آغاز به کار آزمایشی پیست اسکیت روی یخ ایران؛

تحقق رویای ۳۰ ساله تا برگزاری تورنمنتی با جوایز هیجان انگیز

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۰:۳۸:۲۷
کد خبر: ۸۴۱۶۳۸
تحقق رویای ۳۰ ساله تا برگزاری تورنمنتی با جوایز هیجان انگیز
سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی ایران گفت: آغاز به کار پیست اسکیت روی یخ آیس باکس در مجموعه بازار بزرگ ایران تحقق یک رویای 30 ساله است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپپیک، پس از اتمام نخستین تمرین تیم ملی هاکی روی یخ ایران که در مجموعه تازه تاسیس اسکیت روی یخ ایران مال تهران برگزار شد، کاوه صدقی سرمربی تیم‌های ملی اسکیت هاکی کشورمان بیان کرد: جا دارد به نوبه خودم و به نمایندگی از فدراسیون اسکیت، کمیته ملی المپیک و کمیسیون ورزش یونسکو از بنیانگذارهای مجموعه ایران مال که این رویا را به حقیقت بدل کردند، تشکر و قدردانی ‎کنم.

30 سال یک آرزو را دنبال کردیم

وی افزود: وقتی 30 سال پیش و در سال 69 وارد اسکیت شدم، همواره من و تمامی جامعه اسکیت ایران، آرزویی در سر داشتیم و 30 سال یک آرزو را دنبال کردیم. تمامی بازیکنان رولر اسکیت، ورزش خودشان را با آرزو اسکیت کردن بر روی یخ ادامه دادند که امروز این آرزو برآورده شد.

ایس باکس نماد پیشرفت است

عضو کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک یادآور شد: آغاز به کار زمین اسکیت روی یخ ایس باکس در تهران، نه تنها جامعه اسکیت ایران را به آرزوی خودش رساند، بلکه کاری خواهد کرد که جامعه ورزش جهان، ورزش ایران را با چشم خریدار نگاه کند. ورزش هاکی روی یخ نشان پیشرفت و توسعه کشورمان است. این زمین امروز فقط یک زمین اسکیت یخ نیست، این زمین نماد یک پیشرفت است.

ایس باکس با استانداردهای IOC همخوانی دارد

عضو کمیسیون ورزش یونسکو تاکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی، سالن 12 هزار نفری آزادی را داشتیم که از آن استفاده‌ای تا به امروز صورت نگرفته است و حالا ایران عزیز ما یک زمین استاندارد رسمی هاکی و اسکیت روی یخ را در اختیار دارد. زمینی که با استانداردهای کمیته بین‎المللی المپیک و فدراسیون جهانی هاکی روی یخ همخوانی دارد.

افتخار اول به تیم ملی هاکی روی یخ رسید

عضو هیات رئیسه فدراسیون اسکیت در خصوص نخستین تمرین تیم ملی هاکی روی یخ ایران خاطرنشان کرد: اینکه چه کسی برای نخستین بار وارد این زمین شود، افتخاری محسوب می‎شد. با وجود اینکه هنوز امکانات حاشیه‎ای زمین اسکیت روی یخ کامل نیست و مجموعه آماده بهره برداری نبود، این افتخار نصیب تیم ملی هاکی جوانان و بزرگسالان کشورمان شد. در تست رسمی امروز، زمین اسکیت یخ ما نشان داد که بالاترین کیفیت‎های دنیا را دارد.

تعجب سرمربی تیم ملی آلمان از کیفیت زمین

صدقی با اشاره به تعجب کریس مولر از وضعیت زمین ایس باکس تصریح کرد: او سرمربی سابق تیم ملی آلمان است که امروز در کنار ما بود، اعلام کرد بعد از 30 سال که هاکی بازی کردم و بسیاری از زمین‌های دنیا را دیدم، قاطعانه می‎گویم این زیباترین زمین هاکی روی یخی بود که در عمرم مشاهده کردم.

سرآغازی برای یک رشته

صدقی ادامه داد: 3 سال پیش تیم هاکی روی یخ ما در بازی‎های آسیایی زمستانی ژاپن شرکت کرد. در شرایطی که زمین یخی نداشتیم به این رویداد رفتیم و متاسفانه موفقیتی هم حاصل نشد، اما امروز یک سرآغاز است. سرآغازی برای نوشتن تاریخ یک رشته ورزشی در ایران عزیز. بچه‌های ما در رشته اینلاین هاکی این فرصت را دارند که بتوانند در هاکی روی یخ، ورزش خودشان را ادامه بدهند. هاکی روی یخ یک فدراسیون جهانی مجزا دارد و یک رشته المپیکی است. گردش مالی بالایی در این رشته مشاهده می‎شود و لیگ‌های معتبری به اسم‎های NHL  (هاکی روی یخ آمریکا) و KHL (هاکی روی یخ اروپا) در این رشته وجود دارد.

پوشش هاکی روی یخ کاملا با استانداردهای فرهنگی ما سازگاری دارد

سرمربی تیم‎های ملی هاکی روی یخ ایران با اشاره به چگونگی فعالیت بانوان در این رشته بیان کرد: پوشش ورزشکاران هاکی و نوع تجهیزاتی که آن‌ها استفاده می‎کنند، کاملا با مبانی فرهنگی و اسلامی کشورمان سازگاری دارد. پوشش‎ این رشته  به نوعی است که هیچ قسمتی از بدن ورزشکاران مشخص نمی‎شود. گاردهایی که بازیکنان از آنها استفاده می‎کنند به نوعی است که نمی‌توان تشخیص داد تیمی که در زمین حضور دارد، تیم زنان است یا مردان.

برگزاری مسابقات جام رمضان برای کودکان زیر 10 سال

عضو کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان رقابت‎های جام رمضان را برای رده سنی زیر 10 سال برگزار خواهیم کرد. مجموعه اسکیت روی یخ که با نام ایس باکس فعالیت خواهد کرد، هنوز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار نگرفته است. برای بهره برداری کامل زمین، حدودا به یک ماه زمان نیاز است. اما در ماه مبارک رمضان و پس از اقامه نماز مغرب و عشا زمین 2 ساعت و به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران رده سنی زیر 10 سال قرار می‎گیرد.

برگزاری تورنمنت بین‎المللی با جوایز هیجان انگیز

وی در پایان گفت: برنامه بعدی ما در پیست ایس باکس این است که تورنمتی بین‎المللی را میزبانی کنیم. از برخی کشورهای آسیایی و اروپایی برای حضور در این رقابت 4 جانبه دعوت به عمل آوردیم. طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، یک هفته پس از عید سعید فطر، رقابت 4 جانبه ما در تهران برگزار می‎شود. البته مجددا جای تشکر دارد که مجموعه ایران مال جایزه نقدی بالایی برای این رقابت در نظر گرفته است که با این رقم هیجان انگیز، قطعا شاهد حضور 3 تیم خوب در کشورمان خواهیم بود. در این مسابقات هم به صورت رسمی از تیم ملی ایران رونمایی خواهد شد. امروز نخستین تمرین تیم ملی برگزار شد و البته این نکته را نباید فراموش کرد که تعداد زیادی از بازیکنان ایران در کشورهای دیگر زندگی و در لیگ‎های معتبر دنیا شاغل هستند. این نفرات در مسابقات پیش رو به تیم ما خواهند پیوست.

نظر شما