مهدی انصاری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

باید در مسابقات متعددی شرکت کنیم/ اگر کمک‌های روانی کادرفنی نبود به فینال هم نمی‌رسیدم

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۶:۱۶:۲۷
کد خبر: ۸۴۰۵۷۷
باید در مسابقات متعددی شرکت کنیم/ اگر کمک‌های روانی کادرفنی نبود به فینال هم نمی‌رسیدم
دارنده مدال نقره مسابقات شنا گفت: دیر به مسابقات اعزام شدیم و زمان کمی برای ریکاوری داشتیم اما کادر فنی از نظر روانی کمک بزرگی به ما کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهدی انصاری، دارنده مدال نقره مسابقات شنا بین المللی مالزی در رشته 50 متر پروانه در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص این مسابقات بیان کرد: شرایط برای کسب سهمیه المپیک نسبت به 4 سال گذشته متفاوت شده است. از نظر اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد و بودجه کاهش پیدا کرده، با این وجود فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند که به نحو احسن تدارکات را برای ما فراهم کند. از زمانی که آقای سمیع‌زاده به عنوان مدیر تیم‌های ملی شنا منصوب شد، مربیان خوب کشور را دور هم جمع کرد و این باعث شده یک همدلی میان مربیان باشد و نسبت به قبل پیشرفت بهتری داشته باشیم. در نتایج لیگ‌ها یا مسابقات خارجی کاملا مشخص است که رکوردهای ما با ورودی المپیک 20 یا 30 صدم ثانیه فاصله دارد.

وی افزود: مسابقات بین المللی شنا مالزی را با شرایطی که در آمادگی بدنی کامل قرار نداشتیم، شرکت کردیم، این رکوردها پیک اصلی‌ ما نیست و سعی داریم برای اصلی‌ترین مسابقه آماده شویم. شرایط خوب است و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم.

انصاری ادامه داد: ما کمی دیر به مسابقات مالزی اعزام شدیم، شرایط آب و هوایی، تغییر ساعت و موارد زیادی وجود داشت. بعد از 8 ساعت پرواز با 3 ساعت و نیم اختلاف ساعت وقتی به هتل رسیدیم من حدودا 9 ساعت برای استراحت و ریکاوری زمان داشتم. به همین دلیل در 100 متر پروانه از ناحیه کمر آسیب دیدم و معاینات نشان می‌دهد که دچار مشکل دیسک کمر شدم. مسابقه سختی بود و فشار زیادی به کمر من وارد شد، همه برای ثبت بهترین رکورد شرکت کرده بودند. در مرحله مقدماتی فشار زیادی آوردم و باید به دور نهایی می‌رسیدم و در فینال هم دوباره فشار زیادی آوردم و این باعث شد که از ناحیه کمر دچار آسیب شوم.

پروانه‌رو ایران عنوان کرد: درد شدیدی داشتم و قرار بود از 50 متر پروانه و همه ماده‌های دیگر انصراف دهم. به کمک آقای مهری روان‌شناس تیم ملی، که اگر نبود حتی به فینال نمی‌رسیدم، از نظر روانی کمی با ما کار کرد و فشاری که روی من بود کم شد. آقای مهری و هم آقای مشتاق از نظر روحی خیلی با ما کار کردند، علاوه بر آن به من و بنیامین قره‌حسنلو مایو جمر که آخرین مدل مایو بود و حدود 8 میلیون هزینه آن است، هدیه دادند. لطف بزرگی بود و فکر نمی‌کردم این کار را برای ما انجام دهند.

وی اظهار کرد: باید در مسابقات متعددی شرکت کنیم، شناگرهای زیادی هستند که در یک المپیک مدال می‌گیرند حتی تا دو دوره بعد رکورد ورودی المپیک را هم ثبت نمی‌کنند. اما کنار گذاشته نمی‌شود و پشت سر هم به مسابقات مختلف اعزام می‌شود. خوب می‌شود اگر هر دو ماه یک بار به یک مسابقه اعزام شویم.

انصاری در پایان گفت: یکی از شناگرهای مالزیایی که قهرمان المپیک و کسی  که بعد از سال‌ها مایکل فلپس را در 100 پروانه گرفت، سال گذشته در همین تورنمنت حضور داشت. قرار بود امسال هم  شرکت کند اما نتوانسته بود در این دوره از رقابت‌ها باشد. تا 15 روز قبل از المپیک 2020 توکیو، زمان داریم تا برای کسب امتیاز سهمیه المپیک در مسابقات شرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز