با هدف تبیین ضرورت استفاده از فناوری در ورزش؛

نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با بخش فناوری بنیاد برکت برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۸:۵۲
کد خبر: ۸۴۱۸۵۵
نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با بخش فناوری بنیاد برکت برگزار شد
آکادمی ملی المپیک و بخش فناوری بنیاد برکت در نشستی مشترک و با هدف حمایت از توسعه کاربرد فناوری‌های ورزشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با بخش فناوری بنیاد برکت برگزار شد. در ابتدای این نشست امیری‌نیا نماینده ستاد اجرایی فرمان امام با ذکر مثال‌هایی متعدد و با هدف تبیین ضرورت استفاده از فناوری در ورزش، توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در حوزه فناوری ارائه نمود.

وی افزود: شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در کشور، فرصتی برای تبدیل تهدید مرتبط با تحریم به ایجاد خودباوری و خلاقیت است که نتیجه آن به تولید منتهی خواهد شد.

صالحی معاون تجاری‌سازی معاونت علمی ریاست جمهوری در همین راستا و با اشاره به این موضوع که نیازهای ورزش باید مشخص شود بیان کرد: ما در معاونت علمی از طرح‌هایی حمایت می‌کنیم که بازار آن وجود داشته باشد، چراکه منابع مالی بلاعوض نداریم.

در ادامه قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک گزارشی در خصوص تشکیل و فعالیت مرکز فناوری و نوآوری ورزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ارائه نمود و با ذکر مثال‌هایی به نیازهای گسترده ورزش قهرمانی از نظر فناوری‌های نوین اشاره کرد.

وی همچنین ضرورت این موضوع و آمادگی کمیته ملی المپیک برای توسعه فناوری‌های ورزشی را مورد تأکید قرار داد.

قطبی‌نژاد از فعالیت‌های موسسه دانش‌بنیان برکت که وظیفه سرمایه‌گذاری در حوزه کارآفرینی و مشارکت در کسب و کارهای دانش‌بنیان را به عهده دارد، توضیحاتی را ارائه نموده وعنوان کرد: این موسسه طرح‌هایی با مبالغ کمتر از 100 میلیون تومان را بطور مستقیم حمایت می‌کند و بالاتر از آن با مشارکت سایر نهادها قابل اجرا خواهد بود.

نجیمی دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و الهام شیرزاد مسئول بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی از دیگر سخنرانان این نشست بود که در خصوص فناوری‌های بکار رفته در البسه، کفش، تجهیزات و فضاهای ورزشی، ساخت راکت داخلی در فدراسیون اسکواش و حل مسائل مربوط به انتقال حرارت پوشاک بانوان ورزشکار توضیحاتی را ارائه داد.

در پایان جلسه دو پیشنهاد به شرح زیر توسط اعضاء ارائه و تأیید گردید:

1- تشکیل دپارتمان فناوری ورزشی در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک.

2- بررسی راه‌کارها و امکان سنجی راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک مابین ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جهت توسعه فناوری‌های ورزشی و حمایت از طرح‌ها و پیشنهاد‌های اشخاص و شرکت‌های دانش‌بنیان و تخصصی برای توسعه فناوری‌های ورزشی.

پیش از آغاز این نشست که با حضور صالحی معاون تجاری‌سازی معاونت علمی ریاست جمهوری، امیری‌نیا نماینده ستاد اجرایی فرمان امام، رضایت استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران و عضو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، قطبی‌نژاد نماینده موسسه دانش‌بنیان برکت، نجیمی از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و مدیران مراکز این آکادمی برگزار شد. حاضرین از مراکز و بخش‌های مختلف آکادمی ملی المپیک بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز