما هم که همیشه در این مواقع از آن نام برده می شود استفاده کنیم. هواداری که در آن لحظه در اوج برافروختگی خود بود دست به این کار ناپسند و زشت زد و کسی آن را تایید نمی کند اما این موضوع می تواند تلنگر بسیار مهمب برای کل فوتبال و ورزش ایران باشد و باید از آن درس جدی گرفت تا دیگر شاهد چنین اتفاقات زننده نباشیم.

همین هواداران در فوتبال ایران کارهای مثبتی زیادی را هم انجام می دهند که کمتر به چشم می آید و متاسفانه همیشه سعی شده نقاط تاریک بیشتر از نقاط روشن به مخاطبان نشان داده شود. این هواداران در بسیاری از بازی های تیم های خود نه تنها به تشویق تیم های خود می پردازند بلکه سعی می کنند مهمان نوازی های خود را به بهترین شکل انجام بدهند. هوادارانی که در اوج ناراحتی صندلی های را تخریب می کنند، بعد از مسابقه زباله های خود جمع آوری می کنند تا شکل و شمایل و وجهه ورزشگاه ها زیبا و تمیز بماند. مطمئنا نقاط ضعفی وجود دارد و با کمی امید و تدبیر می توان وضعیت را دگرگون کرد تا اوضاع بهتر از قبل شود و رسیدن به این مهم دور از تصور نخواهد بود.

با همه این تفاسیر روز یازدهم اردیبهشت شاهد دیدار مهیج تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام خواهیم بود. بعد از حواشی ایجاد شده خیلی ها نگران هستند که باشگاه میزبان چگونه می خواهد امنیت این مسابقه را برقرار کند و به قول معروف چه تضمینی است که این حاشیه ها تکرار نشود آن هم در ابعاد وسیع تر. حتی اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در برنامه تلویزیونی اعلام کرد به احتمال فراوان رای دیدار تراکتورسازی و پیکان تا پایان این هفته مشخص می شود و باید تا آن روز منتظر بمانیم.

روز یازدهم اردیبهشت می تواند شروعی دوباره برای وفاق و همدلی هواداران فوتبال در تبریز باشد؛ روزی که تماشاگران بار دیگر یار دوازدهم بودن خودشان را به فوتبال کشور ثابت کنند و برای اینکه این فضای زیبا را شاهد باشیم کمیته انضباطی می تواند یک فرصت دیگر بدهد تا هواداران در این آزمون بزرگ سربلند باشند و نشاطی وصف نشدنی را به فوتبال کشور هدیه کنند. باتوجه به اینکه تیم هایی نظیر استقلال، سپاهان و حتی پدیده به غیر از پرسپولیس و تراکتورسازی در کورس قهرمانی دارند، این ماراتن حساس و نفس گیر می تواند تا هفته پایانی ادامه باشد. کمیته انضباطی بهتر است مسائل موجود را به خوبی مدیریت کند تا شاهد اعتراض ها سایر باشگاه ها نباشیم. مطمئنا هواداران در روز بازی تراکتور و پرسپولیس بار دیگر فوتبال ایران را روسفید می کنند و بازهم نشان می دهند که شور و شادی همیشه میان هواداران این رشته مهیج موج می زند.    

 

نویسنده: فرشاد جعفری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز