ارتباط نزدیک نباشد نمی‌توانیم نتیجه مدنظر را بگیریم؛

صانعی: اصل فعالیت‌ دفتر حراست پیشگیری، حاکم کردن، رفتار انقلابی و اسلامی است

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۱:۴۴
کد خبر: ۸۳۷۹۰۹
صانعی: اصل فعالیت‌ دفتر حراست پیشگیری، حاکم کردن، رفتار انقلابی و اسلامی است
سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و‌جوانان اصل فعالیت‌های این دفتر را پیشگیری، حاکم کردن، رفتار انقلابی و اسلامی در حوزه حراست عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس صانعی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به مناسبت آغاز هفته سربازان گمنام ضمن قدرشناسی از زحمات مجموعه کارشناسان حراست و تبریک هفته سربازان گمنام با اشاره به حساسیت فعالیت این دفتر در حوزه برون مرزی اظهار داشت: یکی از تکالیف ما برای اعزام ورزشکاران به سفرهای برون مرزی نظارت لازم‌ با دیدگاه سیانتی وامنیتی است.

وی افزود: سیانتی از این ‌حیث که همکاران ما تیم‌ها را همراهی و‌نظارت می‌کنند ‌تا در اعزام‌ها دچار حواشی نشوند و این نظارت از فرودگاه در حین اعزام، طول سفر و بازگشت به وطن است.

سرپرست اداره کل حراست ورزش و جوانان ایران با تاکید براینکه تمامی کارشناسان این بخش آموزش‌های لازم را دیدند، خاطر نشان ساخت: ما نماینده جمهوری اسلامی ایران هستیم ومی‌بایست الزامات پوششی، سیاسی و فرهنگی را رعایت کنیم تا در کشور میزبان دچار مشکل نشویم.

صانعی در ادامه با مورد تاکید قرار دادن ماموریت ذاتی و اصلی نمایندگان حراست در سفرهای برون مرزی ورزشکاران توضیحاتی را ‌پیرامون مشارکت آن‌ها برای تسهیل امور مربوط به تیم‌ها ارایه کرد و افزود: وظیفه ذاتی نمایندگان حراست امر نظارت و موارد امنیتی است،  که به آن‌ها سپرده شده  تا خدای ناکرده افراد سرویس‌های امنیتی سایر کشورها  به  تیم‌ها یا کاروان اعزامی نزدیک نشوند.

وی توضیح داد: در سفرهای برون مرزی هدف سرویس‌های امنیتی ورزشکاران هستند و آن‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله شغل، تحصیلات و ... شرایط زندگی بهتر به ورزشکاران کشورمان نزدیک می‌شوند.

سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و‌جوانان بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات این پیشنهادات ورزشکاران‌ ما را تحت تاثیر قرارمی‌دهد، شاید شنیده باشید که تعدادی از آن‌ها چند ماه را در کشور میزبان ماندگار شدند اما با گفت وگوهایی که باخانواده ورزشکار و ‌خود ورزشکار انجام دادیم ۷۵ درصد پذیرفتند و به کشور بازگشتند. هم اکنون بدون هیچ‌ محدودیتی فعالیت ورزشی خود را پیگیری می‌کنند.

او در ادامه نکاتی را پیرامون آموزش‌هایی که به کارشناسان ارائه می‌شود بیان کرد و‌ اضهار داشت: تمامی این آموزش‌ها با توجه به شرایط روز، به روزرسانی می‌شود، ضمن اینکه آموزش موردی هم داریم و به عنوان نماینده حراست موظف به پیگیری امور هستیم.

صانعی ارتباط عاطفی، صمیمی و‌نزدیک‌ با ورزشکاران را یکی از توصیه‌های پیش از سفر به نمایندگان حراست اعلام کرد وادامه داد: دلیل این امر را احساس امنیت برای ورزشکار، کادرفنی و‌همراهان عنوان کرد. تجربه به ما ثابت کرده که اگر ارتباط نزدیک و صمیمی نباشد، نمی‌توانیم به نتیجه مدنظر دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: چنانچه در طول سفر به رقابت‌های برون مرزی، مساله‌ی غیر عادی برای هریک از ورزشکاران پیش آمد، سریعا به نمایندگان حراست ،سرپرستان و ...اطلاع دهند. چنانچه توسط نیروهای امنیتی آن کشور دستگیر شدند جزاطلاعات شخصی، موارد دیگری را بیان نکنند و خواستار حضور نماینده سفارت باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز