حمید اسکندریون در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رکورد شناگران به زمان مد نظر ما بسیار نزدیک بود/ امیدوار به کسب سهمیه جهانی و المپیک هستیم

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۷:۳۷:۲۵
کد خبر: ۸۳۹۳۵۰
رکورد شناگران به زمان مد نظر ما بسیار نزدیک بود/ امیدوار به کسب سهمیه جهانی و المپیک هستیم
رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا گفت: با وجود این که اول فصل بود، خوشبختانه بچه‌ها رکوردهای بسیار خوبی را ثبت کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حمید اسکندریون، رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم ملی شنا ایران در مسابقات بین‌المللی شنا مالزی بیان کرد: مسابقات مالزی اولین مرحله ورودی کسب سهمیه المپیک است و باتوجه به این که فصل تازه شروع شده، انتظار رکوردهای بسیار عالی از بچه‌ها نداشتیم. خوشبختانه رکوردهای شناگران نزدیک به زمان‌های مد نظر ما بود.

وی افزود: قبل از مسابقات مهدی انصاری مصدومیت جزئی داشت که خداراشکر برطرف شد و توانست رکوردهای قابل قبول را به‌دست آورد. انصاری در طول این رقابت‌ها از ناحیه کمر دچار مشکل شد و به همین دلیل از حضور در ماده 50 متر قورباغه انصراف داد. در حال حاضر شرایط خوبی دارد و مشکل خاصی وجود ندارد.

اسکندریون عنوان کرد: در این دوره از مسابقات در هر ماده فقط 2نفر خارجی مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب می‌کنند و 6 نفر دیگر از کشور میزبان هستند. بنیامین قره‌حسنلو هم در رشته 50 متر آزاد به عنوان نفر دوم راهی فینال شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا اظهار داشت: امیدواریم در مسابقات پیش‌رو بچه‌ها بتوانند سهمیه المپیک 2020 را کسب کنند. طبق سیاست کادر فنی، تیم ملی شنا در این مسابقات به عنوان یک رقابت مقدماتی شرکت کرد. سینا غلامپور یکی از شناگرهای خوب ایران در اردوی آمادگی کشور تایلند به سر می‌برد و قرار است اوایل تیرماه در مسابقات سنگاپور شرکت کند. در صورتی که شناگرهای دیگر به آمادگی لازم ‌برسند به رقابت‌های کرواسی اعزام می‌شوند. این تورنمنت آخرین مرحله ورودی مسابقات جهانی است که در صورت راهیابی برای رقابت‌های ورودی المپیک 2020 آماده خواهند شد.

وی در پایان گفت: سه شناگر بسیار خوب داریم که امیدواریم بتوانند در مرحله نخست به مسابقات جهانی و بعد از آن به المپیک 2020 توکیو راه پیدا کنند. در آخرین مسابقات جهانی که ما حضور داشتیم بیش از 187 کشور حضور داشتند که فقط 11 تای آن‌ها مدال گرفتند، سطح شنا کشورهای آمریکا و چین بسیار بالاست و اختلاف زیادی وجود دارد. اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم رکوردهای بچه‌ها به سطح جهانی نزدیک‌تر شود.

نظر شما