مرجان محمودی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

موفقیت یزدانی پتانسیل بالای رکابزنان ایران را نشان داد/ رکاب زدن در مسابقات اروپایی تجربه بزرگی است/ در کسب مدال برنز شانس دخیل نبود

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۷:۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۳۹۵۵۲
موفقیت یزدانی پتانسیل بالای رکابزنان ایران را نشان داد/ رکاب زدن در مسابقات اروپایی تجربه بزرگی است/ در کسب مدال برنز شانس دخیل نبود
نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران گفت: مدال برنز سمیه یزدانی تاریخ‌ساز شد و این پتانسیل بانوان ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرجان محمودی، نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص کسب اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری ایران توسط سمیه یزدانی در مسابقات قهرمانی آسیا جاده ازبکستان بیان کرد: بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بخش استقامت جاده تا به حال موفق به کسب مدال نشده بودند و مدال سمیه یزدانی تاریخ‌ساز شد. رشته استقامت جاده، یکی از رشته‌های بسیار سنگین دوچرخه‌سواری است، این مدال پتانسیل بانوان رکابزن ایرانی نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ما در رشته‌های کوهستان، استقامت و نیمه استقامت پتانسیل بیشتری داریم و باید تمرکز اصلی ما روی این بخش باشد. باید ورزشکاران این بخش را بیشتر حمایت کنیم تا مثل فرانک پرتوآذر و سمیه یزدانی موفق شوند.

وی افزود: در کسب مدال برنز یزدانی شانسی دخیل نبوده، سال قبل از المپیک است و نفرات برتر با تمام توان جهت کسب سهمیه المپیک حاضر شدند. 64 رکابزن در این مسابقه شرکت کردند، یعنی هم از لحاظ تعداد رکابزنان و قدرت آن‌ها می‌توان گفت رقابت سطح بالایی بوده است.

محمودی خاطرنشان ساخت: ورزشکاران نوجوان و نونهالی که در مسابقات استعدادیابی شناسایی می‌شوند و در استان‌های خود زیر نظر مربیان و کمیته استعدادیابی فدراسیون فعالیت می‌کنند، در آینده راه پرتوآذر و یزدانی را ادامه خواهند داد تا پشتوانه‌ی تیم ملی ایران باشند.

نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرد: بعد از مشخص شدن رنکینگ یزدانی و طبق آن اگر شانسی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو داشته باشد برنامه‌ریزی خواهد شد. اگر شانسی برای کسب سهمیه المپیک 2020 نداشته باشد، برنامه خود را برای کسب سهمیه المپیک 2024 پیش می‌بریم. امیدواریم سمیه یزدانی هم بتواند امتیاز کسب کند و سهمیه المپیک 2020 را بدست بیاورد.

محمودی اظهار داشت: یزدانی در اردو آمادگی بازی‌های آسیایی جاکارتا در یک حادثه آسیب دید و چون فاصله کمی تا بازی‌ها مانده بود، مسابقات را از دست داد. پیش بینی بسیار سخت است و هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد اما با روحیه‌ای که از یزدانی می‌شناسم اگر به آن رقابت‌ها می‌رسید، قطعا نتیجه بسیار خوبی می‌گرفت.

وی در پایان گفت: ماندانا دهقان دیگر بانوی رکابزن تیم ملی ایران، عملکرد بسیار خوبی در این مسابقات داشت. دهقان یکی از ورزشکاران خوب تیم ملی است که تا هفته آینده به تیم هلندی خود می‌پیوندد و آن‌جا زیر نظر مربیان تیم فعالیت خواهد کرد. رکاب زدن در مسابقات اروپایی تجربه بسیار بزرگی است و امیدوارم دهقان هم در آینده بر روی سکوهای قهرمانی برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز