عبدالحمید احمدی:

حل مسائل و مشکلات فرهنگی ورزشگاه‌های کشور باید دغدغه تمام نهادهای مرتبط باشد

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۳:۰۲:۳۱
کد خبر: ۸۳۹۹۲۵
حل مسائل و مشکلات فرهنگی ورزشگاه‌های کشور باید دغدغه تمام نهادهای مرتبط باشد
بیست و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور صبح امروز به ریاست معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در ابتدای این جلسه با اشاره به حضور گسترده جامعه ورزش در شرایط خاص ابتدای سال گفت: نزول رحمت الهی در شروع سال جدید باعث تامین منابع آبی کشور بعد از یک دوره خشکسالی شد اما متاسفانه خسارت هایی را هم در بعضی استان ها در پی داشت که باعث شد همه کشور برای کمک به سیل زدگان بسیج شوند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از ابتدای وقوع این سیل در نقاط مختلف جامعه ورزش به طرز قابل توجهی در کنار حادثه دیدگان بود. در بخش امداد و نجات فدراسیون ها و هیات های ورزشی به خوبی به یاری سیل زدگان رفتند. قهرمانان ورزشی هم در موضوع جمع آوری کمک های مردمی برای نقاط سیل زده حضور کسترده ای داشتند و کاروان های متعددی از جای جای کشور به این مناطق ارسال شد.

وی افزود: بیش از 500 مراسم گلریزان در استان های مختلف و توسط بخش های مختلف ورزش کشور انجام شد. فقط در یک نمونه اکران عمومی فیلم جهان پهلوان تختی را در بازار بزرگ تهران داشتیم که حدود دو و نیم میلیارد تومان با همکاری هلال احمر و کمیته امداد جمع آوری شد و هنوز هم کمک های جامعه ورزش برای بازسازی مناطق سیل زده ادامه دارد.

احمدی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات به وجود آمده در استادیوم های فوتبال گفت: متاسفانه این موارد انعکاس مناسبی در افکار عمومی و جامعه ندارد و زیبنده ورزشگاه ها و محیط ورزش نیست. درست است که رقابت فشرده ای برای مقام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال وجود دارد اما این فشردگی و حساسیت به هیج وجه دلیلی برای توجیه این رفتارها نیست و باید مدیریت شود. در دیدار تراکتورسازی و پیکان و همچنین پرسپولیس و سپاهان شاهد اتفاقاتی بودیم که با روح ورزش سازگاری ندارد.

وی تاکید کرد: هتاکی، فحاشی، جنجال و هرآنچه که باعث ایجاد بدبینی در ورزش و تاثیر منفی در روحیه مردم می شود تبعات منفی بسیاری دارد و باید دغدغه تمام نهادهای مرتبط باشد. ما علاوه بر مدیریت برگزاری یک رویداد باید ابزاری برای کنترل ورزشگاه ها، مدیریت رفتار ورزشکاران و مربیان و همچنین مدیریت رفتار تماشاگران داشته باشیم.

احمدی در پایان با اشاره به افتتاح فاز اول موزه ملی ورزش در نیمه ماه مبارک رمضان گفت: این موزه با مشارکت و همکاری نزدیک کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان در حال راه اندازی است و گام های بزرگی در این خصوص برداشته شده است. نیاز به تاسیس موزه ملی ورزش با توجه به عقبه 100 سال ورزش مدرن و تاریخ و تمدن غنی به شدت در کشور حس می شدکه از سایر دستگاه های کشور هم دعوت می کنیم چنانچه مورد متناسبی با آن دارند در جهت غنای این موزه و متناسب با اهداف آن سهمی در موزه ملی ورزش داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز