علی لطیفی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آبی‌پوشان در استراتژی مشکل دارند/ استقلال ناکامی‌ها را در آسیا می‌تواند جبران کند/ در شرایط کنونی تغییر سرمربی به صلاح نیست

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۵:۴۲:۲۱
کد خبر: ۸۳۹۵۸۰
آبی‌پوشان در استراتژی مشکل دارند/ استقلال ناکامی‌ها را در آسیا می‌تواند جبران کند/ در شرایط کنونی تغییر سرمربی به صلاح نیست
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: استقلال تیم پرمهره ای است و می تواند در آسیا هم موفق باشد، به شرط اینکه حداقل در این چند بازی با یک ترکیب ثابت بازی کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال پیرامون باخت تیم فوتبال استقلال مقابل پدیده به خبرنگار برنا گفت: روی هم رفته شاهد بازی جذاب و قشنگی بودیم، دو تیم موقعیت‌های خوبی را ایجاد و تهاجمی بازی کردند و درباره نتیجه هم استقلال می‌توانست مساوی کند اما این مهم رخ نداد.

مهاجم پیشین استقلال با انتقاد از ترکیب استقلال اظهار کرد: زمانی است که شما به دلیل محرومیت و مصدومیت یک بازیکن را در اختیار ندارید و برای یک بازی بازیکن دیگری را جابجا می‌کنید. به طور مثال یک وینگر را مهاجم می‌کنید و یا اینکه به دلیل محدودیت از یک بازیکن در طول فصل به صورت ثابت استفاده می‌کنید. اما متاسفانه آقای شفر در هر بازی دست به تغییرات می‌زند و ضمن اینکه به نظرم استقلال استراتژی صحیحی در بازی‌هایش ندارد و می‌توان گفت هنوز ترکیب ثابت تیمش را پیدا نکرده است. آن‌هم تیمی که در هرپست دوبازیکن تاپ ایران را دارد، استقلال تیم بسیار پرمهره‌ای است.

مربی و کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه عنوان کرد: استراتژی به این معنی است که شما باید در هر بازی حریفتان را آنالیز کنید و سیستم بازی خود را بر همان اساس بچینید. استقلال در طول این فصل هر وقت عقب افتاده پلان دومی و یا همان پلن B برای بازی نداشته و این به طور مستقیم به سرمربی باز می‌گردد. البته اینکه دستیاران شفر تا چه حد دستشان باز است و به او مشورت می‌دهند هم یک مسئله است! اگر او موردی را فراموش کند آیا مربیان به او یادآوری می‌کنند. تردیدی وجود ندارد که مسولیت نتایج و عملکرد استقلال بر عهده شخص سرمربی است.

وی درخصوص تعویض شجاعیان در نیمه نخست بازی مقابل پدیده گفت: تعویض در نیمه اول یعنی شما به اشتباه خودت اذعان داشتی اما تعویض در دقیقه 43 هیچ معنایی ندارد و نتیجه آن این است که بازیکن تحقیر می‌شود و به شدت با این موضوع مخالفم. شفر می‌توانست 2 دقیقه صبر کند و در آغاز نیمه دوم تغییر خود را صورت می‌داد. البته شجاعیان هم مانند چند بازیکن دیگر در این بازی در پست اصلی خود بازی نمی‌کرد. وقتی می‌گویم استرتژی ایراد دارد یعنی تیم هوشمندانه هم بازی نمی‌کند، شاید بازی رفت مقابل الهلال تنها بازی بود که در این فصل من دیدم تیم شفر هوشمندانه و اقتصادی بازی می‌کند. استقلال در تغییر تاکتیک مشکل دارد و اصولا وقتی بازیکنان به طور ثابت کنار هم توپ نزنند هماهنگی و عوض کردن تاکتیک تیم در طول بازی کار سختی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش فرهاد مجید می‌تواند در این برهه در استقلال جایگزین شفر شود و اصلا آیا او با کنار گذاشتن شفر موافق است یا خیر گفت: من فرهاد مجیدی را خیلی دوست دارم و معتقدم او هنوز به آن پختگی که بتواند سرمربی استقلال بشود نرسیده و مانند دایی در تیم ملی و منصوریان در استقلال او را به نوعی می‌سوزانیم. اما اگر دست من باشد در پایان فصل با توافق با شفر کار را به اتمام می‌رساندم و برای جایگزین او یک مربی خارجی دیگر می‌آوردم.

لطیفی بیان کرد: فوتبال ما شباهت زیادی به فوتبال فرانسه دارد و مربیان فرانسوی می‌توانند در فوتبال ما موفق باشند. البته به هیچ وجه منظورم این نیست که یک مربی گرانقیمت بخریم، خیر یک مربی معمولی و حتی یک مربی کروات هم می‌تواند موفق باشد چرا که آنها به جامعه ما آشنایی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش کدام تیم قهرمان می‌شود تصریح کرد: اگر مصاحبه‌های من در سال گذشته را هم بخوانید گفته بودم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. به هر حال نکته مهم این است که استقلال چند بازی تا پایان فصل دارد و باید با قدرت کار را به جلو ببرد. استقلال تیم پر‌مهره‌ای است و می‌تواند در آسیا موفق باشد، به شرط اینکه حداقل در این چند بازی با یک ترکیب ثابت بازی کند. علی منصوریان را نیز خیلی دوست داشتم و تنها انتقاد من از تیم او این بود که او هم ترکیب ثابتی در استقلال نتوانسته بود ارائه کند.

نظر شما