از سوی محمد ابراهیم امامی عنوان شد؛

مهمترین قوانین داوری مطرح شده در کلینیک داوران المپیکی قاره آسیا

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۸:۲۴:۳۳
کد خبر: ۸۳۷۲۷۸
مهمترین قوانین داوری مطرح شده در کلینیک داوران المپیکی قاره آسیا
محمد ابراهیم امامی داور المپیکی و رئیس کمیسیون داوران کشور مهمترین قوانین داوری مطرح شده در کلینیک داوران المپیکی قاره آسیا را عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدابراهیم امامی داور المپیکی و رییس کمیسیون داوران کشورمان، مهمترین قوانین مطرح شده در کلینیک داوری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور چین را به شرح زیر اعلام کرد:
 
۱- خطای پا توسط مدافع در کشتی فرنگی، برای اولین مرتبه اخطار  و ۲ امتیاز برای حریفش خواهد بود و طبق مقررات جدید قاضی و رئیس تشک همراه این اخطار حرف L ( از کلمه Leg) را برای بخاطر داشتن نحوه خطا، در برگه داوری ثبت می کنند  و اگر همان  کشتی گیر  مجددا بر روی مهاجم  مرتکب خطای پا  شود دیسکالیفه از  آن مسابقه  خواهد شد (بازنده از آن مسابقه) و برای دوره های بعدی در جدول مسابقات باقی خواهد ماند.


۲- فرار از تشک‌ و یا  ‌هرنوع خطایی توسط مدافع  بر روی کشتی گیر مهاجم در حالت پل و یا خطر در هر دو رشته کشتی آزاد و فر نگی با اخطار و دو امتیاز برای حریفش و ادامه کشتی نیز در مرکز تشک و در حالت خاک خواهد بود.


۴- در صورتی  که کمتر از ۳۰ ثانیه به پایان وقت قانونی یک مسابقه باقی مانده باشد برای مجازات فرار  از فن می بایست هر سه داور (داور وسط، قاضی و رئیس تشک) هم رای باشند.


۵- در صورتی که مدافع در حالت خاک در حال فرار از فن باشد داور می بایست با صدای بلند کلمه Place  را بعنوان تذکر به کشتی گیر مدافع بگوید و در صورت عدم توجه به این تذکر و ادامه فرار از فن،  کشتی گیر خاطی با اخطار و امتیاز (آزاد با یک امتیاز و فرنگی با دو امتیاز) مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.


۶- وزن کشی روز اول  برای هر گروه وزنی در صبح روز مسابقات  به مدت ۳۰ دقیقه  و در روز دوم که مختص به کشتی گیران فینالیست و کشتی گیران بازنده که در شانس مجدد حضور دارند به مدت ۱۵ دقیقه خواهد بود.


۷- در سه مورد ضربه فنی، کم کاری و اخطارها، رئیس تشک می تواند بدون مشورت با داور و قاضی با نشان دادن راکت سفید رای آنان را مردود نماید.
علاوه بر نکات مهم اشاره شده در این کلینیک دو روزه،  کلیه قوانین و مقررات داوری با نمایش فیلم های آموزشی تهیه شده توسط اتحادیه جهانی کشتی با حضور مدرسین فدراسیون جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما