محمد صالحی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اسکیت ایران می‌تواند در مسابقات جهانی اسپانیا تاریخ‌ساز شود/ تایکو سکو پرتابی برای من و دیگر ملی‌پوشان خواهد بود

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۶:۰۹:۵۱
کد خبر: ۸۴۲۸۵۹
اسکیت ایران می‌تواند در مسابقات جهانی اسپانیا تاریخ‌ساز شود/ تایکو سکو پرتابی برای من و دیگر ملی‌پوشان خواهد بود
اسکیت‌باز ایرانی تیم تاکینو تایوان گفت: تیم اسکیت سرعت تایکو تایوان سکو پرتابی برای من و تیم ملی ایران خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد صالحی، ملی‌پوش سرعتی ایران و دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا که به تازگی به تیم اسکیت سرعت تاکینو تایوان پیوسته است، طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: تولیدکنندگان لوازم جانبی اسکیت، در قالب تیم‌های باشگاهی به جهت تبلیغات برند فعالیت می‌کنند و با استفاده از بازیکنان برتر برند خود را نشان می‌دهند. تیم تاکینو هم یک کارخانه‌های بزرگ در تایوان است که اسکیت تولید می‌کند و یک تیم باشگاهی دارد که ورزشکارانی از کشورهای آلمان، شیلی، ونزوئلا، کره جنوبی و خود تایوان برای این تیم مسابقه می‌دهند.

وی افزود: تفاوت رشته اسکیت با ورزش‌های گروهی این است که در رشته‌‌های انفرادی، بازیکنان سرعتی معمولا اردو یا مربی تیم ملی وجود ندارد و هر کس مربی خود را دارد و با آن به مسابقات اعزام می‌شود. در این تیم هم به همین شکل است که کمپ تمرینی نیست و هر کسی تمرینات خود را انجام می‌دهد. فقط حدود یک هفته قبل از مسابقات کنار هم قرار می‌گیریم و بعد از آن دوباره سر تمرینات خود بازمی‌گردیم.

صالحی عنوان کرد: در حال حاضر تمرینات خود را در کشور شیلی به همراه 3 نفر از هم تیمی‌هایم که اهل این کشور هستند پیگیری می‌کنم. تجهیزات اسکیت بسیار گران است و خوشبختانه این تیم همه تجهیزات لازم را فراهم می‌کند و علاوه بر آن هزینه‌هایی که برای برخی از مسابقات کاپ آزاد اروپا وجود دارد را به ما پرداخت کند. برای پرداخت مبالغ نقدی تیم شرایط خاصی دارد و تنها به افرادی که مدال جهانی دارند تعلق می‌گیرد. امیدوارم در مسابقات جهانی اسپانیا بتوانم مدال کسب کنم تا این شرایط شامل حال من هم بشود.

لژیونر سرعتی ایران اظهار داشت: تجهیزات که این تیم در اختیار من قرار می‌دهد و مسابقاتی که با تیم شرکت می‌کنم، کمک بسیار بزرگی به من می‌کند. تمرینات تکنیکی ما زیاد است و اگر از چرخ‌های نامناسب یا کهنه استفاده کنیم، هیچ وقت نمی‌توانم تکنیک درستی داشته باشیم و افت سرعت خواهیم داشت. تجهیزات خوب می‌تواند بر کیفیت تمرینات من تاثیر گذار باشد، همچنین حضور در مسابقات کاپ آزاد اروپا که در سطح رقابت‌های بین المللی است، من را برای مسابقات جهانی اسپانیا آماده می‌کند تا انشاالله دست پر برگردم.

اسکیت‌باز ایرانی تیم تاکینو تایوان خاطرنشان ساخت: تیم دوم و سوم جهان یعنی کره جنوبی و تایوان از قاره آسیا هستند، طی 10 سال اخیر که من در مسابقات آسیایی حضور داشتم نفرات برتر هر رشته از این کشورها بودند و معمولا مدالی به کشورهای دیگر نمی‌رسید. سال قبل بعد از گذراندن یک اردوی شخصی در کشور شیلی، توانستم مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کنم.

وی ادامه داد: مدال طلا من نه تنها در داخل ایران بلکه در کشورهای دیگر آسیایی هم تاثیر بسیار مثبتی گذاشت. بازیکنانی از کشورهای هند، اندونزی، ژاپن و چین پیام‌هایی برای من ارسال می‌کنند و درخصوص نوع تمرینات و مربی سوال می‌پرسند. فکر می‌کنم اگر اسکیت‌بازان ایران کمی باانگیزه‌تر و جدی‌تر جلو بروند، می‌توانیم لژیونرهای بیشتری درتیم‌های خارجی و قهرمانان بیشتری در مسابقات آسیایی و جهانی داشته باشیم.

index1

دارنده مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: مسابقات کاپ آزاد اروپا را در پیش داریم که حدود 5 ماه هر دو هفته در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود. در این مسابقات رنکینگ تیمی خیلی مطرح نیست و بازیکنان بیشتر به صورت انفرادی رقابت می‌کنند. برای تیم‌های باشگاهی مهم این است که بازیکنان با لباس آن برند برای دریافت مدال و جایزه روی سکو بروند.

ملی‌پوش سرعت ایران افزود: حضور من در این تیم، منافع متفاوت‌تری با بازیکنان دیگر دارد، به دلیل این که هم تیمی‌های من بازیکنان برتر دنیا هستند و شاید تمرینات، تجهیزات و حضور در مسابقات اروپایی خیلی امتیاز بزرگی برای آن‌ها نباشد. اما فراهم کردن تمام این شرایط در کشور ما سخت‌تر است و به همین منظور تیم تاکینو می‌تواند سکو پرتابی برای من و تیم ملی ایران باشد و امکانات در حال حاضر من می‌تواند باعث پیشرفت و کسب مدال در مسابقات جهانی باشد که مستقیما کمک خوبی به تیم ملی خواهد بود.

صالحی در پایان گفت: اسکیت ایران تا به حال موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی نشده است و این اتفاق می‌تواند برای اولین بار در تاریخ اسکیت ایران بیفتد. کمک‌های این تیم به من در نتیجه‌ای که در رقابت‌های جهانی بدست می‌آید بسیار موثر خواهد بود. با وجود این که مدیران تیم تایوان با من صحبت کردند و گفتند تا زمانی که مدال جهانی بگیرم امکان پرداخت هزینه نقدی را به من ندارند، من بلافاصله قبول کردم. چون شرایطی که این تیم برای من فراهم می‌کرد مثل حضور در مسابقات متعدد، بیشتر از جایزه نقدی بسیار مهم‌تر بود و من را برای مسابقات جهانی آماده می‌کرد. هدف اول من هم همین مسابقات بود و انشاالله بعد از کسب مدال جهانی به دنبال قراردادهای بهتر خواهم بود.

نظر شما