دکتر مسعود سلطانی‌فر:

اقدامات اخیر ترامپ باعث تقویت غرور ملی شد/ آماده انتقال قدرت به جوانان هستیم/ منبع اعتبارات پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه‌های هواداری تامین می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۳۵۵
اقدامات اخیر ترامپ باعث تقویت غرور ملی شد/ آماده انتقال قدرت به جوانان هستیم/ منبع اعتبارات پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه‌های هواداری تامین می‌شود
وزیر ورزش و جوانان گفت: اقدامات اخیر ترامپ در تحریم سپاه و کاهش قروش نفت ایران باعث تقویت غرور ملی شد و باز هم آمریکا ناکام ماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در دیدار با سمن‌ها و خانواده ورزش استان اظهار کرد: بارش‌های اخیر در برخی از استان‌ها به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرد اما در جریان همین اتفاقات شاهد وحدت و همدلی مردم در کمک به سیل‌زدگان بودیم.

وی با بیان اینکه مردم در حماسه‌ای با شکوه باعث شدند از آلام سیل‌زدگان کاسته شود گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مثل همیشه در کمک به مردم حضور جهادی داشت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه آمریکا با قراردادن نام سپاه در گروه تروریستی به هدف خود دست نیافت و جز این هم انتظاری نمی‌رفت گفت: مردم در صحنه دفاع از سپاه نیز حاضر شدند و بار دیگر شاهد تحکیم وحدت و همدلی بین ملت بودیم.

وی تصریح کرد: مردم با تمام توان به صحنه آمدند و از نهادی که همواره از تمامیت ملی و ارزش‌های کشور دفاع کرده، پشتیبانی کردند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه سپاه بیش از گذشته در دل مردم جا گرفت تأکید کرد: اقدامات اخیر ترامپ در تحریم سپاه و کاهش قروش نفت ایران باعث تقویت غرور ملی شد و باز هم آمریکا ناکام ماند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، حدود 60 سمن در کشور فعال بودند، افزود: این تعداد اکنون به 2 هزار سمن رسیده که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به چهار هزار مورد افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان تاثیر ورزش را در جامعه مورد توجه قرار داد و گفت: ورزش با تاثیر اجتماعی بالا در ایجاد وحدت و غرور ملی نقش چشمگیری دارد به طوریکه هیچ عرصه ای مثل ورزش را نمی توان یافت که با پیروزی و افتخارآفرینی یک تیم و یک ورزشکار تا این حد دل یک ملت شاد و با بازتاب اجتماعی زیاد همراه شود.

سلطانی فر در ادامه هزینه 16 تیم لیگ برتری فوتبال را بالغ بر 600 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: فوتبال جامعه مخاطب گسترده ای دارد و هزینه کل تیم های لیگ برتری هم در حالی600میلیارد تومان است که این میزان اوقات فراغت بیش از 50 میلیون نفر را با یک ابزار سالم و خوب در طول یکسال پر می کند و موجب شادی و نشاط مردم می شود.

وی خاطر نشان کرد: منبع اعتبارات آنها از جمله پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه های هواداری تامین می شود و دولت هیچ هزینه ای برای این موضوع نمی کند در حالی که ورزش تاثرات سازندگی و اجتماعی بالا در شکور دارد و در جسم و روح مردم موثر واقع می شود.

سلطانی فر سال 97 را سال پر بارو پر مدالی برای ورزش کشور دانست نام برد و گفت: سال گذشته با موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه آغاز شد و در حالی که در گروه مرگ قرار داشتیم بر خلاف تصور برخی ها نه کیسه گل شدیم و نه اینکه نتایج بدی گرفتیم بلکه بهترین و درخشانترین نتیجه تاریخ حضور ایران در جام جهانی فوتبال بدست آمد.

وی ادامه داد: در بازی های آسیایی هم با 62 مدال بیشترین تعداد مدال در بازی های آسیایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را بدست آوردیم و حتی در برخی از رشته ها بعد از سال ها موفق به کسب مدال شدیم بطوریکه در واترپلو بعد از 44 سال و در تنیس روی میز پس از 52 سال به مدال دست یافتیم و در کبدی تیم های آقایان و بانوان ما دو مدال ارزشمند طلا را در حضور هندوستان قهرمان جهان این رشته بدست آوردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بازی های پاراآسیایی هم موفقیت قابل توجهی بدست آوردیم و بعد از دو دوره قرار گرفتن در جایگاه چهارم به مکان سوم صعود کردیم. در بازی های المپیک جوانان هم به نسبت دوره قبل یازده – دوازده رده صعود داشتیم.

وی سال 98 را سالی سرنوشت برای ورزش کشور دانست و افزود: امسال با توجه به کسب سهمیه المپیک سال سخت و سرنوشت سازی برای کشور است و امیدواریم با تلاش ورزشکاران و حمایت مسئولان بتوانیم عملکرد درخشان در المپیک 2020 داشته باشیم.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به واگذاری مسولیت ها به جوانان ادامه داد: ایران در حال تحولی بزرگ در نظام اداری اش قرار دارد، مدیران چهار دهه گذشته کم کم جای خود را به جوانان می دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: عزم و اراده نظام بر انتقال قدرت از نسل فعلی به نسل جوان است؛ حرکتی که از دو سه سال گذشته آغاز شده است و روز به روز جدیت بیشتری پیدا می‌کند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه انتقال قدرت باید همراه با انتقال تجربه باشد، گفت: انتقال قدرت با حرکت آهسته انجام می‌شد اما اکنون در حال سرعت گرفتن است تا نسل جوان وارد میدان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز