محمد کسایی‌پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قطر و فیلیپین حریفان اصلی ما خواهند بود/ بسکتبال سه‌به‌سه ایران می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۷:۳۵:۲۵
کد خبر: ۸۴۱۹۰۶
قطر و فیلیپین حریفان اصلی ما خواهند بود/ بسکتبال سه‌به‌سه ایران می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه به سه گفت: هیچ قدرت سنتی در بسکتبال سه به سه وجود ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی سه به سه کشورمان این روزها آخرین مرحله اردوی خود را برای حضور در مسابقات کاپ آسیا زیر نظر کادر فنی در تالار بسکتبال آزادی پیگیری می‌کند.

محمد کسایی پور، رییس کمیته بسکتبال سه به سه و سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد  آخرین وضعیت تیم برای حضور در این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: مسابقات از خرداد و به میزبانی چین برگزار خواهد شد. تیم بانوان به دلیل رنک بالایی که دارد به صورت مستقیم در بخش کاپ آسیا حضور خواهد داشت اما تیم آقایان به دلیل رنک پایین پس از صعود از مرحله انتخابی می‌تواند در این بخش به میدان برود.

وی ادامه داد: در مرحله انتخابی تیم ملی آقایان با تیم‌های قطر، فیلیپین، تایلند و سامائو همگره است. قطر و فیلیپین از تیم‌های قدرتمندی هستند که به نظر می‌رسد بازی  مقابل این تیم‌ها برای ما کمی دشوار باشد. البته ما تیم‌هایی مانند تایلند و سامائو را نیز دست کم نمی‌گیریم ولی در مجموع در این مرحله رقبای اصلی ما کشورهای قطر و فیلیپین خواهد بود.

کسایی پور اضافه کرد: هیچ قدرت سنتی در بسکتبال سه به سه وجود ندارد. این که اسپانیا جزو بهترین تیم جهان در بخش پنج نفره است دلیلی بر این نیست که بگوییم در بخش سه نفره نیز تیم خوبی دارد. کشورهایی مانند مغولستان، تایلند، قطر و فیلیپین در این بخش حرفی برای گفتن دارد و تیم قطر در سال 2016 عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. بنابراین همگره شدن با این تیم‌ها کمی کار را دشوار می‌کند.

سرمربی تیم ملی افزود: خوشبختانه تیم خوبی داریم. شرایط به گونه‌ای است باید همه تلاش و همت خود را به کار بگیریم تا بتوانیم از گروه خود صعود کنیم. اگر بتوانیم از مرحله انتخابی صعود کنیم  با کشورهای نیوزلند و چین همگره خواهیم بود. این مرحله نیز سختی‌های خاص خودش را دارد. امیدوارم چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی گفت: فکر می‌کنم در یک سال اخیر بسکتبال سه به سه در جهان و حتی در ایران رشد خوبی داشته و نگاه جدیتری به آن شده است. بنابراین باید چه در بخش قهرمانی و چه در بخش همگانی توجه ویژه‌ای به این بخش صورت بگیرد. همه تلاش می‌کنیم این رشته در ایران به جایگاه واقعی خود برسد و بتواند در میادین مدال آوری کند.

کسایی‌پور در مورد اردوهای تیم ملی نیز گفت: مرحله اول به مدت 12 روز برگزار شد. سپس مرحله دوم اردوها با ریزش برخی بازیکن‌ها مجددا ادامه پیدا کرد. این مرحله در واقع سومین و آخرین مرحله اردوهای تیم ملی محسوب می‌شود که تا زمان اعزام به مسابقات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی درمورد نهایی شدن اسامی بازیکن‌های اعزامی به مسابقات بیان کرد: تا زمان شروع مسابقات ما زمان داریم که اسامی نهایی خود را اعلام کنیم. البته فعلا اسم چهار بازیکن اعلام شده ولی امکان تغییر این افراد همچنان وجود دارد و در صورت نیاز می‌توانیم این تغییر را اعمال کنیم.

وی در پایان در مورد قهرمانی نفت آبادان در لیگ برتر امسال نیز گفت: تبریک می‌گویم به این تیم، به نظرم هم تیم نفت و هم تیم شهرداری گرگان در طول فصل بازی خوبی را انجام دادند. به نظرم کمتر کسی فکر می‌کرد این دو تیم بتوانند در فینال حضور پیدا کنند. معتقدم هرچقدر از روزهای ابتدایی لیگ فاصله گرفتیم وضعیت تیم‌ها و در مجموع لیگ بهتر شد. بازی‌ها در مرحله پلی‌آف بسیار جذاب و دیدنی بود. البته امسال شرایط  به گونه‌ای شد که تیم‌ها مانند سال های گذشته نتوانستند بازیکن خارجی جذب کنند. ولی شهرداری گرگان در این فصل به خوبی از بازیکن‌های خارجی استفاده کرد و تیم نفت نیز با همدلی موفق شد با بازیکن‌های داخلی عنوان قهرمانی را کسب کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز