مسعود خلیلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آریانا تنها دو سال است که در رده سنی بزرگسالان فعالیت می‌کند/ به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نزدیک هستیم

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۷:۴۹:۱۸
کد خبر: ۸۴۲۳۳۹
آریانا تنها دو سال است که در رده سنی بزرگسالان فعالیت می‌کند/ به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نزدیک هستیم
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: اگر روانبخش سه مسابقه دیگر را بدون خطا عبور کند، سهمیه المپیک 2020 توکیو را بدست می‌آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری ایران، درخصوص عملکرد آریانا روانبخش در مسابقات سه ستاره بین‌المللی مانهایم آلمان که موفق شد در رشته پرش با اسب رده 150 به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند، در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: نفرات تیم ملی از طرف فدراسیون در تورهای بین‌المللی ثبت‌نام می‌شوند و در این مسابقات شرکت می‌کنند. هدف ما از این رقابت‌ها کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است، اگر سه مسابقه دیگر را بدون خطا عبور کند، این امکان وجود دارد که سهمیه المپیک بدست بیاورد.

وی افزود: روانبخش بعد از این رقابت‌ها راهی مسابقات اتریش خواهد شد، امیدوارم در این تورنمنت هم بتواند مقام خوبی کسب کند تا بتواند به عنوان اولین سوارکار در رشته پرش در این سن کم به المپیک راه پیدا کند. به همین منظور حتی در مسابقات داخلی هم شرکت نمی‌کند با تلاش زیاد برای المپیک می‌جنگد.

خلیلی ادامه داد: آریانا روانبخش تنها دو سال است که در رده سنی بزرگسالان فعالیت می‌کند، قبل از آن در رده سنی جوانان سوارکار بسیار خوبی هم در داخل و هم در خارج کشور بود. وی زیر نظر یکی از بهترین مربی‌ها، جری مولینز به مدت 4 سال در حال فعالیت است.

رئیس فدراسیون سوارکاری عنوان کرد: تا 9 ماه آینده به جز روانبخش سوارکار دیگر مثل سهیلا سهی در رشته درساژ که در مسابقات آسیایی رتبه ششم را کسب کرد و شرایط خوبی هم دارد، فرصت حضور در تورنمنت‌های بیشتر جهت کسب سهمیه المپیک را دارند.

وی گفت: در مسابقات سه ستاره، سوارکارانی از کشورهای آلمان، انگلیس، هلند و سوارکاران برتر دنیا حضور داشتند. نفرات برتر این رقابت‌ها بدون خطا از موانع عبور کردند، روانبخش موفق شده است بدون خطا و با کم‌تریم زمان در جایگاه نخست بایستد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز